Gå til innhold

Jehovas vitner på døren

Anbefalte innlegg

I forrige uke var det en på døren, med noen brosjyrer osv. Jeg tok i mot et par, og i dag kom han tilbake for å snakke mer. Vi ble stående noen minutter i oppgangen, jeg hørte litt på hva de hadde å si osv. Han spurte om han kunne komme tilbake, jeg sa at han evt kunne ringe først (ga han nummeret).

Jeg er litt interessert i å høre hva dette dreier seg om, av ren nysgjerrighet, men iflg fattern er det UMULIG å bli kvitt dem hvis man først har vist litt interesse. Er dette sant? Hvis han ringer meg og jeg sier at jeg ikke vil ha fler besøk osv vil det være noe problem da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Slett ikke noe problem. Bare si klart og tydelig i fra. De er bare i bunn og grunn selgere som da gjerne benytter seg av kundens usikkerhet. :)

Lenke til kommentar
Slett ikke noe problem. Bare si klart og tydelig i fra. De er bare i bunn og grunn selgere som da gjerne benytter seg av kundens usikkerhet. :)

7718507[/snapback]

de kan vel kanskje virke litt pågående, men hvis man sier klart og tydelig fra at man ikke er interessert, så respekterer de fleste det.

Lenke til kommentar

Jeg hadde litt problemer med et innpåslitent vitne. Det begynte med at jeg ville høre hva han hadde å si en dag, så ble han bare mer og mer irriterende. Løsningen var at jeg inviterte han inn på kaffi. Sa at jeg skulle ut på kjøkkenet og lage kaffi, men jeg snek meg ut og gikk inn til byen og spiste meg et bedre måltid på en av byens kinarestauranter. Da jeg kom tilbake var han vekk, og jeg hørte aldri noe fra han igjen.

Lenke til kommentar

Dem er her på døra rett som det er. Tar i mot de brosjyrene de har og ikke noe mer. Høflige og ikke innpåslitne dem som går her.

Leser tilogmed noe av det dem kommer med. Om man ser bort i fra det jeg kaller et kristent og forvrengt trangsyn så står det faktisk en del sammfunnsnyttig dill der. Ikke alt som er svada..

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

For all del ikke slipp de inn, de har jævli skills på mindfuck... de "hjernevasker" deg.

Hater slike misjonærer som kommer på døra mi og prøver å prakke på meg religionen dems. Bruker bare å kjeppjage de... funker, for jeg har ikke hørt fra noen av dem på flere år nå.

Lenke til kommentar
For all del ikke slipp de inn, de har jævli skills på mindfuck... de "hjernevasker" deg.

7719121[/snapback]

Haha..!

Du tuller..?

Hva skal en religiøs person kunne si som skal kunne omvende en ikke-religiøs..?

Jeg håper de absolutt fleste som ikke er Jehovas Vitner, ikke er Jehovas Vitner fordi de ikke vet hva Jehovas Vitner står for og mener..?

Jeg er ateist fordi livssynet mitt ikke er kompatibelt med noen som helst religion, med eller uten en gud eller overnaturligheter.

Det finnes ikke noe noen kan *si* som vil overbevise meg, før magi er påvist og dokumentert -- og dermed et vitenskapelig fenomen.

Det er jo litt sært at en Gud har gitt sin versjon av historien i en 500 siders bok; da de kristne ikke kan tro på gamletestamentet, og jødene ikke på det nye, (og koranen er vel ikke lengre enn 500 sider..?) -- og lar være å fortelle om meteorer, jordskjelv, vulkaner, platedrift, erosjon og forvitring, solsystemet, kosmisk stråling, farene ved radioaktivitet, farene ved å brenne for mye olje -- når vi mennesker har en "historiebok" på millioner av sider --

hvor vi egentlig bare kan være enig med bibelen i at jorden har hatt flodbølger før, og at busker kan begynne å brenne av seg selv under gitte omstendigheter..?

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

7719121[/snapback]

Haha..!

Du tuller..?

Jeg håper de absolutt fleste som ikke er Jehovas Vitner, ikke er Jehovas Vitner fordi de ikke vet hva Jehovas Vitner står for og mener..?

Jeg er ateist fordi livssynet mitt ikke er kompatibelt med noen som helst religion, med eller uten en gud eller overnaturligheter.

Det finnes ikke noe noen kan *si* som vil overbevise meg, før magi er påvist og dokumentert -- og dermed et vitenskapelig fenomen.

Det er jo litt sært at en Gud har gitt sin versjon av historien i en 500 siders bok; da de kristne ikke kan tro på gamletestamentet, og jødene ikke på det nye, (og koranen er vel ikke lengre enn 500 sider..?) -- og lar være å fortelle om meteorer, jordskjelv, vulkaner, platedrift, erosjon og forvitring, solsystemet, kosmisk stråling, farene ved radioaktivitet, farene ved å brenne for mye olje -- når vi mennesker har en "historiebok" på millioner av sider --

hvor vi egentlig bare kan være enig med bibelen i at jorden har hatt flodbølger før, og at busker kan begynne å brenne av seg selv under gitte omstendigheter..?

7734340[/snapback]

Elendig argument.

Familien til min mor ble ødelagt pga. Jehovas vitner. De ringte på en dag, og dum som hun var slapp bestemor de inn på kaffe. De fortsatte og komme, og etter noen måneder hadde de bearbeidet henne, og hun begynte å tro. Hun var ateist før dette.

Dette resulterte selbfølgelig i katastrofe for familien, bestefar kunne ikke leve med et vitne (De har helt på jordet regler osv) dette resulterte i mye kranglig innad i familien, og til slutt skilte de seg. tanta mi har enda ikke tilgitt henne, men mamma er ikke like trist pga dette. Tante har fortsatt om ikke traumer så iallefall triste minner fra barndommen.

Så der ser dere, alt var fint innad i familien helt til faenskapet kom på dør. Som sagt er de flinke på mindfuck. Er det rart jeg ikke liker de? Blir så JÆVLIG provosert når det kommer folk og prakker religionen sin på andre. Dette gjelder alle, også de kristne som drar til Afrika for å omvende folk. De eier jo faen ikke respekt!

Lenke til kommentar
Syns hele greien er utrolig frekk. Komme hjem til folk og si at det de tror er feil. De kan få tro det de vil, men og presse sin tro på andre er jo lite respektfult.

7734413[/snapback]

Kanskje vi ateiste kunne gjøre det samme..?

"Unnskyld... Kunne du tenke deg å sette av noen minutter, og høre litt om virkeligheten..?"

Meheheeheeehehe...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Syns hele greien er utrolig frekk. Komme hjem til folk og si at det de tror er feil. De kan få tro det de vil, men og presse sin tro på andre er jo lite respektfult.

7734413[/snapback]

"Unnskyld... Kunne du tenke deg å sette av noen minutter, og høre litt om virkeligheten..?"

Meheheeheeehehe...

7734487[/snapback]

Der er kjernen i forskjell mellom tro og fornuft. Ingen "fornuftige" individ er villig til å anstrenge seg for en ide, da forstått som en ide som de ikke selv har direkte vinning på og utføre. Samme kan man se i Irak, en haug med fantaster som kneler verdens overlegent sterkeste millitærmakt med kraften av sin personlige overbevisning.

Lenke til kommentar

7734413[/snapback]

Meheheeheeehehe...

7734487[/snapback]

Det ble gjort en gang...

Jeg husker ikke hvem, men det var i en veldig religiøs småby i USA at en eller annen morromann gikk fra dør til dør å ville misjonere ateisme :D

Sikkert noen som vet hva jeg prater om...

Uansett... snu på flisa... sett på porrfilm... er du samme kjønn så lat som du legger an på vedkommende. Spør svært personlige spørsmål og vri de over til skikkelig griseprat... komme med uanstendige spørsmål...

En ting er sikkert... kommer Jehova på døra mi, så gjør de det bare en gang...koste hva det koste vil... :thumbup:

Jehova's vitner er en av grunnene til at jeg er svært skeptisk til religionsfrihet...

Lenke til kommentar

7719121[/snapback]

Haha..!

Du tuller..?

7734340[/snapback]

Elendig argument.

