Gå til innhold

Jehovas vitner på døren


Anbefalte innlegg

Jeg får ikke mer besøk av dem...

 

Husker denne gangen så utrolig godt.

Jeg bodde i Drøbak og disse folka vandret i gata på en daglig basis.

En dag så banket de på døren min, når jeg åpnet opp står det to personer med et par brosjyrer i hendene.

 

"God dag, vi representerer Jehovas Vitne og vi lurer på om du har tid til å drøfte ditt livssyn"

 

"Joda, gi meg et sekund skal bare kle på meg"

 

Da gikk jeg ned på Rommet mitt, henta Metal klærne mine og naglebåndene!

Henta en CD med Cannibal Corpse (som jeg synes er møkk Satandeathwhatever Metal) som jeg da satt på bånn gass i stuen.

 

Så åpna jeg døren igjen og man det trykker ord som "MATHAFACKA FACKA BURN DIE RAPE" i øra.

 

Skulle sett trynet på de folka.....

 

Priceless

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I forrige uke var det en på døren, med noen brosjyrer osv. Jeg tok i mot et par, og i dag kom han tilbake for å snakke mer. Vi ble stående noen minutter i oppgangen, jeg hørte litt på hva de hadde å si osv. Han spurte om han kunne komme tilbake, jeg sa at han evt kunne ringe først (ga han nummeret).

 

Jeg er litt interessert i å høre hva dette dreier seg om, av ren nysgjerrighet, men iflg fattern er det UMULIG å bli kvitt dem hvis man først har vist litt interesse. Er dette sant? Hvis han ringer meg og jeg sier at jeg ikke vil ha fler besøk osv vil det være noe problem da?

7718022[/snapback]

 

Du blir ikke kvitt dem nei, bestemora mi har slitt med dem i mange år fordi hun er "for høflig" til å si at hun er en kristen som egentlig synes at de kan gå å henge seg etter sine egne brosjyrer.

 

Men hvis du faktsik synes det er interresant så gjør vel ikke det noe ;)

Lenke til kommentar
*snip*

8080437[/snapback]

 

Å at du ikke tok deg et par min ekstra å rigga opp et kamera :D

 

Tror jeg hadde vært rask til å lokke igjen døra om det hadde kommet noen på døra som ville prakke på meg deres religion fordi de er så usikre på den at de må overbevise andre om at den er den ene rette religion...

Lenke til kommentar

Seriøst!? Interessert i jehovas vitne? Som driver løgn til langt over hodet!

 

Jeg jager dem vekk hver gang de kommer på døra mi. Først ber jeg dem få seg et liv, så slenger jeg brosjyrene dems i bakken (de jeg mottok selvsagt) og jager dem ut av byggefeltet, for INGEN som har VETT i skallen så mye som tenker på å si et koselig ord til sånne jallabajser...

Lenke til kommentar
Seriøst!? Interessert i jehovas vitne? Som driver løgn til langt over hodet!

 

Jeg jager dem vekk hver gang de kommer på døra mi. Først ber jeg dem få seg et liv, så slenger jeg brosjyrene dems i bakken (de jeg mottok selvsagt) og jager dem ut av byggefeltet, for INGEN som har VETT i skallen så mye som tenker på å si et koselig ord til sånne jallabajser...

8081430[/snapback]

 

jeg synes det er unødvendig og oppføre seg slik med mindre de krenker ditt privatliv først, vi lever i ett kapitalistisk land og da må man bare regne med at noen finner på konseptet pyramidespillrelgion :p

 

men jeg mener gjensidig respekt er det samfunn skal bygges på ikke relgion, derfor velger jeg og vise jehova's respekt frem til de går for langt, noe som desverre ofte skjer

Endret av donsai
Lenke til kommentar
Har ikke noe i mot de jeg iallefall, mange værre folk der ute, som satanister og ekstremister.

7754336[/snapback]

 

Jehovas Vitner er kanskje ikke ekstremister, men de er i alle fall fundamentalister.

 

1. De tror at når jesus kommer tilbake (innen nær fremtid), blir alt på jorden; kriger, miljøproblemer osv løst på magisk måte av jesus himself, alle kristne kommer til himmelen (som i denne varianten er på jorda), og hedningene brenner i helvete.

Resultat: Halseløs miljøsløsing, ingen vilje til fredsarbeid, ekstrem selvsentrering, sosial polarisering.

 

2. Vakttårnet, "de gamles råd" i Oslo skriver lister over bøker Vitner ikke skal lese. Denne listen inkluderer alt av evolusjonsteori, religionskritikk, Harry Potter(!) osv.

Resultat: Indoktrinering av både voksne og barn, hemming av deres evne til å tenke (kritisk). Selvopprettholdende.

 

3. Forbud mot blodoverføring. "Det er faktisk ikke så trygt som de sier" er et vanlig argument. Vitnene mener også det står et eller annet i bibelen om dette.

Resultat: Unødvendige dødsfall.

 

Videre lesning: Her, for eksempel.

7844720[/snapback]

 

Ikke helt riktig. Jehovas Vitner tror at Jesus er kommet tilbake. De tror at han har inntatt sin himmelske trone, og at han aldri mer vil anta menneskelig form. Dette er i grunnen logisk, ettersom han døde som menneske, for menneskene.

 

Jehovas Vitner tror ikke på noe helvete, det får du overlate til kirken. De tror at de menneskene Jehova godkjenne skal leve på jorden i fred og harmoni. De som ikke blir godkjent dør bare. Ingen pine.

 

Vakttårnet styres ikke fra Oslo, men fra hovedkontoret i New York. Der sitter "det styrende råd".

 

Hva mener du med at denne religionen hemmer? Du finner vitnene i alle samfunnslag.

 

Jeg synes det er en smule uhederlig av deg å ikke linke til dem det gjelder, når du linker til andre negative nettsider.

 

http://www.watchtower.org/n/index.html

Lenke til kommentar
Slett ikke noe problem. Bare si klart og tydelig i fra. De er bare i bunn og grunn selgere som da gjerne benytter seg av kundens usikkerhet. :)

7718507[/snapback]

 

Prøvde de å selge noe?

8088884[/snapback]

 

Vel, de prøver å selge sjelen din til djevelen.

8088939[/snapback]

 

Sier du det? Pussig, da JV ikke tror at menneskene har en sjel.

Lenke til kommentar
Slett ikke noe problem. Bare si klart og tydelig i fra. De er bare i bunn og grunn selgere som da gjerne benytter seg av kundens usikkerhet. :)

7718507[/snapback]

 

Prøvde de å selge noe?

8088884[/snapback]

 

Vel, de prøver å selge sjelen din til djevelen.

8088939[/snapback]

 

Sier du det? Pussig, da JV ikke tror at menneskene har en sjel.

8088973[/snapback]

 

Illustrativt. You follow me?

Lenke til kommentar
Slett ikke noe problem. Bare si klart og tydelig i fra. De er bare i bunn og grunn selgere som da gjerne benytter seg av kundens usikkerhet. :)

7718507[/snapback]

 

Prøvde de å selge noe?

8088884[/snapback]

 

Vel, de prøver å selge sjelen din til djevelen.

8088939[/snapback]

 

Sier du det? Pussig, da JV ikke tror at menneskene har en sjel.

8088973[/snapback]

 

Illustrativt. You follow me?

8088984[/snapback]

 

Follow? Nei. Men det aner meg hva epikrisen din sier.

Lenke til kommentar
Har ikke noe i mot de jeg iallefall, mange værre folk der ute, som satanister og ekstremister.

7754336[/snapback]

Som all relgion så finnes det tolkninger og grupperinger innen satanismen

 

Filosofisk satanisme

 

Stort sett ansett å ha blitt grunnlagt av Anton Szandor LaVey med hans stiftelse av "Church of Satan". Filosofiske satanister ser på ens selv som det subjektive senter i universet, og de høyest strebende og ærbare er de som søker opphøyelse og forbredelse på den individuelle satanist framfor andre. Filosofiske satanister generelt anerkjenner ikke en teologisk gud eller et metafysisk liv etter døden; dette betyr likevel ikke et liv blottet for åndelighet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Anton_Lavey

http://no.wikipedia.org/wiki/Satanisme

 

Hvis jeg ble tvunget til og velge mellom lavey satanisme eller noen annen relgion så ville nok valget a falt på satanismen, men ateist er det som passer meg best :p

Endret av donsai
Lenke til kommentar

Jehovas kom på døra til en kamerat av meg en gang. Det som da skjedde var at han ene kompisen banka på vinduet (som er rett ved siden av døra) og en annen trøkte ræva opp i vinduet (uten bukse). Da noterte de Jehovasfolka noe greier i en blokk, så forsvant de og siden har de ikke vært der mer ;)

Lenke til kommentar

Jeg har et vitne i klassen min, finner ingenting galt med henne eller familien hennes, har aldri blitt plaget og de oppfører seg fint. Ser ingen grunn til å verken møte de med disrespekt eller frekke måter å be de stikke på.

 

De har heller aldri prøvd å omvende meg.

 

Men jeg skal innrømme at det hadde vært gøy å se ansiktene på noen av de som det blir referert til her i tråden..

Lenke til kommentar
Syns hele greien er utrolig frekk. Komme hjem til folk og si at det de tror er feil. De kan få tro det de vil, men og presse sin tro på andre er jo lite respektfult.

7734413[/snapback]

 

Kanskje vi ateiste kunne gjøre det samme..?

 

"Unnskyld... Kunne du tenke deg å sette av noen minutter, og høre litt om virkeligheten..?"

 

Meheheeheeehehe...

7734487[/snapback]

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=sV-a1vmZ6y8

 

:!:

Lenke til kommentar

Jeg har en bibel liggende på lur her (fikk gratis vafler om jeg tok imot en bibel). Om jeg får noen kristne sekter på døra så kommer jeg til å si "vent litt, jeg skal hente noe", skaffe bibelen og lighteren og lage et lite leirbål for dem.

 

En fin prank kan være å melde kamerater inn som interessert på watchtower.org, da kan de få telefoner på søndagsmorgenen, brosjyrer i posten osv. Nå om dagen går det greit å bli kvitt dem, før om årene var det tilnærmet umulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...