Mogge_ Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Hei, som dere selv leser i topic så får jeg ikke startet maskinen min..Da jeg skrudde den av i går kveld funket den som den skal..Men da jeg skulle slå den på idag så ville den ikke på...virker som den er helt død..Jeg har strøm inntil psu, men da jeg prøver å skru den på, skjer det ingenting... Dette er en maskin jeg har satt sammen selv...den har funkert utmerket over lenger tid..Så jeg ble veldig overrasket da den ikke ville skrus på... Har vannkjøling på cpu, gpu, minne..Da jeg tok en titt på slangene så jeg at noen av de var flate, vet ikke hva som kan ha skjedd jeg...Da jeg åpnet tanken så var det som om det var vakum der....Aldri opplevd før.. Noen som vet hva som kan være feil? Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 ingen som vet noe? Haster siden jeg har en oppgave som må gjøres ferdig og den ligger jo selvfølgelig på maskinen...Ganske dumt det er, men jeg hadde satt utrolig stor pris på om noen kunne ha hjulpet meg videre.. Utrolig glad for hjelp..Mvh Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Lukter det svidd? Starter noe i det hele tatt? (Vifter, lys) Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Kan ikke kjenne noen svidd lukt...Det er ikke noe som starter i hel tatt...Skjønner lissom ikke hvordan dette har skjedd... For den virket jo helt perfekt i går da jeg skrudde den av.. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Så sant du ikke ser noen svimerker, vannlekasjer etc, så se på PSU. Starter den? Hvis ikke den starter, kan du ikke feilsøke noe annet. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Ser ingen svi merker eller vannlekasjer, for da hadde jeg sett at nivået i tanken hadde vært lavere...PSU starter ikke da jeg ikke får brukt av og på knappen i front...Alt er helt dødt... Kan hovedkortet ha røket, eller er det noen andre feil som kan ligge noen sted? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Vel, hovedkorte kan også ha røket selvfølgelig. Eneste måten å finne det ut på er vel å jump-starte PSU, for å se om den virker. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=589237 Endret 14. januar 2007 av chills Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Lukter svidd av psu fant jeg ut Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Lukter svidd av psu fant jeg ut 7719856[/snapback] Flott, er du heldig er det kun den som har tatt kvelden Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 okei, da får jeg bestille meg en ny MIST 500w da... Lenke til kommentar
SCV Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 låne en psu bare for og teste er vell kanskje ikke så dumt? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 låne en psu bare for og teste er vell kanskje ikke så dumt? 7724113[/snapback] Det ville jeg og gjort, men vist han har bestillt gjør det ikke noe. Han kan returnere den innen 14-dager, er det sånn det er? Lenke til kommentar
SCV Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 jo du har vell en 14 dagers angrerett eller.no Lenke til kommentar
Aldhissla Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Selv når varen er brukt?? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Selv når varen er brukt?? 7728952[/snapback] I tilnærmet lik tilstand når du fikk den, så ja, selv når den er brukt. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 Problemet er at jeg ikke har noen PSU jeg kan låne...Funker ikke pc'n med ny PSU så tar jeg å bruker innbo forsikring og leverer hele pc'n....Værre er det ikke... Skal bestille meg PSU nå tenkte jeg, noen som vet om noen bra PSU med lavt støynivå og som er bra til rundt 1000kr? Lenke til kommentar
Crossy Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Den angreretten dere snakker om stemmer, men hvis det ikke er noe gale med den psuen han leverer tilbake, så må nok han betale frakten for den. Så det er mest lønnsomt å låne av noen andre først =) Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Jeg hadde et lignende problem en gang, pc'en var helt død og sikringa i strømforsyninga hadde gått. Denne ble byttet, men den røk igjen med en gang. Ja vel, tenkte jeg, strømforsyninga er defekt. Ny ble kjøpt og montert, men sikringa gikk igjen og det luktet svidd og det røk (lokket var av kabinettet). Røyken ble lokalisert fra harddisken, og ganske riktig, der var det ei brikke som var grillet. Det ble ny harddisk og den nye strømforsyninga jeg kjøpte ligger fortsatt ubrukt i kommodeskuffen. Så, selv om det lukter svidd av PSU kan det like gjerne komme fra en annen plass i maskina. Endret 16. januar 2007 av Lada2103 Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Men nå er iallefall ny PSU på vei Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Tror ikke du skal være overrasket om pcen ikke starter, eller hvertfall ikke som den skal, PSUen drar fort med seg andre deler.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå