kloffsk Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Ja - det finner jeg svært sannsynlig ... Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 ^ Kan du i det minste si ett godt argument imot da? Jeg syns det høres realtivt sannsynlig ut. Tar du fra disse menneskene "suttekluten" deres, er det sikkert skummelt for dem å være i den store stygge verdenen uten det forvrengte verdensbildet sitt. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Jehovas Vitner er på ingen måte redde for innvendinger. De er skjematisk opplært i å motsi alle innvendinger ved hjelp av ulike "bibel"vers. Det er på den måten de skaffer seg nye medlemmer, når folk ikke gidder å motsi dem mer og overtar deres tankesystem. Derimot kan noen begynne å gråte når de blir truet, spyttet på eller lignende. Det er jo naturlig. Men grove trusler gjør bare at de får enda større grunn til å tro at verden der ute er djevelsk og ond. Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Ja, Frankline kom meg i forkjøpet her. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 De er vel kjent for å bare snakke og snakke, uansett hvor lite interesse du har. Men var en 80-90 år gammel dame i Tønsberg som kom bort til meg og lurte på om jeg var Jehovas..Hun kunne knapt nok gå, men snakke det kunne hun... Endte med at hun ikke hadde pust igjen, så ambulansen måtte sjekke hu... Utrolig hva denne Jehovas gjør. Lenke til kommentar
Erman Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 De er vel kjent for å bare snakke og snakke, uansett hvor lite interesse du har. Men var en 80-90 år gammel dame i Tønsberg som kom bort til meg og lurte på om jeg var Jehovas..Hun kunne knapt nok gå, men snakke det kunne hun... Endte med at hun ikke hadde pust igjen, så ambulansen måtte sjekke hu... Utrolig hva denne Jehovas gjør. Jævlig nice Lenke til kommentar
Maartix Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Her er løsningen for dere som ikke vil ha Jehovas Vitner på døren: Hehe Eventuelt leie inn min onkel. En gang da han var på besøk kom uheldighvis et par representanter fra Jehovas. Det endte med at den ene damen begynte å grine og gikk tett fulgt av den andre. Siden har vi aldri hatt besøk Samme skjedde med min far da han studerte i Trondheim. Jehovas vitner kom på døren. etter 3 timers samtale forlot paret gråtende og troløs fra stedet. Ved hjelp av blant annet kaos-teori (tilfeldighetenes løp, om jeg ikke husker feil) daværende beviser for evolusjon, sannsynligheten for evolusjon isteden for en uendelig kompleks enhet som ikke er materie eller energi (ikke eksisterende), samt det å finne hull i deres bibel. Jeg har selv lest litt av den bibelen til JV og andre bøker (spesielt en bok som skulle konvertere, og hadde masse "cheesy" argumenter om alt) (Har to veldig gode kamerater som er JV). Den er mye bedre laget enn den kristne, men argumentene er svake, det er mye "cherry-picking" i sitater og det er faktisk utrolig lett å falsifisere de såkalte bevisene som de legger frem. Religionen er satt sammen for å passe med enhver teori om universets og artenes skapelse. De har alltid et svar, men det betyr ikke at noen av disse svarene holder mål. Alerede som 16 åring (for to år siden) hadde jeg ingen problemer med å skjønne at alt dette var bullshit, at oppegående voksne mennesker ikke ser det, må de være, a) utrolig lettlurte og dumme. b) Indoktrinert inn i religionen som barn. Jeg håper inderlig at det er grunn b). Mennesker er utviklet/laget (what ever) til å lære gjennom å "herme" etter andre. Når de menneskene vi stoler mest på (foresatte) sier konstant gjennom to tiår hva som er "sant", er du såpass, la meg si dette, HJERNEVASKET. -Regards, ateist vokst opp under frie vilkår Endret 4. juni 2009 av Maartix Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Berre opne døra iført ein minimalistisk lærtanga og legg ann på jævelen, så spring som han skulle ha fanden etter seg. Eventuelt noko heilt anna med eit utfall du helst ikkje vil tenkje deg. Men det er ein risk som er verdt å ta. Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Idet du ser de er på døren, løp inn på kjøkkenet og hent masse melk og majones o.l. Kle fort av deg slik at du kun er i underbukse og smør deg inn med det over hele kroppen. Krypt bort til døren og lukk opp imens du lager lyder som kan minne om et døende dyr. Deretter prøver du å holde deg fast i beinene dems imens du sugler og lager enda høyere lyder. Tror de vil få farten på seg da. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Eventuelt opne døra med griseblod smørt utover hendene og kjønnsorganet samtidig som du skriker "Vik frå meg satan". Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Eventuelt opne døra med griseblod smørt utover hendene og kjønnsorganet samtidig som du skriker "Vik frå meg satan". Huff for en fantasi Lenke til kommentar
O3K Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Eventuelt opne døra med griseblod smørt utover hendene og kjønnsorganet samtidig som du skriker "Vik frå meg satan". Ja se dèt var en god ide. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Hehe. Det burde jo ikke forskrekke dem for det står jo der at du skal kappe av deg både hånd og kjønnsorgan når det "tvinger" deg til synd.... Så kanskje du blir med i klubben deres med det samme? Nei, nøyer meg med å avvise dem høffelig og pent jeg, omtrent som jeg ville gjort med et hjerneskadet barn... De vet ikke bedre og de kan rett og slett ikke noe for at de er så til de grader bak mål som de er i alt mulig annet enn guden de tilber. Forsøkte en gang å forklare dem hva evolusjon var, men jeg hadde lykkes bedre med å forklare en gris at den er nærmere beslektet med hvaler enn med flodhester enn hvordan vi er evolvert hit, så jeg ga rett og slett opp.. Det er synd på noen av disse menneskene, for de har virkelig ikke kunnskap om noe annet i verden enn guden sin (har truffet noen som ikke hadde kunnskap om det heller) Det er så jeg noen ganger har lyst til å spørre :"Siden dere ensfoldige skal arve jorden, hva skal dere bruke den til?" (De vil jo antagelig sulte ihjel før uka er godt med den IQ'en de oppviser...) Nei, er bedre å avvise dem på en høffelig og bestemt måte isteden for å bedrive alt mulig rare triks med dem har jeg kommet frem til. De skjønner det jo ikke allikevel... Lenke til kommentar
krydder93 Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Nei, nøyer meg med å avvise dem høffelig og pent jeg, omtrent som jeg ville gjort med et hjerneskadet barn... ... lol. jeg skjønner ikke hvordan man kan basere hele livet sitt på en relgion som kristendommen. ''jeg leste i en bok at en hadde sett noe utrolig 150 år før boken ble skrevet'' Lenke til kommentar
Vikingspeider Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Hehe.. Jeg pleier bare å si at jeg ikke har spesielt stor interesse av å, ja, tre inn i deres rekker som du kan kalle det - men jeg tar gjerne i mot en utgave av Vakttårnet. Det er da ingenting galt i å sette seg litt inn i det de kommer med - det er jo tross alt med beste hensikt de kommer på dørene til folk. Det er jo ikke akkurat for å plage deg de ringer på! Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 "Siden dere ensfoldige skal arve jorden, hva skal dere bruke den til?" (De vil jo antagelig sulte ihjel før uka er godt med den IQ'en de oppviser...) Amishfolket klarer seg da bra i sitt eget samfunn. Mye bedre enn mange av oss her ville gjort. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 "Siden dere ensfoldige skal arve jorden, hva skal dere bruke den til?" (De vil jo antagelig sulte ihjel før uka er godt med den IQ'en de oppviser...) Amishfolket klarer seg da bra i sitt eget samfunn. Mye bedre enn mange av oss her ville gjort. Igjen så ANTAR du at de er bedre FORDI de er religiøse.. Troen og væremåten til Amishfolket er, (og nå skal jeg ikke ta hardt i), fuc*ins latterlig!!! Jeg mener, hva pokker e vitsen med å leve etter standarder som gikk av moten for 200 + år siden? Hva ønsker de å oppnå med det? Det er jo så dumt at det ikke kommer dummere jo! Ta noe så enkelt som håret: I bibelen står det at håret skal være slik og slik, sjegget skal være slik og slik og bekledningen skal være slik og slik og dette har de folkene der borte forlest seg på.... latterlig!!! Helt latterlig, på randen av det totalt hysteriske!! For noen lallende idioter, unnskyld at jeg sier det! Trodde liksom at mormonere var det komplette lavmål av de 35 000 grenene av den kristne religionen, men Amishfolket er jammen enda noen hakk lenger ned på den stigen, for de er bare latterlige! Tenk å ha all den viten og kunnskapen vi har i dag og så er det et "lyst" hode som plutselig får det for seg at de skal kle seg, te seg og kjøre rundt i klær de ikke engang får tak i på fretex lenger for å tekkes den snodde guden de har... Jøss for en gjeng. Har ledd meg fillete mer enn en gang av de lavmåls idiotene der og jeg syntes synd på barna til disse menneskene, for de blir til de grader hjernevasket at hadde de bodd her i landet hadde de antagelig blitt fjernet fra sekten... For et trist kapittel i menneskenes historie...... Jehova er i mine øyne nesten nede ved mormonere, de er på en måte streken der religiøst lavmål går ved kristendom.... Det blir liksom ikke dummere... Kast viten og kunnskap ut av vinduet og la gamle dogmer få bestemme fritt.. jippiiii og hurra.... Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Rart at når vi oppdager indianere i regnskogen må vi trå varlig for ikke å ødelegge deres kultur, de har det så fantastisk osv. Men hvis noen hvite lever på 1800-tallsmåten, lever de plutselig uverdige liv og er lallende idioter. Det blir en omvendt rasisme. Det er store fordeler med å leve som på 1800-tallet. De slipper reklame, de ødelegger ikke miljøet, de slipper stress og overvekt, de får masse tid og nærhet til familien. Av disse grunnene er det faktisk en god del moderne mennesker som flytter ut på landet. I en episode av serien "Der ingen skulle tru at nokon kunne bu" var det en amerikansk dame som hadde vokst opp med alle fasiliteter i New York, nå bodde hun et sted i Norge med sin ditto anti-teknologiske mann. Synes disse overdrev litt da, de hadde blant annet en vaskemaskin som ble drevet med pedalkraft. Sikkert morsomt om sommeren, men ikke om vinteren...Poenget er at folk er forskjellige, og at du ikke nødvendigvis er bedre enn dem fordi du omgir deg med massevis av tekniske duppeditter. Faktisk går det an å leve veldig bra og rikt uten disse duppedittene. Lenke til kommentar
Vikingspeider Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 en masse vås Jeg synes nesten det er overraskende at noen kan skrive en sånn post. Er litt spesielt å se hvor utrolig fordømmende du er, når du selv ikke forstår noe av hvorfor de lever slik - også later du til fullstendig å mangle evne til refleksjon, og ser alt ut fra ditt eget synspunkt helt uten å ta med i beregningen at du tross alt ikke vet alt. Personlig så synes jeg den typen livsstil som Amish-folket har virker generelt mer appellerende enn den vestlige modellen, men for å forsvare meg mot en påstand om at jeg nå forplikter meg til å joine dem, vil jeg si at der er fordeler med å leve i et vestlig samfunn som jeg ikke føler for å unnvære. Men jeg tror ikke det er de samme fordelene som du synes er så flotte. Forresten så hadde det vært gøy å plassere deg på en gård og se deg greie deg bedre enn disse lallende idiotene som attpåtil er religiøse... tror du en hevder at de greier seg sånn fordi de tror på en guddom? Greia er selvsagt at mange hevder religiøse mennesker er uintelligente. Derfor tilbakevises påstanden ved å vise at religiøse mennesker kan klare seg minst like bra selv som ikke-religiøse, og at religion ikke har noen direkte sammenheng med intelligens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå