Frankh0104 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Jeg har to maskiner.. En stasjonær og en bærbar.. Hvordan kan jeg koble til den stasjonere å få bildet på den bærbare skjermen? Lenke til kommentar
Frankh0104 Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Jeg har en stasjonær maskin og en bærbar maskin.. Hvordan får jeg det stasjonære bildet på den bærbare skjermen? Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Det er ikke så lett, du måtte hatt en videoinngang på den bærbare. Tror det blir vanskelig å få til en skikkelig god løsning på dette. BIldet må nemlig gjennom den bærbare maskinen, siden skjermen på den bærbare har en egen kabel til bildeoverføring. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Her tar du litt feil, watercool. Fins et program som gjør nettop det du trenger, over LAN. Men jeg husker såklart ikke hva dette heter. Skal google litt Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Det var jo en god ide, men du må jo selvsagt fortsatt sende bildet gjennom den bærbare. Du kan jo selvsagt også skaffe deg en videoinngang på den bærbare og, f. eks. med ett TV kort. Ble litt feil det forgje innlegget, ja. Men denne problemstillingen tror jeg ikke er så vanlig, jeg er usikker på hvor bra du får dette til i praksis. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 laptopen din må ha en eller annen form for bilde-inngang (svært sjeldent). Hva slags pc er det snakk om? Enkelte TV-tunere har mulighet for video-inn, om du har TV-ut på den stasjonære kan dette være en løsning (men bildekvaliteten vil bli mildt sagt elendig). Lenke til kommentar
kfs Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Det du ser etter er en KVM-switch. Da får du koblet en skjerm, et tastatur og en mus til to pc'er samtidig. På min trykker du bare <scroll lock> <scroll lock> <pil opp> og så registrerer switchen det og bytter over på den andre pc'en. Koster ikke mer enn et par hundrelapper. Lenke til kommentar
Frankh0104 Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Har ikke noen spesiell bærbar.. Så eneste mulighet om jeg vil bruke den stasjonære også er å kjøpe meg en ny skjerm? Lenke til kommentar
Frankh0104 Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Det du ser etter er en KVM-switch. Da får du koblet en skjerm, et tastatur og en mus til to pc'er samtidig. På min trykker du bare <scroll lock> <scroll lock> <pil opp> og så registrerer switchen det og bytter over på den andre pc'en. Koster ikke mer enn et par hundrelapper. 7719410[/snapback] Okei! Det får jeg kjøpt på de fleste datavare butikker? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 KVM switch kommer ikke til å fungere på en laptop. Les før dere skriver. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Det er nok å anbefale ja. 17" lcd-skjermer er vel relativt hyggelig priset nå som 20"ere begynner å komme ned på et akseptabelt prisnivå? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Her tar du litt feil, watercool. Fins et program som gjør nettop det du trenger, over LAN. Men jeg husker såklart ikke hva dette heter. Skal google litt 7719201[/snapback] Tar vel ikke så voldsomt feil. En bærbar må ha en mulighet for å ta inn skjermsignalet. De fleste bærbare har IKKE støtte for dette. Om å kjøre en annen pc via programvare er derimot mulig. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Jo, med de rette programmer så har de fleste bærbare støtte for dette(via nettverksporten, som jeg skrev tidligere). http://blogs.msdn.com/jonathanh/archive/20...3/07/85668.aspx Les ivei. Sjekk Maxivista feks. Endret 14. januar 2007 av SvennAndre Lenke til kommentar
Frankh0104 Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Så hva kan jeg gjøre ?? Må jeg kjøpe meg en skjerm til den stasjonære? Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Du har to muligheter: - Prøve forslaget til SvennAndre - Kjøpe TV-kort til den bærbare Lenke til kommentar
Frankh0104 Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Jeg har lastet ned et program nå! ShareKMC, men ser ikke ut til å fungere så bra.. Lenke til kommentar
H80 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Hvis du bruker Windows Remote Desktop eller VNC kan du få opp desktopen på din stasjonære på laptopen. Dette fungerer ikke så bra hvis du ikke allerede har installert XP Pro eller en VNC-server på den stasjonære, da er du nødt til å ha en skjerm for å få installert dette. Lenke til kommentar
Frankh0104 Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 hmm.. nå har jeg fått det til å virke.. Men akkurat nå så står den stasjonære tilkoblet en skjerm som ikke er min.. Å det som skjer er at jeg styrer musen og keyboardet på den pcen på den skjermen.. Jeg får ikke bildet fra den stasjonære opp på laptopen... Lenke til kommentar
Frankh0104 Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Hvis du bruker Windows Remote Desktop eller VNC kan du få opp desktopen på din stasjonære på laptopen. Dette fungerer ikke så bra hvis du ikke allerede har installert XP Pro eller en VNC-server på den stasjonære, da er du nødt til å ha en skjerm for å få installert dette. 7719655[/snapback] Vil dette fungere bra nok til å spille osv eller vil jeg oppleve lagg? Lenke til kommentar
H80 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Å spille går nok ikke så bra. Med metoden jeg nevner bruker du skjermkortet i laptopen, ikke den stasjonære. Tror nok du er best tjent med å kjøpe en skjerm til den stasjonære PCen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå