Jonhoo Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Heisann Jeg har nettopp satt opp en postfix mailserver ved hjelp av disse to guidene: https://help.ubuntu.com/community/PostfixBasicSetupHowto https://help.ubuntu.com/community/Postfix på en Ubuntu Edgy (6.10) Server.. Alt fungerer egentlig veldig bra, men jeg har ett "lite" problem.. Jeg kan sende mail helt fint ved hjelp av alle mulige klienter (Outlook express, lokalt via terminal, over telnet fra en annen maskin), men hvis jeg prøver å sjekke etter mail (motta mail) via Outlook så får jeg bare beskjed om at Inboxen er tom.. Hvis jeg går inn via en SSH terminal og kjører mail derimot så ligger alle mailene der (Selv de som er blitt sendt fra f.eks hotmail).. Jeg kan altså ikke lese Inboxen min "utenifra", men mailene kommer frem hvis jeg sender dem.. Noen som vet hva som kan være problemet? /etc/postfix/main.cf Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor # See /usr/share/postfix/main.cf.dist for a commented, more complete version # Debian specific: Specifying a file name will cause the first # line of that file to be used as the name. The Debian default # is /etc/mailname. #myorigin = /etc/mailname smtpd_banner = Welcome to my SMTP server ($myhostname - $mail_name) biff = no # appending .domain is the MUA's job. append_dot_mydomain = no # Uncomment the next line to generate "delayed mail" warnings #delay_warning_time = 4h # TLS parameters smtpd_tls_cert_file = /etc/postfix/ssl/smtpd.crt smtpd_tls_key_file = /etc/postfix/ssl/smtpd.key smtpd_use_tls = yes smtpd_tls_session_cache_database = btree:${queue_directory}/smtpd_scache smtp_tls_session_cache_database = btree:${queue_directory}/smtp_scache # See /usr/share/doc/postfix/TLS_README.gz in the postfix-doc package for # information on enabling SSL in the smtp client. myhostname = thesquareplanet.com alias_maps = hash:/etc/aliases alias_database = hash:/etc/aliases myorigin = /etc/mailname mydestination = mail.mittdomeneerher.com, localhost.localdomain, localhost, mittdomeneerher.com relayhost = mynetworks = 127.0.0.0/8, 10.0.0.0/24 mailbox_size_limit = 0 recipient_delimiter = + inet_interfaces = all home_mailbox = Maildir/ mailbox_command = procmail -a "$EXTENSION" inet_protocols = all smtpd_sasl_local_domain = smtpd_sasl_auth_enable = yes smtpd_sasl_security_options = noanonymous broken_sasl_auth_clients = yes smtpd_recipient_restrictions = permit_sasl_authenticated,permit_mynetworks,reject_unauth_destination smtpd_tls_auth_only = no smtp_use_tls = yes smtp_tls_note_starttls_offer = yes smtpd_tls_CAfile = /etc/postfix/ssl/cacert.pem smtpd_tls_loglevel = 1 smtpd_tls_received_header = yes smtpd_tls_session_cache_timeout = 3600s tls_random_source = dev:/dev/urandom Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Postfix er vel bare en SMTP-server, dvs at du trenger en POP eller IMAP-server i tillegg, som f.eks Courier, Cyrus e.l. Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Kjører courier-imap og courier-pop3 også ja.. Men det funker fortsatt ikke... Konfigurasjonsfeil der kanskje..? Er ikke hjemme nå, men kan legge ut .conf filen til courier når jeg kommer hjem i morgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå