Ustedalen Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Jeg sitter å surrer litt rundt på nettet, og kommer innom en film på Youtube. Tittelen fikk min umiddelbare oppmerksomhet, og jeg bestemte meg for å se denne filmen. Reaksjonene mine ble ganske kraftige. For det første så begynne jeg å lure hva i helvete moren snakket om? Eksperter som vet for mye, og derfor er vi ikke trygge i landet? Hun tror det feil å høre på eksperter fordi hun ikke kan lære noe av dem? Hun har kanskje ikke tenkt over at det er en grunn til at de kalles en ekspert på det området. Og på grunn av det så er ikke vi trygge i landet? Og sier hun at doktorer og politiet ikke bruker noe av det de har lært fra skolen? Jeg klarer rett å slett ikke å forstå hva hun vil frem med, uten at hun misliker Norge. Sønnen var litt enklere å forstå. Han sier at Norge ikke hadde vært noe uten olje. Hvordan kan han komme med en slik påstand? Selvsagt hadde vi ikke vært noe uten oljen, men nå er det faktisk slik at vi HAR oljen, så hva er problemet? Hva hadde USA vært hvis ikke folk hadde flyttet dit? Og si meg, hvilket land er det som ikke har tiggere eller narkomane? Jeg er 99.9 % sikker på at et slikt land ikke finnes. Og vi gjør ikke noe for å hjelpe dem? Hva i helvete er sprøyte rommene for? Ta livet av dem? Jeg skjønner rett å slett ikke problemet til denne idioten? Hvis han og moren hans virkelig hater Norge så mye så burde de bare komme seg til helvete ut av landet vårt. Og det er en stor skam at han bruker en militær uniform på denne videoen. Jeg blir rett å slett forbanna på slike idioter. Dere må bare se filmen for å forstå hva jeg mener. Så hva mener dere? Er Norge så utrolig forferdelig som han sier, og er det riktig av han og bruke en norsk militæruniform når han snakker dritt om fedrelandet sitt? Dette ble veldig rotete og sannsynligvis haugevis av skrivefeil, men klokken er 2 om natten her i USA og jeg er ganske trøtt. Jeg ville bare lage en tråd om dette for å høre om det er bare jeg som reagerte så kraftig. Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) jeg tviler på jeg kunne hatt det bedre i noe annet land, hvis vi ser bort i fra været. Mora sin tale ga ingen mening. Ellers er jeg helt enig med Ustedalen. Vi burde ikke gi slike deprimerende folk noen oppmerksomhet i det hele tatt. Endret 14. januar 2007 av Darx Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Ja for det er MYE bedre i arbaia land hvor du blir undertrykket, torturet, lemlest og drept om du ikke gjør som noen få topper sier. Norge har sine svake sider, som alle land har. Det er ikke til å komme unna, samt at Norge og er et land full av rare regler. Men utfra velferdens øyner har vi det sabla godt. Vi har mat på bordet, hus å bo i, jobb å gå til og et liv å leve. Vi har til tider gode skoler, men litt dårligere offentlige tilbud. Helseomsorgen og eldreomsorgen kunne vært bedre og de offentlige kontorene kunne vært mer hjelpsomme. Men Norge som land er godt å bo i. Ser ikke hva som er så galt med landet, sett fra utenlandske øyner. På utsiden ser jeg liksom ikke hva folk utenfra klager over. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Jeg fatter ikke hva som gjør at folk vil bo i et miljø som gjør at man stort sett må sitte inne og dasse hele tida. Utenfor er det mørkt og kaldt, og det er noe hvitt på bakken. Sånn sett er Norge ikke det beste landet å bo i. Endret 14. januar 2007 av WarpX Lenke til kommentar
Superior Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Utenfor er det lyst og ikke noe hvitt på bakken. Dessverre. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Faen, kommer til å få mareritt om eksperter som kommer og tar meg. Ikke alle kan kalle seg det sammme som oss...Expert. av samme fyren. Kommer vel egentlig ikke med noe. Han bare forteller hvor skuffet han er over at han ikke har mer penger eller noe sånt, ikke lett å skjønne hva han vil egentlig. Endret 14. januar 2007 av Arbakadarba Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Det er ikke på langt nær så støtende for meg som det er patetisk for disse Oscarkandidatene Men for de som blir fobannet over stuntet, så har jeg funnet hjelpen....den er like patetisk: Learn to swear i norwegian. