phfjeld Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 @monzila: fin plan om du ønsker å bli rana... Av en fyr fra Jehovas vitner? I THINK NOT. Lenke til kommentar
Vikingspeider Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 @monzila: fin plan om du ønsker å bli rana... Av en fyr fra Jehovas vitner? I THINK NOT. Hahaha, du vet jo aldri da Lenke til kommentar
RWS Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) en masse vås Jeg synes nesten det er overraskende at noen kan skrive en sånn post. Er litt spesielt å se hvor utrolig fordømmende du er, når du selv ikke forstår noe av hvorfor de lever slik - også later du til fullstendig å mangle evne til refleksjon, og ser alt ut fra ditt eget synspunkt helt uten å ta med i beregningen at du tross alt ikke vet alt. Personlig så synes jeg den typen livsstil som Amish-folket har virker generelt mer appellerende enn den vestlige modellen, men for å forsvare meg mot en påstand om at jeg nå forplikter meg til å joine dem, vil jeg si at der er fordeler med å leve i et vestlig samfunn som jeg ikke føler for å unnvære. Men jeg tror ikke det er de samme fordelene som du synes er så flotte. Forresten så hadde det vært gøy å plassere deg på en gård og se deg greie deg bedre enn disse lallende idiotene som attpåtil er religiøse... tror du en hevder at de greier seg sånn fordi de tror på en guddom? Greia er selvsagt at mange hevder religiøse mennesker er uintelligente. Derfor tilbakevises påstanden ved å vise at religiøse mennesker kan klare seg minst like bra selv som ikke-religiøse, og at religion ikke har noen direkte sammenheng med intelligens. Når noe er pålagt disse fra en gud blir det faktisk bare idiotisk å leve slik, så strengt og så avlegs som disse gjør. Hva er vitsen? Reklame? TV? Hjemme hos meg er det omtrent ingen som ser på TV, vi velger heller turer i skog og mark... Det jeg vil frem til er at de som lar en gud styre seg til noe slikt blir bare dumt. Hva indianerne angår har faktisk ikke de valgt å bo i jungelen fordi en gud sier det... Det som også var utslags givende for den debatten var faktisk at omtrent samtelige av de stammene vi har "gunnet" til nå har blitt overfalt av velmenende religiøse som på død og liv skal trykke guden deres opp i baken på dem enten de vil eller ikke og hva har det blitt for det meste av disse stammene? Ikke noe bra ihvertfall...Det hadde overhodet ikke noe med hvor mye de ville ha med den vestelige verden å gjøre. Reflektert? Åjoda, det er akkurat det jeg har gjort og det er mine meninger du hører! (Virker som dere forsvarer religiøst vissvass fordi dere selv er religiøse eller noe slikt....?) Endret 7. juni 2009 av RWS Lenke til kommentar
Vikingspeider Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) en masse vås Ting og tang Reflektert? Åjoda, det er akkurat det jeg har gjort og det er mine meninger du hører! (Virker som dere forsvarer religiøst vissvass fordi dere selv er religiøse eller noe slikt....?) Jamen... du ser jo bare ting fra din egen side uten å tenke på hvordan ting kan se ut fra en religiøs person sitt perspektiv. Det viser jo at du overhodet ikke har reflektert over problemstillingen. Edit: Ja vel, det kan hende at du har reflektert lenge og vel over situasjonen og dermed kommet frem til din oppfatning, men du viser det i alle fall ikke. Du kommer kun med subjektive påstander om at noe er idiotisk uten å forklare hvorfor det angivelig er slik. Endret 7. juni 2009 av SkjeggNorris Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Er jo veldig stor forskjell på de forskjelige personenen. Moren min er Jehovas vitne, og jeg gikk på JW's møter til jeg var 13. Husker jeg gikk på feltet med en som holdt igjenn døren og nektet å gå videre, mens en annen gikk videre med engang de sa de ikke var interisert. @monzila: fin plan om du ønsker å bli rana... Av en fyr fra Jehovas vitner? I THINK NOT. Hahaha, du vet jo aldri da Jeg vet 99% sikkert Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Tror ikke at amish mener at det er syndig å bruke maskiner, det er vel mer at de ikke har råd til å kjøpe dem og greier seg uten maskiner likevel, siden de samarbeider? Samarbeid er en viktig ting som vi har mistet. Hva med slike "Framtida i våre hender-typer" som flytter på landet og sier nei til strøm og telefon, mener du at de også er lallende idioter? (de er altså ikke religiøse, de vil kun redde miljøet og leve i naturen). Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) [...]Hva med slike "Framtida i våre hender-typer" som flytter på landet og sier nei til strøm og telefon, mener du at de også er lallende idioter? (de er altså ikke religiøse, de vil kun redde miljøet og leve i naturen). Ja. Litt off-topic: Datavirus i Amish-verdenen Endret 7. juni 2009 av phfjeld Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Litt off-topic:Datavirus i Amish-verdenen Haha Endret 7. juni 2009 av Osecia Lenke til kommentar
RWS Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Tror ikke at amish mener at det er syndig å bruke maskiner, det er vel mer at de ikke har råd til å kjøpe dem og greier seg uten maskiner likevel, siden de samarbeider? Samarbeid er en viktig ting som vi har mistet.Hva med slike "Framtida i våre hender-typer" som flytter på landet og sier nei til strøm og telefon, mener du at de også er lallende idioter? (de er altså ikke religiøse, de vil kun redde miljøet og leve i naturen). Ja, jeg syntes de også er om ikke idioter, så ihvertfall veldig radikale som ikke tenker alternativt. Det er ikke alltid at det å hoppe tilbake til steinalderen er noen god plan selv om det ser slik ut. Og igjen frankline, det er når folk faktisk tror at en eller annen gud har sagt at det skal være sånn at det blir idiotisk... Verden er forlengst forlatt stadiet der en mann/kvinne klarer alt. Vi er for lenge siden inne i stadiet samarbeid, bare så det er sagt, så den kan du reise lenger ut på landet med.. Der jeg jobber ihvertfall kunne vi rett og slett ikke fortsatt hvis bare en mann satt og bestemte alt, vi er nødt til å samarbeide for å lage så avansert teknologi som firmaet jeg jobber i lager. Og det er ikke på sammarbeids plan amish folket ligger. De har en eller annen obskur grunn til å leve som de gjør og den grunnen er bare latterlig, samme hvordan du snur og vender på det! Det blir for dumt å la seg styre av noe det ikke finnes NEN indikasjoner på. Beklager å måtte si det, men det er rett og slett dumt!!! Jamen... du ser jo bare ting fra din egen side uten å tenke på hvordan ting kan se ut fra en religiøs person sitt perspektiv. Det viser jo at du overhodet ikke har reflektert over problemstillingen. Edit: Ja vel, det kan hende at du har reflektert lenge og vel over situasjonen og dermed kommet frem til din oppfatning, men du viser det i alle fall ikke. Du kommer kun med subjektive påstander om at noe er idiotisk uten å forklare hvorfor det angivelig er slik. Du savner en forklaring og du skal da få en: Jeg har sagt det før, men jeg kan sikkert gjenta det: Det er og blir totalt idiotisk å la en gud, som vi ikke har en eneste indikasjon på, eller bevis av noe slag, styre livet ditt i alt fra hva du gjør til hva du har lov til å tenke! Vi VET bedre i dag! Alt av vissvass forklaringer som står i bibelen kan du få forklart på en kort og konsis måte der det er brukt fakta og viten og da blir det rett og slett for dumt å bruke en to tusen år gammel bok som grunnlag for de samme forklaringene. Jeg har vel egentlig innfunnet meg med at vi alltid vil ha mennesker som setter sin lit til vissvass, men forhåpentligvis blir disse færre og færre til vi en dag sitter igjen med en hard kjerne som ikke vet bedre. Men å fremsette religiøst vissvass som sannhet i dag blir rett og slett for drøyt, for vi vet faktisk bedre!!! Og ja, jeg har brukt førti år som ateist til å tenke igjennom ting og kan vel sette to streker under at jeg er glad jeg ikke lenger sitter i tankefengslet kristendom!!! Jeg er også så bombe sikker det går an å bli at gud er menneske skapt vissvass (ALT tyder på at det er det når det "hellige" forsvinner...) og det kan nok virke som om jeg ikke er reflektert, men det erfeil. Jeg er bastant ja, men dette er faktisk ting jeg har tenkt over en stund og da jeg er ferdig med å gå rundt grøten sier jeg det heller rett ut... Det merkelige er at det er ingen kristne som reagerer noe større hvis noen sier de har sett jesus... Det er liksom helt naturlig det, men kom ikke å si at gud ikke finnes, for DER går grensen liksom..... Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Rart at når vi oppdager indianere i regnskogen må vi trå varlig for ikke å ødelegge deres kultur, de har det så fantastisk osv. Men hvis noen hvite lever på 1800-tallsmåten, lever de plutselig uverdige liv og er lallende idioter. Det blir en omvendt rasisme. Det er store fordeler med å leve som på 1800-tallet. De slipper reklame, de ødelegger ikke miljøet, de slipper stress og overvekt, de får masse tid og nærhet til familien. Av disse grunnene er det faktisk en god del moderne mennesker som flytter ut på landet. I en episode av serien "Der ingen skulle tru at nokon kunne bu" var det en amerikansk dame som hadde vokst opp med alle fasiliteter i New York, nå bodde hun et sted i Norge med sin ditto anti-teknologiske mann. Synes disse overdrev litt da, de hadde blant annet en vaskemaskin som ble drevet med pedalkraft. Sikkert morsomt om sommeren, men ikke om vinteren...Poenget er at folk er forskjellige, og at du ikke nødvendigvis er bedre enn dem fordi du omgir deg med massevis av tekniske duppeditter. Faktisk går det an å leve veldig bra og rikt uten disse duppedittene. Poenget er ikke at de lever sånn. Men fordi de lever sånn pga. religion. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Jeg må bare si at den måten disse folkene prakker religionen sin på folk er skikkelig uhøflig! Det var 2-3 karer i grå dress som tok bussen ifra skolen min i fjor flere ganger i løpet av en måned og på bussen satte de seg ved folk og startet å prate litt sånn casually før de starta å prate om hvor fin religionen deres var og greier, husker ikke hva den gruppen deres het for noe men de gikk i grå dressjakke i vadmel eller noe slikt med navneskiter. jeg satt alltid med headset på bussen så de tok ikke kontakt med meg før den ene dagen jeg var tom for batteri på mp3 spilleren og da slo han seg ned ved meg og starta å fortelle. greit nok jeg svarte bare ok og så ut vinduet og dagdrømte. men når jeg gikk av bussen så fulgte karen etter meg og når jeg gikk inn så jeg gjennom vinduet at han noterte noe i ei blokk (sikkert adressen min) og da kjente jeg at jeg ble litt irritert. og joda et par dager etter så sto fyren på døra mi og spurte om han kunne få fortelle om troen sin. Og da ble jeg forbanna, så jeg kom med ei lekse med bannskap uten like og vrælte at om de prøvde å ringe på her igjen så skulle jeg gjøre med han som romerne med jesus! kanskje ikke så lurt å komme med en så kraftig trussel men jeg ble kvitt de! jeg tror det er det eneste som går med disse folkene. bare å skremme livskiten utav de så de ikke tørr å komme tilbake. de er som måker, er det mulig å få en matbit på hverandaen til ei gammel dame en gang går det fler ganger og eneste måten å få de bort er å henge opp en død måke der. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Du har stiftet bekjennskap med noe av det mest stupide kristendommen har produsert, nemlig mormonere. Vi har dem her i byen også, i dress for at de ikke skal bli tatt for komplette tosker, men de lurer ikke meg. Jeg har lest "læren" deres og hvis du ikke har noe å le av akkurat nå råder jeg deg til å lese den mormonske lære.... Større vits skal du jammen lete lenge etter!! Og til dere kristne som kunne tenke dere å forsvare mormonere fordi de også er "kristne" har jeg bare en ting å si til: Les den mormonske læren selv! Makan skal en lete lenge etter! Bare slått av scientologene i fri fantasi, komplett idiotisk og "beviser" vel egentlig hvorfor religiøse ikke klarer å tenke selv.... Lenke til kommentar
Geremino Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hehe.. Jeg pleier bare å si at jeg ikke har spesielt stor interesse av å, ja, tre inn i deres rekker som du kan kalle det - men jeg tar gjerne i mot en utgave av Vakttårnet. Det er da ingenting galt i å sette seg litt inn i det de kommer med - det er jo tross alt med beste hensikt de kommer på dørene til folk. Det er jo ikke akkurat for å plage deg de ringer på! Hva får du hvis du krysser en JV med en ateist? En som banker på døra di uten å ha noen spesiell grunn. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hehe.. Jeg pleier bare å si at jeg ikke har spesielt stor interesse av å, ja, tre inn i deres rekker som du kan kalle det - men jeg tar gjerne i mot en utgave av Vakttårnet. Det er da ingenting galt i å sette seg litt inn i det de kommer med - det er jo tross alt med beste hensikt de kommer på dørene til folk. Det er jo ikke akkurat for å plage deg de ringer på! Hva får du hvis du krysser en JV med en ateist? En som banker på døra di uten å ha noen spesiell grunn. He he Hva har du hvis du krysser en ateist med en ateist? At ingen kommer å banker på døra..... Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hva får du hvis du krysser en ateist med en ateist? En person som merkelig nok bruker år av livet sitt på å argumentere med kristne. Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Argumentere mot kristne, mener du vel. Egentlig gjelder det vel ikke bare kristne, men religiøse i det hele tatt. Vi har virkelig beveget oss langt unna trådens egentlige tema nå. Endring: Gereminos vits var klart morsomst. Endret 8. juni 2009 av phfjeld Lenke til kommentar
RWS Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Argumentere mot kristne, mener du vel. Egentlig gjelder det vel ikke bare kristne, men religiøse i det hele tatt. Vi har virkelig beveget oss langt unna trådens egentlige tema nå. Endring: Gereminos vits var klart morsomst. Enig at dette var litt OT ja... BTW: Er det noen fra JV her? Som flyr eller har flydd rundt nabolagene til folk? Hvorfor gjør de det? Er det for å spre det "gode" budskap liksom at de MÅ ut og banke på dørene til folk? Og sist, men ikke minst, hvor populært er dette EGENTLIG hos JV medlemmer? På en skala fra "gjør det gjerne" til "helst ikke".... Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 "Det gjør dem bare fordi dem ikke har noe annet å si!" - sitat Sverre Horge. Her burde det vel heller blitt; "Det gjør dem bare fordi dem ikke har noe annet å gjøre!" ? Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Her er en idyllisk framstilling: prince: I go door-knocking with jehovah's witnesses/ Også noen interessante kommentarer lengre ned på siden. Endret 9. juni 2009 av Frankline Lenke til kommentar
RWS Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Her er en idyllisk framstilling: prince: I go door-knocking with jehovah's witnesses/ Jeg skal ikke skryte på meg at jeg var noen stor fan av prince fra før, men vil ikke akkurat si at den artikkelen hjalp nevneverdig heller nei..... Syntes fyren er en tosk etter det pirat stunset han dro for litt siden og syntes han er en større tosk etter å ha lest den artikelen.... Minner litt om scientologene som liker å fronte seg med film stjerner... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå