Gå til innhold

To maskiner og en skjerm!

Frankh0104

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke så lett, du måtte hatt en videoinngang på den bærbare.

Tror det blir vanskelig å få til en skikkelig god løsning på dette. BIldet må nemlig gjennom den bærbare maskinen, siden skjermen på den bærbare har en egen kabel til bildeoverføring.

Lenke til kommentar

Det var jo en god ide, men du må jo selvsagt fortsatt sende bildet gjennom den bærbare.

Du kan jo selvsagt også skaffe deg en videoinngang på den bærbare og, f. eks. med ett TV kort.

Ble litt feil det forgje innlegget, ja.

Men denne problemstillingen tror jeg ikke er så vanlig, jeg er usikker på hvor bra du får dette til i praksis.

Lenke til kommentar

laptopen din må ha en eller annen form for bilde-inngang (svært sjeldent). Hva slags pc er det snakk om?

Enkelte TV-tunere har mulighet for video-inn, om du har TV-ut på den stasjonære kan dette være en løsning (men bildekvaliteten vil bli mildt sagt elendig).

Lenke til kommentar

Det du ser etter er en KVM-switch. Da får du koblet en skjerm, et tastatur og en mus til to pc'er samtidig. På min trykker du bare <scroll lock> <scroll lock> <pil opp> og så registrerer switchen det og bytter over på den andre pc'en.

Koster ikke mer enn et par hundrelapper.

Lenke til kommentar
Det du ser etter er en KVM-switch. Da får du koblet en skjerm, et tastatur og en mus til to pc'er samtidig. På min trykker du bare <scroll lock> <scroll lock> <pil opp> og så registrerer switchen det og bytter over på den andre pc'en.

Koster ikke mer enn et par hundrelapper.

7719410[/snapback]

Okei! Det får jeg kjøpt på de fleste datavare butikker?

Lenke til kommentar
Her tar du litt feil, watercool.

Fins et program som gjør nettop det du trenger, over LAN.

Men jeg husker såklart ikke hva dette heter. Skal google litt

7719201[/snapback]

Tar vel ikke så voldsomt feil.

En bærbar må ha en mulighet for å ta inn skjermsignalet. De fleste bærbare har IKKE støtte for dette.

Om å kjøre en annen pc via programvare er derimot mulig.

Lenke til kommentar

Hvis du bruker Windows Remote Desktop eller VNC kan du få opp desktopen på din stasjonære på laptopen.

Dette fungerer ikke så bra hvis du ikke allerede har installert XP Pro eller en VNC-server på den stasjonære, da er du nødt til å ha en skjerm for å få installert dette.

Lenke til kommentar

hmm.. nå har jeg fått det til å virke.. Men akkurat nå så står den stasjonære tilkoblet en skjerm som ikke er min.. Å det som skjer er at jeg styrer musen og keyboardet på den pcen på den skjermen.. Jeg får ikke bildet fra den stasjonære opp på laptopen...

Lenke til kommentar
Hvis du bruker Windows Remote Desktop eller VNC kan du få opp desktopen på din stasjonære på laptopen.

Dette fungerer ikke så bra hvis du ikke allerede har installert XP Pro eller en VNC-server på den stasjonære, da er du nødt til å ha en skjerm for å få installert dette.

7719655[/snapback]

Vil dette fungere bra nok til å spille osv eller vil jeg oppleve lagg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...