Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

får ikke startet maskinen min, skjedd over natta.

Anbefalte innlegg

Hei, som dere selv leser i topic så får jeg ikke startet maskinen min..Da jeg skrudde den av i går kveld funket den som den skal..Men da jeg skulle slå den på idag så ville den ikke på...virker som den er helt død..Jeg har strøm inntil psu, men da jeg prøver å skru den på, skjer det ingenting...

Dette er en maskin jeg har satt sammen selv...den har funkert utmerket over lenger tid..Så jeg ble veldig overrasket da den ikke ville skrus på...

Har vannkjøling på cpu, gpu, minne..Da jeg tok en titt på slangene så jeg at noen av de var flate, vet ikke hva som kan ha skjedd jeg...Da jeg åpnet tanken så var det som om det var vakum der....Aldri opplevd før..

Noen som vet hva som kan være feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ingen som vet noe?

Haster siden jeg har en oppgave som må gjøres ferdig og den ligger jo selvfølgelig på maskinen...Ganske dumt det er, men jeg hadde satt utrolig stor pris på om noen kunne ha hjulpet meg videre..

Utrolig glad for hjelp..Mvh

Lenke til kommentar

Ser ingen svi merker eller vannlekasjer, for da hadde jeg sett at nivået i tanken hadde vært lavere...PSU starter ikke da jeg ikke får brukt av og på knappen i front...Alt er helt dødt...

Kan hovedkortet ha røket, eller er det noen andre feil som kan ligge noen sted?

Lenke til kommentar

Problemet er at jeg ikke har noen PSU jeg kan låne...Funker ikke pc'n med ny PSU så tar jeg å bruker innbo forsikring og leverer hele pc'n....Værre er det ikke...

Skal bestille meg PSU nå tenkte jeg, noen som vet om noen bra PSU med lavt støynivå og som er bra til rundt 1000kr?

Lenke til kommentar

Jeg hadde et lignende problem en gang, pc'en var helt død og sikringa i strømforsyninga hadde gått. Denne ble byttet, men den røk igjen med en gang. Ja vel, tenkte jeg, strømforsyninga er defekt. Ny ble kjøpt og montert, men sikringa gikk igjen og det luktet svidd og det røk (lokket var av kabinettet). Røyken ble lokalisert fra harddisken, og ganske riktig, der var det ei brikke som var grillet. Det ble ny harddisk og den nye strømforsyninga jeg kjøpte ligger fortsatt ubrukt i kommodeskuffen.

Så, selv om det lukter svidd av PSU kan det like gjerne komme fra en annen plass i maskina.

Endret av Lada2103
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...