Gå til innhold

Vasking av skjerm på laptop.

Anbefalte innlegg

Skjermen min har en del "flekker". Eller fingervatrykk som så har blitt smurt utover. Jeg fikk råd om å spraye litt vindu-rens på ei fille, slik at den ble litt fuktig, for så å dra den over flekkene.. Men det ble egentlig bare værre. Så lurer på om noen vet om andre bedre måter jeg kan fjerne flekkene på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes noen små svamper, som kan brukes til generell rengjøring. De er genial til både lcd og crt skjermer også. Du trenger ikke gnikke hardt med dem, og alle flekkene forsvinner fra skjermen. Vet ikke hva de heter, men det er en myk, hvit og svært finmasket svamplignende kloss (herregud for en forklaring). :)

Lenke til kommentar
Visse ting gjør man bare ikke, og å bruke glassrens på en skjør plastskjerm er en av dem. Vet ikke om skjermen fortsatt kan reddes, men følg tipset til Wibla i alle fall.

7718679[/snapback]

javel? har brukt brillerens i årevis uten noen følger... :hmm:

Edit: om skjermen er skikklig skitten av fett og annet så skyller jeg opp en microfille i en svak zalo blanding i lunket/passe varmt vann, og så vasker jeg den forsiktig og tørker godt med noe som ikke støver.

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...