skylinepower Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Hei, skal prøve Vista Beta snart (den gratisesom microsoft har lagt ut) men da lurer jeg på om maskinen min klarer vista. det er GF6200 på 350/500Mhz 256Mb Celeron D [email protected] 512Mb geil ram på 163*2 nå pga av clock(tror den blir slik) 80Gb men vista skal på 250 min som skal monteres snart. Klarer maskinen min Vista? Hva er minste krav for vista? hva slaks problemer har beta? det må være noen da siden det er beta Endret 14. januar 2007 av skylinepower Lenke til kommentar
Hoisveen Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Microsoft har vært meget stille med hensyn til å ville si så mye konkret her.Det de har sagt i forbindelse med utgivelsen av Windows Vista beta 1, er følgende om systemkrav: "En moderne Intel Pentium- eller AMD Athlon-basert PC, med et bra grafikk-kort med minimum DirectX 9.0 support, og 512 MB eller mere RAM.Minimum systemkrav for Windows Vista vil ikke komme eksakt før sommeren 2006.Alt som måtte være skrevet eller skrives om dette utenom det ovenstående, er ikke kommet fra Microsoft, men andres gjetninger og spekulasjoner."Det er det jeg vet til nå Endret 31. mai 2014 av Hoisveen Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 men personlig tror du den klarer det? Lenke til kommentar
Hoisveen Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Bruker bare Linux, så vet ikke Men Windows Vista vil nok gå på PCn ja, men kanskje gi tegn til lægg Endret 31. mai 2014 av Hoisveen Lenke til kommentar
Hoisveen Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Fant no bedre svar her...Her er kravene til den vanlige versjonen (Core) av Windows Vista:* 800 MHz prosessor.* 512 MB RAM.* 15 GB ledig plass på harddisken.* Et skjermkort med støtte for DirectX 9.Her er kravene for Premium versjonen av Windows Vista:* 1 GHz prosessor (1000 MHz). * 1 GB RAM (1024 MB).* Skjermkort som støtter Pixel Shader 2.0 og DirectX 9.* Skjermkort med 128 MB minne. * 15 GB ledig plass på harddisken.* DVD-rom.* Internett-tilkobling. Endret 31. mai 2014 av Hoisveen Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 hva må jeg oppgradere for og få full bytte av vista da? ram? Lenke til kommentar
Hoisveen Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Ram, prosessor og grafikkort. Endret 31. mai 2014 av Hoisveen Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Det eneste som virkelig er en begrensning hos deg er RAM. Uten å ha testet med 512 MiB RAM så vil jeg tro at minst 1 GiB er optimalt for Vista, så RAM burde du antageligvis vurdere å oppgradere. Ellers burde systemet ditt takle Vista helt fint så lenge det kommer fungerende drivere til hovedkortet og dets komponenter (nettverkskort og lydkort hovedsaklig). Lenke til kommentar
Shurom Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Har windows vista på en pc med 512MB ram, og det går helt fint, selv om du merker at den sliter noen ganger. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 hva med sjermkortet mitt da? klarer det vista? Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Tror alle skjermkort som kan kjøre XP i 1024x768 burde takler Vista helt fint uten noen problemer. Hvis du egentlig lurer på om du kan kjøre Vista Aero (gjennomsiktige rammer, flip 3D osv.) så er jeg rimelig sikker på at svaret er ja. Selv min laptop med integrert intel grafikkort (GMA950) kjørte Aero helt av seg selv før jeg hadde installert en eneste driver. Siden skjermkortet ditt (fra profilen din) støtter DX9 og har massevis av RAM så burde det gå helt fint. Lenke til kommentar
Shurom Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Vel, den PCen med 512mb ram har vel GF5700 eller noe. Jeg har ikke installert noe spill på den eller noe, men merker ikke noe veldig forskjell til hovedmaskinen min bortsett fra det med ram. EDIT: Merk, jeg kjører vista RTM Endret 14. januar 2007 av Plexiglass Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 kan noen gi link til den vista testen? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 hvor kan jeg finne den bart versonen av vista som er gratis? og hvor kan jeg finne den vista testen? takk for svar Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Her finner du den testen: http://www.microsoft.com/windowsvista/getr...or/default.mspx Testversjonene av Vista er tatt ned fra nettet, men du kan laste ned en versjon via f.eks. bittorrent, uten noe særlig styr. Er vel lovlig også, så vidt jeg husker. Endret 16. januar 2007 av Zappza Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 http://www.microsoft.com/windowsvista/getr...or/default.mspx Dette programmet forteller deg hva som evt. bør oppgraderes.. Kan si på forhånd at du bør få godkjent, men anbefalt å oppgradere til 1GB ram. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 vista fungerte best på ultimate hos meg sto det. er den bra ? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Utrolig.... dette er et operativsystem.... og dere jubler.... For at programmet som skal starte andre programmer, og organisere RAM skal fungere, må man ha minst 512 MB RAM..... Helt utrolig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå