RobinTX Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Ta det heller via pm. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Vitnene har lært meg at ett år er ikke ett år, og dem har trikset og mikset litt, slik at årstallene passer. Lenke til kommentar
messo Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Vitnene har lært meg at ett år er ikke ett år, og dem har trikset og mikset litt, slik at årstallene passer. Ja, man må ha litt tøyelig bregrepsformer. På starten av 1900- tallet hevdet de at Harmagedon skulle inntreffe innenfor en generasjon (den bibelske definisjonen av en generasjon er 40 år). Når det nærmet seg slutten av de 40 årene, justerte de hvor lang en generasjon var, og siden har de holdt på å justere. Er litt leit å representere den eneste sannheten, og samtidig drive å endre den for å få den til å passe med virkeligheten. Lenke til kommentar
RobinTX Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Vi bruker heldigvis bibelen til å justere vårt syn. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Heldigvis bruker jeg klokka mi til å justere tiden med, den er noenlunde lik alle andres i hvert fall Og jeg skjønner heldigvis at det er håpløst å overbevise alle andre om at det er mer riktig å kun ha 50 sekunder pr. minutt. Hvis jeg da velger å ha 3000 sekunder i en time, i steden for 3600, vil jeg da ha 10 minutter å gå på. Da vil samtlige butikker, Tv-programmer, møter og alle andre tidspunkt være feil i forhold til meg. Er det da jeg, eller alle andre som bør innrette seg etter den BeFsisianske tidsregning? Det nytter ikke å overbevise bussjåføren om at jeg har rett, hvis jeg mener at bussen er flere timer forsent ute. Også videre, også videre... Passer fint å ha 360 dager i året, når regnestykker ikke går opp. Og at én dag eller tid i tillegg kan bety ett år, som igjen er kun 360 dager. Ser dere hvor enkelt det er å trikse med disse tallene for å få alt til å passe? 10 dager blir fort 3600 dager, da har man liksom 50 dager slækk fra alle andres forestilling om hva en tid eller dag er. Jeg kan også profetere med at "Arne kommer om en drøy halvtime", uansett om han kommer om 33 eller 41 minutter, så har jeg selvfølgelig rett. Om han kommer etter 50 minutter, eller ikke i det hele tatt, kan jeg fint si at "mine" halvtimer betyr resten av uka. Det må være veldig leit å gå den smale og kronglete sti, når alle andre går en annen vei. Innlegget mitt er sikkert bare rubbish, siden jeg så vidt ser tastaturet, men poengene mine står jeg for. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Jeg synes de er koslige jeg. De er som speidere som selger lodd. Bortsett fra at jeg ikke verbalt maltrakterer speidere som kommer for å selge lodd. Sist gang sto jeg i en time og diskuterte dem i senk. Det var ganske ålreit. Lenke til kommentar
RobinTX Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Så jorda ble skapt på bokstavelige 7 dager? og det skulle være bokstavelige 70 uker? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Så jorda ble skapt på bokstavelige 7 dager? og det skulle være bokstavelige 70 uker? Det er dine ord. Lenke til kommentar
RobinTX Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Så jorda ble skapt på bokstavelige 7 dager? og det skulle være bokstavelige 70 uker? Det er dine ord. Nettopp. Det er ikke bibelens ord. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Men hvorfor forteller første mosebok om dager da? Når det ikke menes dager? *ding dong* Hadde Vitnene på døren mens jeg skrev innlegget her faktisk, men skal stikke til byen straks, så hadde ikke tid til å prate med dem. Nå må jeg lese Våkn opp! "med utfordringer du møter som ung" Lenke til kommentar
RobinTX Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 (endret) Når endte den syvende dagen? Dag på hebr. kan bety en lang tidsperiode eller en bokstavelig dag på 24 timer. Siden den sjuende dag fortsatt varte på paulus sin tid så er det logisk at de dagene som nevnes i 1. Mos ikke er bokstavelige 24 timer. Endret 29. august 2009 av RobinTX Lenke til kommentar
RWS Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Jeg tror faktisk hele skapelses beretningen er tull jeg.... Har faktisk ikke hatt jehovas på døren her på flere år nå... Og godt er det. Har ingen glede over å snakke med vettløse høns som ikke har noen peiling på noe annet enn det som står i bibelen sin jeg, ellers takk. Men vi hadde bare gamle tanter på døren her også da og de er kanskje litt mer bak mål enn resten? Håper jeg ihvertfall... For de jeg snakket med hadde aldri engang tenkt på noen av alternativene til guds sludderet de trodde på og da blir det bare så alt for dumt å påstå at det de tror på er den eneste rette veien, når de aldri har sett andre veier... Vi har verre sekter enn JV her.... men de plager ingen gudskjelov... Lenke til kommentar
RobinTX Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 ja, vi har peiling på bibelen. Fint å høre. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Det gjør bibelen faktisk ikke, i mine øyne, til noe mer enn et grusomt eventyr for det skjønner du For meg, og for mange andre, er bibelen akkurat like stor sannhet som boken om ringenes herre eller andre eventyr bøker, og ikke vet jeg hvordan du hadde reagert hvis det kom folk på døren din som KUN kunne innholdet i ringenes herre, men da skjønner du hvorfor jeg ikke gidder å stå å prate med slike. For meg er ikke bibelen noen sannhet, bare så det er sagt og selv om religiøse måtte tro det. Ei heller er bibelen hellig for meg. .....hvis du lurte på hvorfor jeg ikke gidder å prate med ignorante mennesker som kun ser en mulighet på mange alternativer... Men det er en annen diskusjon Lenke til kommentar
NXT Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 For all del ikke slipp de inn, de har jævli skills på mindfuck... de "hjernevasker" deg. Hehe... Mindfucking: Teori og praksis på jehovaskolen Lenke til kommentar
RobinTX Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Jeg tror på bibelen, du gjør det ikke. Jeg aksepterer det. Fint at du sier ifra. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Jonas vitner tror også på bibelen men ved innledelse av en diskusjon benyttes feilaktige og bastante påstander som virker meget rett der og da og kan lede svake og uinvidde personer ut i ulykken. Lenke til kommentar
hypnotize7 Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Jonas vitner tror også på bibelen men ved innledelse av en diskusjon benyttes feilaktige og bastante påstander som virker meget rett der og da og kan lede svake og uinvidde personer ut i ulykken. Jøss, får du masse statsstøtte for kulten din? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 3X grunnbeløpet pr. medlem. Siste gangen jeg fikk besøk begynte vi å diskutere global oppvarming som selvsagt var menneskeskapt for det hadde FNs klimapanel sagt for de var en politelig kilde. Dette var en eldre mann som blandt annet bruke sin 40 år gamle vitenskapsuttannelse som bekreftelse av at de hadde rett. Dette da for å bekrefte av vi var inne i endetiden. Selvsagt kom vi ikke til enighet men vet man ikke bedre kryper de fort under huden på deg. Lenke til kommentar
RobinTX Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 (endret) Vel, vi lever faktisk i endetiden. Jordskjelv,krig,hungersnød,sykdom. Akkurat som Jesus sa i mat 24*. Og 2ti 3:1-4 forklarer akkurat hvordan menneskene skulle være. *(lu 21:10-11) Endret 29. august 2009 av RobinTX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå