Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Normalt å våkne opp med sikkel rundt seg til tide?

TSP

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har noen ganger opplevd å våkne opp med sikkel på hodeputen eller lakenet i sengen, når jeg oppdager det kjenner jeg det er vått, at munnen min er åpen og en vemmelig føelse av sikkel mot kinnet.

Den seneste uken har jeg opplevd dette to ganger. Og lurer på om det kan være farlig. Som den hypokondertenkende personen jeg er, lurer jeg på om det kan være den 100% dødelige rabiessykdommen jeg har fått, da jeg vet at det her noe med sikkel å gjøre. Nå har jeg ikke blitt bitt av noen dyr så vidt jeg kan huske da, men det kan vel komme av flere ting.

Det jeg lurer på er om det er normalt, eller om jeg burde ta det opp med en lege.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også opplev det. Bare å lukke munnen når du sover det ;)

Det er ikke noe å være redd for i det heletatt. Selvsagt, skulle du flyte ut av sengen eller noe slikt så er kanskje en tanke å snakke med legen, men er det bare en våt flekk så er det ikke noe unormalt.

Lenke til kommentar

Jeg har også opplevd det, og det er et fornuftig svar. Alle mennesker i verden har nok opplevd dette minst en gang.

Fenomenet søvn er fin ting, og mens man sover får kroppen tid til å hvile, restituere og redusere stoffskiftet i kroppen. Men vi slapper ikke helt av, i alle fall så er vi dypt bevisstløse, kroppen setter igang en forebyggende prosess som nemmlig fjerner vekk diverse avfall i kroppen og styrker imunforsvaret.

Nok om det, til svaret:

Siden vi får en sterk nedsatt bevissthet, så slapper alle musklene i kroppen av, og det selvfølgelig ansiktsmuskelaturen også. Så det som rett og slett har skjedd hos deg og alle oss andre - er at munnen/kjeven er helt slapp og spytt renner ut uten at vi merker det. Ikke alltid dette skjer, men jo dypere man sover, jo bedre og da kan det hende at du har vridd på hodet ditt og vips så har det kommet ut spytt.

Etter min mening, så mener jeg dette er en fin ting; for da vet jeg at jeg sover dypt og tungt - men alikevel skjer det ikke så ofte, grunnen kanskje fordi jeg sover mest mulig på ryggen og dermed har jeg en rett kropp med hodet mot taket. :)

Lenke til kommentar

jeg tilhører vel også en av disse siklerne når jeg sover.

en liten siklehistorie hvor jeg ikk efølte meg så høy i hatten:

jeg er født og oppvokst i Oslo og så å si hele familien min i Norge bor i Oslo. en stund bodde jeg i Kristiansand og tok tog/buss for å besøke familien i ny og ne. en gang jeg skulle på hytta en tur tok jeg bussen fra Kristiansand til Stathelle hvor jeg skulle bli hentet med båt. Jeg satte meg i forreste sete i bussen; det som er på toppen av trappen når du kommer inn forran. Som seg hør og bør når jeg sitter på med tog/buss/bil/fly så sovnet jeg. etter et par timer våknet jeg med stiv nakke og hode på skakke. til min store forferdelse merket jeg at jeg var ganske våt på så å si hele hakepartiet etter en real omgang med sikling. og siden jeg hadde sittet der jeg satt hadde alle som hadde gått på og av bussen iløpet av disse timene sett meg.

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på er om det er normalt, eller om jeg burde ta det opp med en lege.

7719777[/snapback]

Slapp av, som flere andre har sagt før meg; det er helt normalt.

Jeg opplevde det en del da jeg brukte gom etter å ha hatt regulering, og fortsatt nå, om jeg virkelig har vært på kula (;

Lenke til kommentar

Hehe ilpostino :)

arti det å våkne med hodet lett framover lent på bussen og se det at det ligger en tråd av slev ned fra kjeften din for så i panikk slurpe den i deg, noe som resulterer i å lage litt mer lyd en ønsket i en sånn situasjon :)

Men når jeg sover slever jeg ikke, men før jeg sovner slever jeg ofte på puten, noe som er litt anoying visst det tar lang tid før jeg sovner og puten blir våt i alle kanter og sider :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...