skylinepower Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 at har du en laaaaang arm? siden cd stasjonen sto langt unne bytt plass med PSU ved siden av så slipper du og strekke deg slik Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 cdromen er jo bare 15 cm inn i skuffa, trenger ikke å strekke meg for å bytte cd, er det knappen du tenker på, så har jeg loddet denne, så den kan jeg sette hvor jeg vil. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Jeg synes synd på den harddisken din. Er det meningen at den skal stå plassert helt inne i et hjørne hvor det ikke er vifter eller noe særlig til luftstrøm? Du kunne jo vannkjølt den også, da Goscinny Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 Den hardisken skal bare være glade den har noe med dataen min å gjøre, og serlig glad skal den være at jeg koste på meg 20 cm av den isolasjonen. Det er en gammal 80gig som jeg fikk når jeg kjøpte min først pc for rundt 4-5 år siden. den bruker jo yilogmed sånn tykk kabel (som jeg ikke husker hva heter). Den blir ikke så veldig varm heller, så tror den overlever. Skal nok få meg en ny snart. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 1. Isolasjonen gjør den vel ikke akkurat noe kaldere. 2. Ikke diss 80 gb - særlig ikke IDE, som det kalles. Jeg har ikke bedre selv på denne PC-en (har jo en treg ekstern). 3. Du skal se den blir varm nå. Har den støtte for S.M.A.R.T., slik at du kan sjekke temperaturen? 4. Hvor skal den stå hen, da? Ikke samme sted, eller? Stå på! Goscinny Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 Isolasjon gjør den stillere, så lyden ikke forplanter seg i de skranglete skuffeveggene. Vet ikke om jeg kommer til å fortsette å bruke den eller ikke, hovedkortet har jo bare en IDE plugg. Vet at jeg kan få kjøpt IDE kabel med flere en 2 plugger. Den hadde det mye verre da den stod i et blått karbinett som jeg ikke har noen andelse hva heter, der stod den trangt i et lite karbinett , med 1 eller 2 vifter. Og den skal stå samme sted, var ikke plass til den andre steder, kunne ha plasert den mellom vannpumpa og psu, men har hørt at noen disker har stoppet når de stør nærme vannpumper. Så kan den heller ikke så så veldig langt fra CDromen, siden den er kobla med samme IDE kabel som cd rom. Lenke til kommentar
edge Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Haha, kult. Så plassparende og smart ut. Få ut varme-resultater(termiske egenskaper anyone? Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Detta ser jo ut til å bli skikkeleg fint Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Er vel egentelig ferdig med den nå, men trenger å rydde hele rommet, nå sitter jeg på høytaleren min mitd i rommet, fordi det er ikk plass til stolen min, så trenger å rydde, før jeg kommer med bilder. Men er også redd at det blir litt varm inni der, så skal borre et hull bak til 80mm vifte for å se om det hjelper litt.Så mø jeg kansje kjøre noe med pumpa, fordi den rumler litt inne i skuffa, og det er litt irriterendes å høre på. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 Nå er pcen vidsiden av meg oppå pulten. Har gitt opp på å ha den i skuffa, fordi det ble sabla varmt inni der, og så forplantet lyden fra pumpen igjennom du tynne platene i skuffen og bråkte. Men min søster skal snart flytte ut, og da etterlater hun seg en fun pult med skap. Det er tykke vegger i skapet, så det er nokså solig, så forplantning av støy burde ikke være noe problem, og siden det er skap, så er det god plass, og om det blir varm, så åpner jeg bare skapdøra. Skal også av vifter bak som blåse ut. Når det kommer til å flytte pcen til lan og sånt, så er det en mitdplanke som deler skapet inn i 2 hyller, den kan tas ut, så da er det bare å skru fast mest mulig til den. Må snakke litt med pappa om å begynne å sage i enda en skrivepult, men tror det er greit, fordi den er veldig herpa og tagga. Så må jeg også bare vente til min søster kommer seg ut. Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 prøv og lyd isolere skapet. Da får du ikkje så mykje lyd Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 Når jeg lukka skuffen med pcen ini, så kom det ikke mye lyd, bortsett fra pumpa som forplantet seg og burte, så jeg vil tro at et skap med enda tykkere vegger enn skuffa, ikke vil slippe ut så mye lyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå