Gå til innhold

digitalt tv kort til htpc

jvestby

Anbefalte innlegg

Har Get sin digitale dekoder (uten hdd) og sitter å venter litt til den nye med HDMI kommer. Lurte derfor på om noen vet om et TV kort som takler digitale signaler inn?

Jeg er da ute etter et kort som ikke skal dekode signalet selv (det klarer get boksen) men tenkte å koble: Get boks med HMDI---> htpc--->TV med HDMI. Kortet trenger da strengt tatt bare "godta" digitale signaler og så sende disse videre.

Finnes slike kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du håper å få til det jeg tror du vil, dvs. å bygge en HTPC med MCE eller Mediaportal som skal tilby PVR funksjonalitet med HDMI input fra GET dekoderen, så tror jeg ikke du kommer til å få det til.

DeckLink HD Studio skal visstnok kunne brukes til å få HDMI inn på pc'en.

Men dette kortet er ikke ment brukt for HTPC bruk så du vil nok slite med å få brukt det sammen med HTPC sw.

Litt stiv pris er det vel også.

Dersom GET dekoderen bruker HDCP på HDMI porten så er det bare å glemme hele greia. Hele poenget med HDCP er nettopp å hindre deg i å kunne ta opp videoen.

Lenke til kommentar
Hvis du håper å få til det jeg tror du vil, dvs. å bygge en HTPC med MCE eller Mediaportal som skal tilby PVR funksjonalitet med HDMI input fra GET dekoderen, så tror jeg ikke du kommer til å få det til.

DeckLink HD Studio skal visstnok kunne brukes til å få HDMI inn på pc'en.

Men dette kortet er ikke ment brukt for HTPC bruk så du vil nok slite med å få brukt det sammen med HTPC sw.

Litt stiv pris er det vel også.

Dersom GET dekoderen bruker HDCP på HDMI porten så er det bare å glemme hele greia. Hele poenget med HDCP er nettopp å hindre deg i å kunne ta opp videoen.

7722268[/snapback]

Som jeg trodde.. Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...