SpecialForce Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 @monzila: fin plan om du ønsker å bli rana... Av en fyr fra Jehovas vitner? I THINK NOT. Kanskje en del av de reformerte vitnene Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 En kamerat av meg fikk en gang to personer fra Jehovas Vitne på døra. Han inviterte dem inn og ga dem kaffe, de begynte deretter å diskutere religion hvor min kamerat argumenterte for allt det grusomme som stod i bibelen, katastrofer, mord med mer. Det endte med at de to forlot gråtende. Dette er en sann historie. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Er det noen som vet om johovas vitner leser bibelen? Eller gjør de som de fleste andre kristne, lar andre lese de gode delene for dem? Virker slik noen ganger når du snakker med kristne, for de fleste av dem vet rett og slett ikke hva som faktisk står i bibelen, de innbiller seg at alt som står der er godt for det er de blitt fortalt? Og da spør jeg: er det ikke lurt å lese bruksanvisningen når du skal "kjøpe" dette da? Jeg ville ihvertfall gjort det om jeg skulle trodd på noe som til de grader skiller seg ut fra hva vi faktisk vet i dag.... Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 RWS: Jehovas Vitner gjoer vel ikke noe annet enn aa lese og tolke den jaevla bibelen sin. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 RWS: Jehovas Vitner gjoer vel ikke noe annet enn aa lese og tolke den jaevla bibelen sin. og der ligger problemet. Fader, med så mye tolkning så kan man jo komme seg fram til hva man vil. feks Deuteronomy 23:1 reads (this is the God's Word translation, which spells it out better), "A man whose testicles are crushed or whose penis is cut off may never join the assembly of the Lord."Mangler du en testikkel? Da kan du ikke bli med i den kule klubben. Tolker du det lenge nok kommer du sikkert til det punktet hvor du tror gud er ironisk og du kapper av deg dine edre deler. ikke at jeg vet om Jehovas vitne gjør det, det er bare at hvis du tolker lenge nok så kan du komme fram til det meste. Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 (endret) Om du tolker Bruktbilens sitat er du stokk dum. Endring: Da passer det forresten godt om du kapper av deg hele greien, sånn evolusjonsmessig. Endret 26. juni 2009 av phfjeld Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Sikkert postet tidligere, men... Lenke til kommentar
hypnotize7 Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Pondus hadde den ultimate løsningen; Han sa nei fordi han drev å spilte inn en litt dristig film (her trykker Påsan på en båndspiller som spiller breke-lyder), men lurer på om de vil være med. SKal finne denne stripa en dag og linke hit Lenke til kommentar
hypnotize7 Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 (endret) Lurer på hva som skjer om man sier at man "egentlig er en homofil satanist, men om de fatter seg i korthet for at jeg skal tilbake til elskeren i senga"? Blir det noe infernalsk bibellesning utenfor døra mi da? Hvis de blir stående og måpe, kan man jo bare spørre om de vil ha en klem og holde leeeeenge rundt de og si "Mmmmmm" Endret 29. august 2009 av hypnotize7 Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 hver og bidige en av dem får gjennomgå i kjellern i pureste pulp fiction stil til 10 i karakter, og fyrn som bor en varm plass feller en gledeståre for hver gang de banker på døra her i huset!. so common over!. Lenke til kommentar
messo Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Dommedag? Når har JV spådd dommedag? JV er meget bibeltro, og Bibelen sier at "ingen kjenner dagen og timen". JV er som du sier meget bibeltro, men har gjennom hele sin (relativt korte) historie vokst pga dommedagsprofetier. Siden de startet opp har de hatt 16 feilslåtte profetier om enden på vår tidsalder. Organisasjonen livnærer seg på frykten for harmagedon, og det er dette som driver vitnene til å jobbe hardt i menighetene. Angående denne utstøtte personen du nevner: Du sier: "Foreldre, famile, naboer og venner har utstøtt han totalt - de vil ikke ha noe med han å gjøre...." Mener du å si at denne personen levde i et helt nabolag eller en bygd bestående av Jehovas Vitner? Meget besynderlig. Hvor var dette? Er man JV så kjenner man stort sett bare de som selv er JV i ditt nabolag og nærmiljø. Bryter du ut av menigheten (eller blir utstøtt), så hilser ingen av "vennene" dine på deg lenger. Trist men sant. JV har en stor innsikt når det gjelder en rekke bibelske emner, men har et par grunnleggende lærer som gjør dem veldig farlige. Kommer du først innenfor, så er det utrolig smertefult å komme ut igjen. Studier viser også at over 50% av JV har sykiske problemer, og går på medikamenter. Det er også en veldig høy selvmordsstattestikk blant nåværende og spesielt tidligere vitner. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 For all del ikke ta imot bladene fra Jehovas vitner! Hvis ikke kommer de på døra hver uke i minst en måned før de gir opp, det er min erfaring. Lenke til kommentar
hypnotize7 Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 For all del ikke ta imot bladene fra Jehovas vitner! Hvis ikke kommer de på døra hver uke i minst en måned før de gir opp, det er min erfaring. Med mindre du er en skikkelig stayer, hadde vært artig å sett på hvor lenge de gidder å holde på - litt som å nesten inngå en avtale med en tlf-selger før du legger på hver gang. Noen erfaringer om disse folka skjønner ironi? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Jeg får Jehovas Vitner på døren en gang i blandt. Har invitert dem inn et par ganger og avtalt møter med dem. Men etter at de to som brukte å være på besøk her flyttet til en annen by har jeg fått et par andre som ikke vil bli med inn. Jeg synes det er litt spennende å kunne snakke med disse om hva det er dem mener står i bibelen, men har gitt klart utrykk for at jeg er skeptisk til å bli kalt slave, ha en herre, at han høster hvor han ikke har sådd, og at jeg ikke er så redd for Harmageddon. Som sagt, nå vil dem ikke bli med inn lengere. Lenke til kommentar
RobinTX Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 (endret) Si at du vil studere 'hva er det bibelen egentlig lærer' boka og de vil komme inn og studere med deg. Jeg ville ha blitt med inn hvis jeg ble invitert. Endret 28. august 2009 av RobinTX Lenke til kommentar
messo Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Vi får besøk av noen koselige folk fra JV innimellom (har hatt kontakt med de i over ett år), og vi har gått igjennom mange emner. Tålmodige folk som virkelig tror på det de forkynner. Alle JV jeg vet om er oppritkige folk som jobber hardt for å "tjene Gud" og leve skikkelig. Har selv studert en del av JV historie, og lest literatur av folk som har vært med i over 40 år og senere har gått ut. Systemet er utrolig totalitert bak fasaden, og over tid blir mennesker direkte ødelagt. For å sitere Bibelen "Om jeg har profetisk gave, kjenner alle hemmeligheter og eier all kunnskap, om jeg har all tro så jeg kan flytte fjell, men ikke har kjærlighet, da er jeg intet." Og det er nettopp kjærligheten som mangler i Organisasjonen. Lenke til kommentar
RobinTX Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Forklar nærmere. Jeg har ikke sett fravær av kjærlighet. Lenke til kommentar
messo Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Forklar nærmere. Jeg har ikke sett fravær av kjærlighet. Ikke misforstå meg. Som sakt så er vitnene tålmodig som få, men den er samtidig veldig betingent. Spesielt om du er et vitne selv. Gjør du noe som ikke er bra i Organisasjonens øyne, får du advarsler, og vegen til utstøtelse er veldig kort. Finnes det kjærlighet i å nekte å snakke med sin datter (nærmeste familie), fordi hun valgte å tro noe annet enn sine foreldre f.eks? Et lite feiltrinn kan føre til total ødeleggelse av et menneskes liv pga denne praktiseringen. Kjenner selv til en som har vært i systemet som kretstilsynsmann, eldste og pioner i over 40 år. Han ble utstøtt da han reagerte på behandlingen av et angrende medlem som søkte seg tilbake til menigheten. Han levde selv som en lykkelig JV i mangen år før han fikk sitt første møte med baksiden av medaljen. Lenke til kommentar
RobinTX Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 (endret) Nå må du forklare spesifikt hvordan situasjonen var og hvorfor han ble ekskludert. Er han ekskludert fortsatt? Min mor ble ekskludert så jeg vet hvordan det er. Men det er ikke mangel på kjærlighet som ligger til grunn for at folk blir ekskludert. Endret 28. august 2009 av RobinTX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå