kimandre Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Hei! Har problemer med min stasjonære. Når maskinen er slått av virker ikke tastatur og mus (hverken USB eller PS2), eller andre USB enheter.. Det er rett og slett ikke strøm på dem. Men når jeg slår av maskinen, da begynner lysene for at det er strøm på enhetene og lyse (t.eks. "lese"lyset under på musa). Noen som vet hva som kan være feil, og hvordan det kan rettes? Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Hva er forskjellen mellom slått av og skrudd av her? Lenke til kommentar
kimandre Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Hva er forskjellen mellom slått av og skrudd av her? 7718813[/snapback] Godt spørsmål.. Jeg skrur iallefall ikke.. jeg er mer hardhent og slår til knappen.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Ok...HÆ? Når maskinen er slått av virker ikke tastatur og mus (hverken USB eller PS2), eller andre USB enheter.. Det er rett og slett ikke strøm på dem. Men når jeg slår av maskinen, da begynner lysene for at det er strøm på enhetene og lyse (t.eks. "lese"lyset under på musa). Lenke til kommentar
H80 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Når maskinen er slått av virker ikke tastatur og mus (hverken USB eller PS2), eller andre USB enheter.. Det er rett og slett ikke strøm på dem. (...) Noen som vet hva som kan være feil, og hvordan det kan rettes? 7718751[/snapback] Dette er helt normalt. Når PC-en er slått av, gir den ikke strøm til USB- og PS2-enhetene. Hvis du skrur på PCen, får mus, tastatur etc strøm. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Fikk et Asus A8R32-MVP DELUXE, 939 hovedkort i drift etter nyttår, det leverer strøm på USB portene når Wind. er slått av, USB portene mister ikke strømmen før PSU blir slått av (eller frakobla kontakten). Lurer på om PS2 kontaktene og gav strøm, optisk mus med lyset på når maskina var av (bruker nå ei trådløs mus tilkobla USB, G7). Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Så lenge PSU er tilkoblet (strømførende) har maskinen strøm. Mange hovedkort lar deg og slå på maskinen ved å røre på mus/trykke en tast. Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 og det finnes visse jumpere på hk som man kan flytte på for å la psu forsyne hk med +5volt for mus/tastatur nettopp for oppvåkning via knapp Lenke til kommentar
kimandre Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 og det finnes visse jumpere på hk som man kan flytte på for å la psu forsyne hk med +5volt for mus/tastatur nettopp for oppvåkning via knapp 7719885[/snapback] Mulig det. Men dette er en PC som ikke har vært endret på i halvannet år, og i den tiden har den virket perfekt. Dette skjedde rett før jul. Og i tilfelle noen misforstod min vage beskrivelse, Når selve maskinen har strøm og viser skjermbilde osv, har ikke mus/tastatur strøm, og virker derfor ikke. Med en gang maskinen blir "skrudd av", først da kommer strømmen til mus/tastatur. Helst ønsker jeg å ha strøm på begge deler samtidig, slik at jeg kan bruke mus/tastatur.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå