Gå til innhold

Tilbakemelding på narjo.net

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har noe å si til ditt oppsett - kodingen:

<p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. </p>

<p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. </p>

Her skal du kunne slippe å gjenta taggen <p>:

<p>

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

</p>

Her trenger du ikke å bruke taggen: <br />, anbefaler deg og bruke listamatic (Vertical lists) til å lage meny'en.

<a href="index.html" title="Hjem">Hjem</a><br />

Jeg selv syns ikke noe om position: absolute; med mindre en ting som er spesielt.

Men her har du brukt til "layout" og her stopper jeg.

Mener du burde gå andre veien, prøv heller å bruk float isteden.

Lenke til kommentar

Hva i all verden er det du snakker om angående <p>, funkweb? Avsnittene er markert opp korrekt, de.

Designet: Misliker at du har satt max-height eller hva du har gjort på innholdsdiven. Vanlig heis > Embedded heis. Bredden på innholdsdiven er også litt for stor etter min smak, linjene med tekst blir lange og vanskelige å lese.

Videre vil jeg si at fargene dine ikke var de peneste, og de gjør på en måte siden kjedeligere enn den hadde trengt å være. Til sist - mekk heller noen egne knapper til W3 om valideringa, eller bruk noen tekstlenker. Om du ikke er helt nødt til å bruke de stygge standardknappene, da.

Lenke til kommentar
Jeg har noe å si til ditt oppsett - kodingen:

Her skal du kunne slippe å gjenta taggen <p>:

<p>

</p>

Årsaken til at det ble slik var at jeg hadde ett avsnitt for å se hvordan ting så ut. Så for enkelthetsskyld kopierte jeg bare det ene avsnittet nedover, for å se hvordan ting så ut med flere avsnitt.

Her trenger du ikke å bruke taggen: <br />, anbefaler deg og bruke listamatic (Vertical lists) til å lage meny'en.
<a href="index.html" title="Hjem">Hjem</a><br />

Takk for linken. Mye interessant der. Skal endre litt på menyen.

Jeg selv syns ikke noe om position: absolute; med mindre en ting som er spesielt.

Men her har du brukt til "layout" og her stopper jeg.

Mener du burde gå andre veien, prøv heller å bruk float isteden.

7718443[/snapback]

Jeg brukte det for å få headeren og footeren til å alltid ligge oppe og nede i nettleservinduet. Samme gjelder for menydiven og innholdsdiven. Ville ha de satt de på samme plass uavhengig av størrelse på nettleservindu. Det eneste som er noe særlig dynamisk, er bredden og høyden på innholdsdiven. Bredden endrer innenfor en definert bredde, min/max width er satt. Høyden endrer seg etter størrelse på nettleservindu.

Grunnen til at det er gjort slik var også at det var enkelt å få layouten til å være lik i forskjellige nettlesere og ved forskjellige oppløsninger. Men det er kanskje ikke god praksis å gjøre det slik.

Designet: Misliker at du har satt max-height eller hva du har gjort på innholdsdiven. Vanlig heis > Embedded heis. Bredden på innholdsdiven er også litt for stor etter min smak, linjene med tekst blir lange og vanskelige å lese.

Det er ikke satt max height. Høyden på innholdsdiven følger størrelsen på nettleservinduet. Det er satt min og max størrelse på bredden. Minimum er tilsammen 800px, maks er ca. 1450px, noe som er i bredeste laget. Den kan nok gjøres mindre ja.

Videre vil jeg si at fargene dine ikke var de peneste, og de gjør på en måte siden kjedeligere enn den hadde trengt å være. Til sist - mekk heller noen egne knapper til W3 om valideringa, eller bruk noen tekstlenker. Om du ikke er helt nødt til å bruke de stygge standardknappene, da.

7718835[/snapback]

Var veldig usikker på fargene. Regner med at jeg bytter dem ut etterhvert. Samme gjelder W3C valideringen. Likte ikke de standardknappene i det hele tatt. Regner med jeg vil bytte til tekstlenker i stedet for.

Takk for tipsene så langt. :)

Synes css fila er litt rotete, spesiellt med alle de spesialtilfellene. Men det er kanskje ikke finar å få det?

Ørjan...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...