Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger tips til pendlebil

AK47

Anbefalte innlegg

Hjelp, jeg skal begynne å pendle og må derfor skaffe meg en bil som er billigere i drivstoff. Bilen jeg har i dag bruker 0,9 liter bensin på mila. Og jeg skal kjøre ca 200 km hver eneste arbeidsdag.

Jeg skulle gjerne hatt en bruktbil som tilfredstiller følgende krav:

Den skal være god å kjøre

Den skal koste under 150.000 brukt

Den skal bruke lite diesel, helst nærmere 0,4 på mila. Og ja, det skal være diesel.

Den skal være billig å vedlikeholde og tåle noen år med pendling.

Jeg har noen biler i tankene, og det er Toyota Yaris, Skoda Octavia, Citroen C3 og hva med en Golf TDI?

Er det noen av disse bilene som er å anbefale? Eller noen andre? Og når jeg ser etter dieselbil, hvor langt kan den ha gått, for at jeg skal ha mulighet for å ha den til langkjøring en tid fremover?

Takker for innspill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Seat Toledo, ganske greie biler med lite feil, og veldig gjerrig 1,9 tdi motor. er ikke noe problem og få den ned på ca 0,4 på langkjøring.

7720826[/snapback]

Haha, før jeg gikk inn i tråden på nytt fant jeg den bilen og skulle linke den, så jeg er enig! :thumbup:

Har en slik bil selv (94 mod), den har vært inne på verksted en gang, da toppakningen røk. :) Ellers har det bare vært servicer og slitedeler som fattern tar seg av.

Ellers kan jeg nevne det GEDIGNE bagasjerommet på 500 liter (hengsler ovenfor vinduet) og god kjørecomfort.

Endret av egil88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...