Thomols Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Hei, jeg lurte på om det gikk ann å koble en bilbass med intigrert forsterker til pc'en. Jeg vurderer og kjøpe en GAS A112BP. Grunnen til det er at jeg har lyst på bedre lyd på rommet men vil ikke kjøpe nytt anlegg så jeg tenkte på å kjøpe en bilbass sann at jeg kan putte den i bilen da den tid kommer. Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 om den er aktiv, altså med integrrt forsterker skal du kunne ta en jack3/4" ut fra pc ens hode telefon utgang og til steroeplugger inn på bil subb. bare pass på at den har steroinganger, denne kabelen mellom koster ca 100-+ Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Har du 12volts uttak på rommet da? Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 det glemte jeg å tenke på ang bilbassen. takk for dt:P du må jo da ha enten ha en strømforsyning som leverer likestrøm:P eller en transformator osv;) Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 det blir veldig dyrt plutselig med andre ord :S Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 må vel legge på en minimum 700 kroner da. Lenke til kommentar
Thomols Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 Takk, regna med at det ikke gikk pga strøm og annet crap. Men skal høre for med folka som selger sann om de vet. Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Husk at du kan bruke en strømforsyning beregnet til PC til dette formålet! De er ikke dyre heller lenger! Det eneste du må huske på er å kortslutte to av pinnene som skulle gått til hovedkortet, slik at strømforsyningen skrur seg på når du bruker kontakten bak. Hvilke kontakter finner du ut ved å ta et lite google-søk! Hvor mange amper er sikringen på bilforsterkeren? Da kan jeg regne meg til ca hvor stor strømforsyning du trenger! Her er forresten en kul strømforsyning fra Xilence på 420w, til bare kr 349! Jeg regner ikke med du trenger så mye mer enn det? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 jeg har en strømforsyning som gir ut 14.4V, max 25A... holder denne til en liten forsterker? Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 14,4 X 25 = 360 Dvs at du kan drive en forsterker som drar opp til 360 watt. Helst litt under for å ikke belaste strømforsyningen for hardt. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Det er feil er jeg redd. Tar en virknigsgraden til forsterkern, antageligvis rundt 60%, i betraktning så ender en opp med et maksimum effektutbytte på ~210 - ~230 W RMS. Det som derimot er riktig er at dynamikken i musikken gjerne fører til endel svingninger i strømtrekket og at en derfor må ta høyde for dette når en leker med volumknappen. Lykke til med fjøsmekken Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Jeg snakket jo selfølgelig om maksimal effekt forsterkeren tar fra strømnettet, ikke sammenlagt watt-styrke ut! Ja, jeg har hørt om virkningsgrad! Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Det jeg tror jalla mente er at inne i forsterkeren er det også en varmeutvikling;) Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Ja, jeg er klar over dette! Virkningsgraden vil jo si hvor mange prosent av effekten som strømforsyningen drar fra veggen går rett til musikken! Hvis en strømforsyning har en vikningsgrad på 60% vil 40% gå tapt underveis, men energi forsvinner ikke bare, så den blir gjort om til varme. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) Jepp, det jeg siktet til var virkningsgraden på strømforsyninga til forsterkeren. Ikke PC strømforsyninga. Bare så det er presisert Endret 22. januar 2007 av Jalla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå