sleepy21 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Har i dag en 19" LCD som kjører med 1440x900 og en HDTV som kjører 1920x1080. Disse er begge koblet til pcen min med DVI kabler på et GeForce 7600GT kort. Spørsmålet mitt er om det går an åclone skjermene med forskjellig oppløsning? Får til å extende desktopen over to skjermer, da kan jeg velge to forskjellige oppløsninger. Men jeg vil ha helt likt bilde på begge skjermene (cloned), og vil utnytte oppløsningene fult ut. Velger jeg clone nå, så må jeg kjøre samme oppløsning på begge skjemene ser det ut som... Noen som vet om et program som gjør at man kan clone displayet, men i to forskjellige oppløsninger? Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Det går jo stengt tatt ikke ann å gjøre det slik du beskriver. Den beste muligheten er å kjøre 1440*900 på begge, eller kjøre de extended, som du snakker om. Lenke til kommentar
sleepy21 Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Det går jo stengt tatt ikke ann å gjøre det slik du beskriver. Den beste muligheten er å kjøre 1440*900 på begge, eller kjøre de extended, som du snakker om. 7718892[/snapback] hmm... møkk... Hvis jeg har to skjermkort da? Vurderer å bytte ut skjermkortet mitt, når DX10 skjermkort kommer ned i fornuftig pris. Vil jeg da f.eks kunne kjøre begge skjermkortene i maskinen, og ha TVen på mitt gamle 7600GT og LCD skjermen på det nye kortet, og så kjøre dem begge i native oppløsning i clone mode? Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Clone mode går jo ut på at begge skjermene skal vise det damme innholdet, og du kan ikke få vist det samme innholdet på to skjermer uten att det blir strukket eller blåst opp enten av maskinen eller skjermen. (i ditt tilfelle blir det begge deler) Og uansett hvor du gjør dette, mister du hele poenget med clone mode. Det er mulig det går ann å kjøre clone av 1920*1080, og la den minste skjermen bare vise ett område på 1440*900 hele tiden, men tror ikke det blir noen god løsning. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) jeg hiver meg på denne tråden . problemet mint er at jeg ønsker å ha samme bilde både på pc skjerm og tv . tven er en panasoninc widescren crt (TX-28PS1F ) som kan greie rund 800 x 600 punkter ( tror det fungert med 1024 x 768) mens dataskjerme ( samsung 960 bf) skal/har oppløsning på 1280 x 1024. i hoved sak vil jeg vis video fra DVD spilleren ( i pcen) på tv. jeg bruker komposit til å overføre bilde til tven skjermkortet er RADEON 9600 pro SAPPHIRE slik det er i dag vise ikke hele bilde på tvskjermen Endret 14. januar 2007 av elg-elg123 Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Kan man kjøre 1024*768 over kompositt? Hva med å prøve 720*576? Det er en 5:4 oppløsning, samme som den som kjøres over Pal systemet. Mulig det er maks oppløsning for composittoverføringen. Det passer jo fint med at du har samme aspect ratio på PC skjermen din, men det er også en alt for lav oppløsning vil jeg si. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Er litt sløv i hodet akkurat nå og orker ikke å poste hvordan det gjøres (skal se om jeg husker det iløpet av kvelden), men ville bare nevne at det går faktisk ann. Du kan f.eks. bruke den klonede skjermen som et hardware-aksellerert forstørrelsesglass, for å si det sånn. Når du beveger deg utenfor den klonede skjermens område, flyttes bildet. For å få dette til, måtte jeg rett og slett sette maksimumoppløsning på den aktuelle skjermen til f.eks. 800x600. Jeg kan -ikke- huske jeg fikk dette til på TV-utgang, kun VGA (ATi 9700PRO pre-ATi CCC). Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Boye: Tror jeg hadde det sånn her på min maskin og en gang, men følte det var ganske upraktisk. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 jeg har ikke eksprimetert så mye med aati9600 men men med det forrige kortet måte man velge et utsnitt av hoved bildet hvis man hadde 1280 x 1024 punkters oppløsning på dataskjermen. det som er ønskelig er å få samme bilde eksakt likt på tv og dataskjermen der oppløsninger er uvesentlig. om modusen heter clone eller noe annet betyr ikke noe heller. samtidig så burde det gå an å spille video( DVD) på begge skjermene uten at hurtig menyene duker opp på tv skjermen. rettere sagt jeg ønsker å velge om jeg skal ha hurtig menyen i windows på tven eller ikke - alt etter situasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå