Frico855 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Jeg har en 160 Gb Seagate Barracuda IDE HD som ikke Windows liker. Den ble formatert via Windows Install (Boot via Win CD og valgte HD og tok en format). Etterpå skulle jeg partisjonere opp HD med Partition Magic, men der står HD som 'BAD' og får ikke gjort noe med den. Den andre HD er en 250 Gb Samsung SP2504C SATA som etter Windows formatering er nå blitt ca 130 Gb. Partition Magic finner ikke de resterende 120 GB som jeg gjerne vil ha tilbake. Har prøvd å oppdatere Windows etter installasjon, men ingen endringer. Noen forslag til program som kan fixe/finne ut av problemene forklart over? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 For å se hele Samsung disken, installer SP1 eller SP2,om det ikke er gjort. Eller legg denne i registret. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Klassisk problem. Du har antagelig en førsteutgave av XP, og den støtter ikke disker over 120 GB. Til det trengs minst SP1. Bruk AutoStreamer og lag deg en ny CD med SP2 integrert. Da slipper du slike problemer når du installerer. Lenke til kommentar
Frico855 Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Jeg kjørte full oppdatering, men fortsatt ingen full HD. Jeg skal prøve en CD med integrert SP2. Tilbakemelding kommer. Merkelige er at den 160 GB har jeg brukt uten problem til nå da jeg skulle skifte Windows fra IDE til SATA disken. Har dere noen løsning til IDE hd'n som er 'BAD'? Lenke til kommentar
Frico855 Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Etter mye dill fikk jeg endelig sakene på rett kjør. Samsung 250 Gb HD trengte en fresh formatering via Windows Install CD og for den gode gamle Seagate Barracuda 160 Gb fant jeg til slutt GParted som funket veldig bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå