Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Unngå dobbelt NAT-problem(?)? #løst

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal åpne noen porter på rutern/modemet mitt. Har internett fra Telenor og Speedtouch546v6 og Linksys WRT54GS v.4. Jeg er ønsker å slippe dobbelt NAT(?), altså at jeg må først forwarde porter fra modemet til rutern også til pcen min. Hvordan kan jeg unngå dette problemet enklest? Kan jeg gjøre slik at routern min ringer opp med PPPoE? Er ikke så veldig stø innen dette emnet, men jeg prøver allikevel.

- Hilsen frustrert

post-33187-1168778804_thumb.jpg

Endret av Petterahl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du kan gjøre er å sette modemet ditt fra Telenor i bridgemode.

Her kan du se hvordan du skal gå fram.

Når du har gjort dette gjør du slik du har vist i vedlegget ditt. På service name skal det ikke stå noe.

Husk at kabelen fra modemet til router må settes inn i WAN-porten.

Husk at alle pcer og annet utstyr nå må kobles bak routeren.

Lykke til!

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Takk Glenn, fungerte utmerket :) Men har fortsatt et problem når jeg skal åpne port 6112 til starcraft. Er det slik at jeg nå bare trenger å videreføre de portene fra rutern?

Ifølge uTorrent Port Checker; http://www.utorrent.com/testport.php?port=6112

---

Welcome to the µTorrent Port Checker.

A test will be performed on your computer to check if the specified port is opened.

Checking port 6112 on 85.164.115.175...

Error! Port 6112 does not appear to be open.

Please see www.portforward.com for more information about how to map a port.

Please make absolutely sure that PeerGuardian2 or Protowall is allowing utorrent.com (72.20.34.145) in either of those programs. Those of you using ipfilter.dat should make sure the list does not include the website's IP. After making sure of this, re-run this test by refreshing the page (F5).

---

EDIT:

Glemte å si at jeg også har iptelefon. Var nødt til å stille tilbake til de gamle innstillingene for å få den til å fungere igjen. Hvilke innstillinger kan jeg gjøre slik at iptelefonen også fungerer?

post-33187-1168782516_thumb.jpg

Endret av Petterahl
Lenke til kommentar

Har nå klart å koble i modemet i bridgemode med fungerende iptelefon. Men er det meningen at jeg ikke skal greie å komme inn på modemet lenger? 10.0.0.138 svarer ikke.

Har heller ikke klart å åpne porter sikkelig ennå, hmm..

EDIT: Hmm, prøvde en annen port nå. Fungerte med en gang! Er det mulighet for at telenor har blokkert den porten?

Endret av Petterahl
Lenke til kommentar

Har du sett på kablene som går inni adsl modemet? Dei er jo forskjellige. Aner ikkje kor mange volt som går der, men det er ein del meir enn det er på ehternetet.

Det er det som får signala om fra ADSL til ethernet... Meget dårlig forklart men slik er det nå.

A modem modulates outgoing digital signals from a computer or other digital device to analog signals for a conventional copper twisted pair telephone line and demodulates the incoming analog signal and converts it to a digital signal for the digital device
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...