TSP Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Hei. Jeg har noen ganger opplevd å våkne opp med sikkel på hodeputen eller lakenet i sengen, når jeg oppdager det kjenner jeg det er vått, at munnen min er åpen og en vemmelig føelse av sikkel mot kinnet. Den seneste uken har jeg opplevd dette to ganger. Og lurer på om det kan være farlig. Som den hypokondertenkende personen jeg er, lurer jeg på om det kan være den 100% dødelige rabiessykdommen jeg har fått, da jeg vet at det her noe med sikkel å gjøre. Nå har jeg ikke blitt bitt av noen dyr så vidt jeg kan huske da, men det kan vel komme av flere ting. Det jeg lurer på er om det er normalt, eller om jeg burde ta det opp med en lege. Endret 14. januar 2007 av The Strategy-player Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Jeg har også opplev det. Bare å lukke munnen når du sover det Det er ikke noe å være redd for i det heletatt. Selvsagt, skulle du flyte ut av sengen eller noe slikt så er kanskje en tanke å snakke med legen, men er det bare en våt flekk så er det ikke noe unormalt. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Jeg har også opplevd det, og det er et fornuftig svar. Alle mennesker i verden har nok opplevd dette minst en gang. Fenomenet søvn er fin ting, og mens man sover får kroppen tid til å hvile, restituere og redusere stoffskiftet i kroppen. Men vi slapper ikke helt av, i alle fall så er vi dypt bevisstløse, kroppen setter igang en forebyggende prosess som nemmlig fjerner vekk diverse avfall i kroppen og styrker imunforsvaret. Nok om det, til svaret: Siden vi får en sterk nedsatt bevissthet, så slapper alle musklene i kroppen av, og det selvfølgelig ansiktsmuskelaturen også. Så det som rett og slett har skjedd hos deg og alle oss andre - er at munnen/kjeven er helt slapp og spytt renner ut uten at vi merker det. Ikke alltid dette skjer, men jo dypere man sover, jo bedre og da kan det hende at du har vridd på hodet ditt og vips så har det kommet ut spytt. Etter min mening, så mener jeg dette er en fin ting; for da vet jeg at jeg sover dypt og tungt - men alikevel skjer det ikke så ofte, grunnen kanskje fordi jeg sover mest mulig på ryggen og dermed har jeg en rett kropp med hodet mot taket. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Jeg har aldri opplevd dette, men det er nok ikke så veldig uvanlig. Lenke til kommentar
pian Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Slapp av! Skjer jo fort vekk hvis du ligger på sida eller på magen det. Gjør som onyx, sov på rygg, eller bare lev med det. ække fali å sikle Rabies er forøvrig veldig, veldig sjelden i Norge. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Det kan jo også være et tegn på at du sover utrolig godt. Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Kan også skje slik fordi du er tett i nesa, selv våkna opp med puta gjennomblaut, kjeften tørr som sahara fordi nesa er tett. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Husker det var en fyr på et dataparty jeg var på som lå å sov på benken. Det var bosktavlig talt en lite sølepytt under han. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 nesten alle sikler vel en gang iblant. gjort det et par ganger i det sisste jeg å... Men svåkner alltid med sikkel på hodeputa etter fylla Lenke til kommentar
asoris Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 De som snorker sikler vel minimalt de da? Kjeften blir jo tørr som Sahara da også. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 jeg tilhører vel også en av disse siklerne når jeg sover. en liten siklehistorie hvor jeg ikk efølte meg så høy i hatten: jeg er født og oppvokst i Oslo og så å si hele familien min i Norge bor i Oslo. en stund bodde jeg i Kristiansand og tok tog/buss for å besøke familien i ny og ne. en gang jeg skulle på hytta en tur tok jeg bussen fra Kristiansand til Stathelle hvor jeg skulle bli hentet med båt. Jeg satte meg i forreste sete i bussen; det som er på toppen av trappen når du kommer inn forran. Som seg hør og bør når jeg sitter på med tog/buss/bil/fly så sovnet jeg. etter et par timer våknet jeg med stiv nakke og hode på skakke. til min store forferdelse merket jeg at jeg var ganske våt på så å si hele hakepartiet etter en real omgang med sikling. og siden jeg hadde sittet der jeg satt hadde alle som hadde gått på og av bussen iløpet av disse timene sett meg. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 morro å se slike folk alltid like morro, men ikke fult så morro lenger når du har gjort det selv. derfor jeg aldri sitter fremmerst i bussen, og alltid lener meg inn til vinduet da jeg skal sove Lenke til kommentar
psyches Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Sikler også alltid når jeg sover, er jo ikke farlig i det hele tatt. Kan vel ha noe med at jeg liker å ligge på magen Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Det jeg lurer på er om det er normalt, eller om jeg burde ta det opp med en lege. 7719777[/snapback] Slapp av, som flere andre har sagt før meg; det er helt normalt. Jeg opplevde det en del da jeg brukte gom etter å ha hatt regulering, og fortsatt nå, om jeg virkelig har vært på kula (; Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Hehe ilpostino arti det å våkne med hodet lett framover lent på bussen og se det at det ligger en tråd av slev ned fra kjeften din for så i panikk slurpe den i deg, noe som resulterer i å lage litt mer lyd en ønsket i en sånn situasjon Men når jeg sover slever jeg ikke, men før jeg sovner slever jeg ofte på puten, noe som er litt anoying visst det tar lang tid før jeg sovner og puten blir våt i alle kanter og sider Lenke til kommentar
Asstroll Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Kanskje du drømmer om dama eller ei jente Det jeg har gjort når jeg våkna opp med sikkel vedsiden av Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) På amerikanske highscool-filmer sikler alltid nerden mens han sover. Og snorker også. Mao. er du en nerd. Endret 19. januar 2007 av Bitex Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Haha, husker da jeg gikk på skolen (videregående) og sovna et par ganger i timen, når timen var over våkna forfjamset og merka en sikkelpytt på pulten eller også på kladdeboka! Skjedde faktisk flere ganger. Pinlig... Lenke til kommentar
Chrst Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 @Griffar, haha, kjenner meg igjen der:P Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Blir litt kvalm nå når jeg tenker på hvor mange kameraters pute jeg har sovet/ligget på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå