kesse Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Hei! Har et problem som jeg håpet dere entusiaster kunne hjelpe meg med! Jeg har en 99 modell, Golf 1,4 med 16v motor, den ga jeg 73 tusen for, for 8 måneder siden. For en liten tid tilbake røk alt kan ryke, og jeg må etter all sannsynlighet bytte ut hele motoren. Bilen skal selges, så jeg lurer hva som vil lønne seg for meg. Her er alternativene: 1. Bytte ut motoren med en brukt motor, for så å selge. Hvor mye vil en brukt motor koste? Og hvor bør jeg lete ? 2. Selge den med deffekt motor. Hvor mye vil jeg få for en ellers hel og pen Golf med defekt motor? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Har du undersøkt mulighetet med å kjøpe en delebil / vraket bil fra tyskland? Vil tro det er billigere enn å kjøpe Norsk bil. Lenke til kommentar
kesse Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Har du undersøkt mulighetet med å kjøpe en delebil / vraket bil fra tyskland? Vil tro det er billigere enn å kjøpe Norsk bil. 7718959[/snapback] Nei, det har jeg ikke tittet etter. Det eneste jeg har sett etter er hele motorer i Sverige. Men tror du det kan være billigere å ta inn en bil fra Tyskland? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Kan sikkert være noe å hente på å ta inn en bil fra Tyskland.. Finn en med karosseriskade bak, og gjerne med fet motor/interiør, så selger du de delene du ikke trenger selv. Da blir det kjøpesum i Tyskland + moms på bilen. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Hvis man er avhengig av et verksted for å bytte motoren, så vil det bli dyrt. Dessuten er det en del arbeid å importere en bil. Får man derimot tak i en billig motor på høgger'n og kan bytte selv vil det lønne seg. Hvis ikke ville jeg solgt bilen med defekt motor til en entusiast som kan sette den i stand. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 en 1,4 l motor kan ikke koste mange lappene trur du tener litt med å bytte motor før du selger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå