mushyn Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Jeg fikk Macbook igår, og da kom jeg på nett uten problemer. men plutselig går det ikke lenger og jeg får meldingen: Finner ikke PPPoE-vert... hvordan skal jeg fikse dette? er trådløst nett det er snakk om. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Du burde ha postet i nettverk, eller Mac forumet. Litt info gjerne om type nett, kryptering og gjerne et screenshot av ditt config vindu. ? Lenke til kommentar
steveak Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Hvorfor skulle han poste det på mac?? Handler jo om nettverk, helt sikkert. Men på den annen side, til trådposter. Du må beskrive det litt mer for at vi skal kunne hjelpe deg. Sitter på mac selv, men problemet kan være så mangt. Det eneste jeg kommer på når du sier "Finner ikke PPoE vert" er at macen via innstillingene i systemvalg->nettverk->ethernet->PPoE-> ikke finner ADSL modemet ditt. Får du IP adresse fra routeren/modemet? (F.eks. 192.168.x.x el. noe sånt)? Ut i fra den sparsomme infoen, tenker jeg at det er noe med modemet ditt siden macen ikke finner den. Evt. noe med innstillingene for PPoE i nevne innstillinger over. Får du ikke fikset det, post litt mer info om hva som skjedde, hva du har gjort, modem/routermodell etc. så ska vi prøve å hjelpe. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Emnefeltet er endret, fordi det var alt for mye bruk av store bokstaver. Vennligst begrens dette neste gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå