Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

får ikke startet maskinen min, skjedd over natta.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da har jeg byttet PSU, men den vil ikke starte..Men det er en positiv ting som har skjedd, Jeg har fått det grønne lyset på HK'et til å lyse igjen....

Er det noen som vet hva som kan ha skjedd?

7746685[/snapback]

Det er ikke skjermkortet ditt som har tatt kveld da?

Jeg bygde en pc i dag som ikke ville starte i det hele tatt. Ingen velkjent bip i oppstart eller noe som helst.

Av alle komponentene i maskina var det kun mitt gode gamle agp skjermkort som ikke var nytt. Det ville jeg beholde da jeg i grunn var fornøyd med det. Men det viste seg etter at en kompis kom innom med et agp skjermkort han hadde liggende at det var det som hadde tatt kvelden, for når jeg byttet skjermkort startet maskina knirkefritt.

Enda dette er første gang jeg har bygd ei maskin :)

Lenke til kommentar
ingen som vet noe?

Haster siden jeg har en oppgave som må gjøres ferdig og den ligger jo selvfølgelig på maskinen...Ganske dumt det er, men jeg hadde satt utrolig stor pris på om noen kunne ha hjulpet meg videre..

Utrolig glad for hjelp..Mvh

7718981[/snapback]

Jeg vet ikke helt hva som har skjedd, ettersom det kan være så ekstremt mye. Prøv å tas ut disken, og sett den i en annen PC. Da kan du i alle fall få ut oppgaven din ;)

Lenke til kommentar
er ganske lysten på å få igang selve pc'n of..Ingen som har noen tips?

7760262[/snapback]

Jeg ville nok lånt en pc av en kamerat deretter byttet om på komponentene i pcene. Pc vil som regel ikke starte når skjermkort, cpu, hk eller ram som er defekt.

Har opplevd det samme som deg, plutselig røk strømforsyneren og det kom røyk fra den. Deretter visste det seg at hovedkortet tok kvelden sammen med strømforsyneren.

Lenke til kommentar

Skal høre litt rundt med noen kamerater jeg om de er har pci-e skjermkort...Hvis jeg bytter skjermkort og det virker fortsatt ikke, så da er det enten hovedkort eller cpu som er røket? Stemmer det?

Eller kan det være at harddisker også kan ha røket..

Lenke til kommentar
Skal høre litt rundt med noen kamerater jeg om de er har pci-e skjermkort...Hvis jeg bytter skjermkort og det virker fortsatt ikke, så da er det enten hovedkort eller cpu som er røket? Stemmer det?

Eller kan det være at harddisker også kan ha røket..

7767022[/snapback]

Hvis den da fortsatt ikke virker er det ganske nærliggende å tro at det er HK eller CPU. Om HD har røket burde den vel starte og du skulle kunne komme inn i BIOS, men bare ikke få bootet da den ikke finner HD.

Lenke til kommentar

Prøv å ta av alt på hovedkortet untatt cpu og en ram brikke og skjermkort

for da skal du ihvertfall klare å komme inn i bios.

eller bare cpu oh hk alene med strøm og powerswitch knappen for da skal den jo gå og vis ikke det skjer no så er vel hk dødt.

Endret av Xneon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...