Familien til min mor ble ødelagt pga. Jehovas vitner. De ringte på en dag, og dum som hun var slapp bestemor de inn på kaffe. De fortsatte og komme, og etter noen måneder hadde de bearbeidet henne, og hun begynte å tro. Hun var ateist før dette.

Dette resulterte selbfølgelig i katastrofe for familien, bestefar kunne ikke leve med et vitne (De har helt på jordet regler osv) dette resulterte i mye kranglig innad i familien, og til slutt skilte de seg. tanta mi har enda ikke tilgitt henne, men mamma er ikke like trist pga dette. Tante har fortsatt om ikke traumer så iallefall triste minner fra barndommen.

Så der ser dere, alt var fint innad i familien helt til faenskapet kom på dør. Som sagt er de flinke på mindfuck. Er det rart jeg ikke liker de? Blir så JÆVLIG provosert når det kommer folk og prakker religionen sin på andre. Dette gjelder alle, også de kristne som drar til Afrika for å omvende folk. De eier jo faen ikke respekt!

7734407[/snapback]

Ikke ta dette ille opp, men da må hun være fryktelig svak, mentalt sett. Det skal utrolig mye til for å omvende en ateist, og er man sterk i "ikke troen" så skal man ikke bli påvirket av det sprøytet de selger. Jeg kunne godt sittet med Jehovas vitne i flere år, ja gjerne bodd med en, uten at det ville forandret mitt syn på ting.

Et godt eksempel på hvordan man skal omvende en ikke troende er lett. Alt man trenger er en rusmisbruker, eller en som ligger nede, det er utrolig mange av de som har blitt "hjulpet" av kristne. Ta imot Gud, så får du middag, det er en måte å si det på.

Jeg er en Agnostiker, så jeg utelukker ikke en Gud, bare at jeg ikke har sett noe grunn til å tro på Han/Hun/Det. Og om det så ligger noe i det så ville jeg aldri falt ned på kne og priset herren, herren har i min bok ikke gjort noe for å fortjene det.

Men etter alle skrekkhistorier jeg har hørt av folk jeg kjenner, så er jeg overlykkelig over at JV ikke har vært på min dør. :)

Endret av Scrim
Lenke til kommentar
Det skal utrolig mye til for å omvende en ateist.

(...)

Jeg er en Agnostiker, så jeg utelukker ikke en Gud, bare at jeg ikke har sett noe grunn til å tro på Han/Hun/Det.

7746803[/snapback]

Her er det en del begrepsforvirring ute og går. Jeg tror heller ikke på noen gud, men utelukker ikke (den ørlille) muligheten for at det faktisk eksisterer en. Det innebærer ikke agnostisisme som sådan fra min side. Den klassiske definisjonen på en agnostiker er en som avviser at guds eksistens noensinne kan bli verifisert eller falsifisert, og en ateist en som er uten gudstro.

Etter disse definisjonene er du ateist.

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

7719121[/snapback]

Haha..!

Du tuller..?

7734340[/snapback]

Elendig argument.

7734407[/snapback]

Ikke ta dette ille opp, men da må hun være fryktelig svak, mentalt sett. Det skal utrolig mye til for å omvende en ateist, og er man sterk i "ikke troen" så skal man ikke bli påvirket av det sprøytet de selger. Jeg kunne godt sittet med Jehovas vitne i flere år, ja gjerne bodd med en, uten at det ville forandret mitt syn på ting.

Et godt eksempel på hvordan man skal omvende en ikke troende er lett. Alt man trenger er en rusmisbruker, eller en som ligger nede, det er utrolig mange av de som har blitt "hjulpet" av kristne. Ta imot Gud, så får du middag, det er en måte å si det på.

Jeg er en Agnostiker, så jeg utelukker ikke en Gud, bare at jeg ikke har sett noe grunn til å tro på Han/Hun/Det. Og om det så ligger noe i det så ville jeg aldri falt ned på kne og priset herren, herren har i min bok ikke gjort noe for å fortjene det.

Men etter alle skrekkhistorier jeg har hørt av folk jeg kjenner, så er jeg overlykkelig over at JV ikke har vært på min dør. :)

7746803[/snapback]

Når jeg sa at hun var Ateist tok jeg litt hardt i fant jeg ut... Muttern sa at hun var en "ikke troende" og ingen Ateist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...