Gå til innhold

Mac OS X inne på pc, men hvordan koble til nett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, okey. Kjipt, da jeg i det minste vil ha internett. Men jeg tror jeg har kommet fram til at jeg hittil liker det OSet så bra at jeg skal kjøpe meg en Mac ibook eller noe til sommeren :)

edit:

Jeg har et Realtek RTL8139 Ethernet i pcen i tillegg til det som er innebygd i hovedkortet. Jeg har søkt litt og sett at mange med mac også har dette kortet. Men jeg finner ingen driver. Har vært inne mange steder men driveren er ikke mulig å laste ned fra noen av sidene lenger. Noen som har forslag?

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar

Okey. En ting til. Jeg får ikke iTunes til å fungere. Det starter enkelt og greit ikke opp da jeg klikker på det. Ellers så har jeg prøvd å installere Firefox, men jeg aner ikke hvordan. Det kommer en sånn sak hvor jeg må dra firefoxlogoen ut i en mappe eller noe, men da jeg har gjort det og klikker på ikonet som havner i mappen skjer ingen verdens ting.

edit:

Tilbake i gode gamle Windows. Mac OS X Var gøy det, men alle forsøkene på å gjøre ting lett gjorde det bare knudrete og vanskelig :hrm:

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar

Når du skal instalere småprogrammer i OSX drar du simpelten ikonet over i programmer mappa. (Skal du avinstallere det drar du det i søppelbøtta)

post-39786-1168869223_thumb.png

Problemet ditt med iTunes vet jeg ikke helt hva du kan gjøre med annet enn å laste det ned på nytt og forsøke da.

Lenke til kommentar

Vel, vet ikke 100% hvordan du har gjort det, men slik fungerer det:

Du laster ned en DMG fil, som inneholder programmet. Dette er en container fil, slik som f.eks. ZIP eller RAR.

Etter du har lastet den ned dobbelklikker du på den, og så "mounter" den, med andre ord, den blir pakket ut.

På skrivebordet ditt nå, vil det ligge en hvit disk, og inne der ligger programmet (endingen er .app). Denne drar du enkelt og greit inn i Programmer mappen din.

Etter det, drar du den hvite boksen ned i papirkurven, og så DMG filen som du lastet ned (må gjøres i den rekkefølgen).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Husk nå for all del at du faktisk kjører OS X på en PC, og det er da strengt tatt ikke laget for en PC heller da. Ville ikke klagd var jeg deg. Du har komt ganske langt. Uansett så er det nok ikke noe å satse på med tanke på at det ikke er like stabilt som OS X på en Macintosh.

Lenke til kommentar
Ikke for å virke nedlatende, men jeg regner med at du har lastet ned MAC versjonene av de programmene du snakker om? Sånn at du ikke prøver å kjøre EXE-filer i OSX?

-C-

7726362[/snapback]

Hehehe, selvfølgelig ;)

Hvordan tar jeg screenshots foresten, og hva kan jeg bruke til å lime disse inn i? Et alternativ til paint altså?

Til alekstef:

Det er selvfølgelig ikke meninga å klage. Jeg er kjempe fornøyd jeg. Men selv om jeg er fornøyd er det vel ikke galt av meg å ville prøve å få alt til å fungere?

Lenke til kommentar

-Trykk inn CMD (Epletast)+Shift+4 for å ta bilde av et markert område av skjermen, ved at du drar ut en firkant, og alt som er i den firkanten kommer med på bilde.

-Hvis du vil ta bilde av et vindu, trykker du inn Space (mellomrom), og musepekeren bil bli et kamera. Klikk nå på det vinduet du vil ta bilde av. Bildene lagres på skrivebordet som Bilde 1.png, Bilde 2.png OSV.

-Hvis du vil ta et bilde av hele skjermen, trykker du inn CMD (epletast)+Shift+3, og du vil få et bilde av hele skjermen.

Holder du ctrl inne i tillegg får du de på utklippstavlen så du kan lime inn i ett annet program.

Mac OSX har dessverre ikke noe alternativ til Paint, du får nesten søke litt rundt på nettet. Hørt GIMP skal være bra.

Endret av Dassen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Ikke for å virke nedlatende, men jeg regner med at du har lastet ned MAC versjonene av de programmene du snakker om? Sånn at du ikke prøver å kjøre EXE-filer i OSX?

-C-

7726362[/snapback]

Til alekstef:

Det er selvfølgelig ikke meninga å klage. Jeg er kjempe fornøyd jeg. Men selv om jeg er fornøyd er det vel ikke galt av meg å ville prøve å få alt til å fungere?

7726848[/snapback]

ok :) Jeg synes bare det er dumt å gjøre slikt når du ved å kjøpe og bruke operativsystemet har godtatt at det ikke skal brukes på andre enn Apple's maskiner.

Lenke til kommentar

-C-

7726362[/snapback]

Til alekstef:

7726848[/snapback]

ok :) Jeg synes bare det er dumt å gjøre slikt når du ved å kjøpe og bruke operativsystemet har godtatt at det ikke skal brukes på andre enn Apple's maskiner.

7728258[/snapback]

Jeg forsto at du ikke var kjempe happy for det ja. Men nå har det seg sånn at Apple kommer til å tjene på at jeg tok meg bryderiet med å fikse dette, da jeg mest sannsynlig kommer til å kjøpe meg en mac laptop innen noen måneder, pga inntrykket jeg har fått hittil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

-C-

7726362[/snapback]

Til alekstef:

7726848[/snapback]

7728258[/snapback]

Jeg forsto at du ikke var kjempe happy for det ja. Men nå har det seg sånn at Apple kommer til å tjene på at jeg tok meg bryderiet med å fikse dette, da jeg mest sannsynlig kommer til å kjøpe meg en mac laptop innen noen måneder, pga inntrykket jeg har fått hittil.

7729226[/snapback]

Sånn sett kunne du like godt tatt deg en tur på Eplehuset eller OfficeLine og testet Mac'ene der. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

7728258[/snapback]

Han har kjøpt OS'et, og han har kjøpt PC'n. Er det ikke opptil han og bestemme hva han gjør med det da? Eller er du en av de som synes det er "uetisk" og legge CD-platene dine innpå data'n så du kan høre de på MP3-spilleren din? Dette er jo også noe som musikkselskapene ikke ønsker at vi forbrukere skal gjøre.. Til tross for at vi faktisk har kjøpt og betalt for musikken, eller programvaren i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...