Mr D Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Hvorfor i all verden skal NTV ha sterkere krav enn kabel TV? Fordi det er to forskjellig ting. NTV har en konsesjon som forplikter dem å levere signal til bortimot hele Norge (uten at jeg har alle detaljer) og de må lever NRK sine sendinger uten ekstra betaling. Kabel-TV sender i sitt eget lukkede nett og det er frivillig om du kobler deg til og betaler for det. Den eneste betingelsen for kabel-TV er at de norske stasjonene skal ligge i grunnpakka. Lenke til kommentar
nora7 Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Oppdatering: det stod noen artikler om Get i Romerikes Blad....mange borettslag har GET på Nedre Romerike. Nå har GEt sendt ut brev til abonnentene om at de nå må kjøpe den digitale boksen fordi de nå stenger det analoge nettet de har. Haken er at man må binde seg for ett år og samt at det koster mer . Det digitale bakkenettet kommer jo ikke før til høsten så abonnentene vil ha svarte skjermer i flere måneder hvis de har is i magen......Så mange har underskrevet allikevel og føler eg tvunget. RB har ikke noe i netavisen sin om dt, bare i papirutgaven. Tirsdag og fredag 18.mai. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Oppdatering:det stod noen artikler om Get i Romerikes Blad....mange borettslag har GET på Nedre Romerike. Nå har GEt sendt ut brev til abonnentene om at de nå må kjøpe den digitale boksen fordi de nå stenger det analoge nettet de har. Haken er at man må binde seg for ett år og samt at det koster mer . Det digitale bakkenettet kommer jo ikke før til høsten så abonnentene vil ha svarte skjermer i flere måneder hvis de har is i magen......Så mange har underskrevet allikevel og føler eg tvunget. RB har ikke noe i netavisen sin om dt, bare i papirutgaven. Tirsdag og fredag 18.mai. 8653280[/snapback] Vel, de kan jo bruke det analoge bakkenettet i flere måneder, skal de gå over til digitalt bakkenett må de jo uansett sette opp egen antenne (utendørs eller bord-), og det er samme antenner/sendere som brukes for analogt og digitalt bakkenett. Men programtilbudet på det analoge bakkenettet er jo sikkert dårligere enn på kabel og det digitale bakkenettet, da.. Lenke til kommentar
woptidu Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Det er helt riktig av èn analog kanal fort "tar opp plassen" til minst 2-3 digitale kanaler.. en liten uting, men foreløpig er det ikke noen vesentlige kapasitetsmangler men det skal ikke gå så alt for mange år til før det blir problematisk for kabelnett i mellomklassen (les:kvaliteten/sertifiseringen) til nettet. Get infokanal og SVT1/SVT2 sendes afaik digitalt og ukryptert - for de som vil teste litt;) EPG og øvrige kanaler/tjenester derimot benytte seg av NDS-teknologien. Vil også føye til at PTT sine konsesjoner også dikterer endel av driften.. Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 noen som har hørtnoe mer om når de pvr boksene fra get vil få hdmi utgang, har ingen planer om å kjøpe de før de får hdmi utgang siden jeg skal kjøpe meg ny flat tv snart og helst ikke vi ha noen analoge koblingeri i omløp Lenke til kommentar
tmbn Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 GET har sagt at en slik boks kommer i begynnelsen av 2008. Det jeg ikke skjønner er at det er hundretusenvis av hustander i Oslo som nå blir tvunget til å kjøpe digitaldekoder. Hvis de også skal ta opp så blir de tvunget til å kjøpe GET sin PVR boks, da GET har sperret for andre løsninger. Hvor er konkurransetilsynet inne i alt dette ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå