Gå til innhold

Trøbbel med overklokking på MSI K9N Platinum

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter nå på en pc som jeg har prøvd meg fram litt på og overklokket litt... problemet kom når jeg skulle begynne å stille opp HT... Den lar meg gå til 230... på 232 er det slutt... Jeg har stilt ned rammen til 533MHz og stilt ned HT multi til 4x (har prøvd med 3x og 400MHz på rammen også) det samme skjer... den klarer 230 , men ved 232 er det slutt... og ikke si at det er prosessoren som har fått nok for jeg har prøvd med lavere multipliere på den også... men hva er det egentlig som sperrer på kortet mitt?? må jeg låse pci og pci-e porter? er ikke disse låst som stock til 33MHz og 100MHz? noen må virkelig hjelpe meg her...

og please ikke link til komplett overklokkingsguide for AMD A64, jeg har lest den igjen og igjen men ikke funnet noe hjelp der...

specs står i signatur.

På forhånd takk.

Harald.

Endret av Hagr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har også stilt opp volten... hvis det er VCore du mener og rammen er som sagt satt ned til 533/400 (prøvd begge)

men vil det hjelpe å sette opp vCore da? med en Cpu multi på 10 (satt den ned til 10 i stedet for 11, men ingen forskjell)

men et spm: er det sånn at pci og pci-e er låst til 33/100?

Endret av Hagr
Lenke til kommentar

Du bør vel prøve å sette opp volten på northbridgen. Eller AMDs versjon av den.

I alle fall noe på hovedkortet!

PCI og PCI-Express er som regel låst ja, men sjekk i BIOS om de er det sånn i tilfelle.

Hvordan tester du for å finne ut at det ikke går lenge forresten?

OG bare for ordens skyld, temp...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...