Gå til innhold

PS3-reklame for Europa


Tandamram

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at alle klager på for lite gameplay i reklamen. Jeg kan forklare hvordan jeg TROR sony tenker.

Wii er en billig spillekonsoll som kanskje virker litt billig også, det er ikke PS3 og derfor vil de skille seg ut litt fra den. Xbox 360 er en kraftig konsoll, men pga. f.eks. design så virker den ikke så eksklusiv som PS3. Alt er nok gjennomtenkt med design og forholdet mellom design og reklamene.

Microsoft sine reklamer har så vidt jeg vet vært med en del gameplay og det er fordi grafikken skiller seg ekstra ut i forhold til Wii og det kan virke som en kraftmaskin der du bare betaler for kraften og ikke for å få den veldig fin konsoll designmessig.

Sony derimot har en svart stilren konsoll som ser bra ut i hjemmekinoanlegg. De lager 'mystiske' reklamer som får forbrukerne til å se på den som noe eksotisk og eksklusivt. I Europa i dag, og i spesielt Norge, har vi råd til å påkoste oss noe eksklusivt og det prøver vel sony å få oss til å gjøre også. Ved å framstille sånne tall og sammenligne de med f.eks. 360 og Wii så får de forbrukeren til å tro at den er mye bedre og de blir da villige til å betale mer for den. Samtidig som de når teknofriker. Det virker som om dere ikke tror sony vet hva de gjør :p Men de har nok noen ansatte som har peiling på dette som sitter og lager det. Så prøv å se på hvordan det faktisk kan være gode reklamer.

Lenke til kommentar
[snip]

Grafikken er jo ikke noe annet enn det vi ser fra f.eks Gears of War eller Lost Planet, men forskjellen er at Xbox360 har ufattelig begrensa omgivelser. Gears of War og Lost Planet er svært begrenset, mens PS3 sin Cell er egnet til å rendre ufattelig svære omgivelser.

7718880[/snapback]

Hæ? Den der vil jeg ha en vitenskaplig forklaring på. Hva er det nøyaktig som gjør Cell mer egnet til å rendre "ufattelig svære omgivelser", mens Xenon er begrenset på det området?

7718925[/snapback]

Jeg kan ta den forklaringen. Cell har 8 SPE-er, eller 6 som kan brukes i spill. Alle disse er uavhengige av hverandre og derfor kan hver ta for seg forskjellige oppgaver. 360 sin cpu har 3 kjerner der hver kjerne har noe liknende multithreading(?). Det betyr at de kan påta seg like mange oppgaver, men om f.eks. en oppgave på en kjerne krever mye så går det utover den andre. Har egentlig ikke peiling på hva jeg snakker om, men leste en ganske god artikkel på gotfrag tror jeg det var.

Lenke til kommentar

Likte ikke reklamen. Den var veldig bra laget og stilig, men jeg synes budskapet blir helt feil. Hvilke vanlige forbruker bryr seg om prosessorkraft osv? Og Motorstorm-filmene er ikke reelt gameplay, så jeg tror mange uvitende vil bli litt skuffet når de ser spillet i aksjon foran seg. Altså - jeg liker ikke markedsstrategien Sony fører med så lite fokus på selve spillene.

Lenke til kommentar

nei dette er klipp fra diverse ingame videoer som du finner på gametrailers.com og gamevideos.com. Grafikken er vel littegrann forbedret i den japanske retail versjonen i forhold til demoen tror jeg. Om det ikke er kommet en ny demo versjon da.

 

Men det at du synes at det ser ut som target videoen til sony betyr vel at de nesten klarte å leve opp til den videoen. Eller at du rett å slett i husker hvordan videoen var ;)

Endret av Mgs
Lenke til kommentar
Men det at du synes at det ser ut som target videoen til sony betyr vel at de nesten klarte å leve opp til den videoen. Eller at du rett å slett i husker hvordan videoen var ;)

7725341[/snapback]

Spilte en demo eller ett eller annet hos kompisen til en annen kompis. :p Der var ikke grafikken så god.

 

Hvertfall ikke så god som targetfilmene i 2005. :)

Lenke til kommentar

Morsomt hvor enkelte her inne ikke klarer å infinne seg med at det faktisk er bra grafikk på Motorstorm. De siste fotoene/videoene vi har sett er faktisk på høyde med target renderen med unntak av at man ikke får den samme filmatiske kamera vinklingen som de har der.

I en reklame for et spill er det da vanlig at man drar frem og fokuserer der man har mest action.

 

Det er i og for seg det samme med eks. vis videoen for Forza 2 som ble gitt ut her i høst hvor de bl.a. zoomer inn på bremser og greier for å vise at det er så detaljert at man ser at de går varme.

 

Man vil aldri se slik kameravinkling når man spiller. :roll:

 

Nå skal de ha det at de har brukt røyk/partikkel effekter mer i target renderen.

 

Jeg er en smule redd for at nå bryter H laus iom at dette nok vil brenne i ørene på de som har en sånn hvit Dell Optiplex GX280 stående.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...