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Tre minutter med bare svada. Å joda vi har våre problemer og stri med men den dagen olja tar slutt har vi garantert funnet på noe nytt. Det er nemlig ikke slik at vi bare pumper opp olje av nordsjøen og plutselig kommer det en dag da det sier sssssllllllluuuurrrrppp i oljebrønnene og det er plutselig tomt. Oljeselskapene har god kunskap om hvor lenge oljereservoarene vi har vil vare og når vi står der med 10 års produksjon igjen vil nok alternativene naturlig komme opp. Men så lenge vi har olje i overskuelig framtid og oljen styrer verdensøkonomien vil ikke det bli brukt resursjer og krefter på alternative løsninger. Se på Island som ikke har en dråpe olje, de har satt seg som mål og bli uavhengig av oljeinport totalt ved og benytte de alternative resursjene de har og benytte hydrogengass istedenfor olje til brensel og transport. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 For det første; Moren forstod jeg ikke helt, hu høres ut som en bitter person som egentlig ikke har forstått hvordan samfunnet henger sammen. Jeg tolker det slik hu sier eksperter sier en ting, og gjør en annen, samt de snakker på et eget språk. De sier alt er så fint og flott, for å fengsle folk i den troen. Vel tanken er ganske korrekt. Eksperter i norge er hovedsaklig politisk korrekte, og det de kommer med er mer påtalt enn grundig sjekket. (Når så du noen ganger politisk ukorrekt forskning komme positivt i lyset?). Sønnen er en skam. Å bære en militær uniform er ikke noe en bør gjøre lett. Det er ikke uniformen, men det er prinsippet den står for. Det er også i kontrast til hva han snakker om. Uten folk som bar militæruniformer (les: USA) hadde Norge aldri vært det landet vi lever i idag. Hitler hadde både evne og vilje til å vinne krigen, og etter min mening var det tilfeldigheter hitler tapte krigen (og en del strategiske bommerter). Uansett. Militæret er grunnen til denne fyren er FRI, derfor er det en fornærmelse mot militære, usa, storbritania mv. Begge disse personene virker som er arbeidsledige. Syntes å huske han sønnen var arbeidsledig, og det forundrer meg ikke. Han virker som en klassisk person som ikke vil jobbe. En real sosialist som tror verden sirker rundt han, og skal tilpasses han. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Han virker som en klassisk person som ikke vil jobbe. En real sosialist som tror verden sirker rundt han, og skal tilpasses han. 7718418[/snapback] Hmm interessant, har du statistikk som underbygger påstanden? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Heh, for et gjesp av en film. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Jøje meg for noe søl, ja. Hva kan en si? Man kan bli regelrett flau på vegne av folk som poster disse videoene, man blir jo litt flau selv også, da hele verden får det servert på Youtube. Men men... Er egentlig ikke første gang jeg hører slikt som dette forsåvidt. Disse korte "talene" bidro i alle fall ikke til at folk utenfra fikk noe særlig innsikt, nei. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Sikkert vondt for de som er vokst opp i ett ( sosialdemokrati ) ispedd litt fra Høyre og litt fra Venstre og høre. Man vil liksom ikke høre på slikt gnål for det er ikke hva man selv er vant med av levekår. Og hva man ikke selv er vant med, det finnes jo ikke? Så får man da overse eller prøve og undertrykke de følelser man da blir sittende inne med ( for Norge er jo verdens beste land og leve i det vet vi jo alle ). Man kan da se på disse som noen slabbedasker, unnasluntrere, ja en viss avskalling fra samfunnets rumpe vil en jo alltids kunne vente. Nei overse slikt tøys, dra skylappene ned for øynene og trask videre i livets vei, la deg ikke påvirke av slikt tøvsnakk. Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Sikkert vondt for de som er vokst opp i ett ( sosialdemokrati ) ispedd litt fra Høyre og litt fra Venstre og høre. Man vil liksom ikke høre på slikt gnål for det er ikke hva man selv er vant med av levekår. Og hva man ikke selv er vant med, det finnes jo ikke? Så får man da overse eller prøve og undertrykke de følelser man da blir sittende inne med ( for Norge er jo verdens beste land og leve i det vet vi jo alle ). Man kan da se på disse som noen slabbedasker, unnasluntrere, ja en viss avskalling fra samfunnets rumpe vil en jo alltids kunne vente. 7718684[/snapback] hvis du ikke hadde vært ironisk hadde jeg faktisk vært enig med deg jeg kjenner mange som kommer fra dårlige kår som har greid seg fint. En jobb er alt du trenger, og arbeidsledigheten i Norge er rekordlav Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Sikkert vondt for de som er vokst opp i ett ( sosialdemokrati ) ispedd litt fra Høyre og litt fra Venstre og høre. Man vil liksom ikke høre på slikt gnål for det er ikke hva man selv er vant med av levekår. Og hva man ikke selv er vant med, det finnes jo ikke? Så får man da overse eller prøve og undertrykke de følelser man da blir sittende inne med ( for Norge er jo verdens beste land og leve i det vet vi jo alle ). Man kan da se på disse som noen slabbedasker, unnasluntrere, ja en viss avskalling fra samfunnets rumpe vil en jo alltids kunne vente. 7718684[/snapback] hvis du ikke hadde vært ironisk hadde jeg faktisk vært enig med deg jeg kjenner mange som kommer fra dårlige kår som har greid seg fint. En jobb er alt du trenger, og arbeidsledigheten i Norge er rekordlav 7718857[/snapback] De fleste over 60 og i særdeleshet fra distriktene men også i fra de store byer kommer tildels fra dårlige kår med 7 års skolegang der realiteten var i bestefall 3,5 års skole ( 14 dg skole 14 dg fri ). det neste hvis økonomi tillatte det var framhaldsskole. Men de ble ofte tatt ut fra skolen for å hjelpe til hjemme. Men mange av de eldre ser det ikke slik, de sier de hadde mat nok og sultet ikke. Realiteten da som nå var nok en annen, jeg vet av samtaler med eldre att det var de som sultet, bodde i gamle tømmerhus med åpne vinduer med lerretsekker foran for og holde kulden ute? Og ja mange har greid seg bra etter en utrettelig nøysomhet, oppfyllende skolegang og flittig i arbeide. Endret 14. januar 2007 av ulfjoh01 Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Realiteten da som nå var nok en annen, jeg vet av samtaler med eldre att det var de som sultet, bodde i gamle tømmerhus med åpne vinduer med lerretsekker foran for og holde kulden ute? Og ja mange har greid seg bra etter en utrettelig nøysomhet, oppfyllende skolegang og flittig i arbeide. Høres jo helt ulandsaktig ut. Ville heller skutt meg i huet. Det får være grenser for hvor jævlig man skal ha det. Livet skal ikke leves for enhver pris. Det skal heller ikke leves på andres premisser. Men ok, er man selvpiner så... Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Høres jo helt ulandsaktig ut. Ville heller skutt meg i huet. Det får være grenser for hvor jævlig man skal ha det. Livet skal ikke leves for enhver pris. Det skal heller ikke leves på andres premisser. Men ok, er man selvpiner så... 7725651[/snapback] Høres jo virkelig fornuftig ut å skyte seg selv istedet for å prøve å forbedre forholdene for seg selv. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Høres jo virkelig fornuftig ut å skyte seg selv istedet for å prøve å forbedre forholdene for seg selv. Å stange huet i veggen år etter år uten å se noen ende, kan gjøre det fornuftig. Men ok, det er jo lov å håpe på at ting skal endre seg til det bedre - det er ikke alltid man har mulighet selv til å forbedre forholdene. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Jeg er helt overbevist at Norge er verdens beste land å bo i,disse videoene som blir lagt ut her baserer seg på enkelt personene sine meniger og erfaringer.Det vil alltid være noen som vil være arbeidsløs og fattig,det gjelder alle land og så Norge.Det å si at Norge er et bra land,kan du ikk argumenter mot. -Verdens beste land 2 -Verdens beste land 2 -Verdens beste land 3 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Sånne undersøkelser tar jeg med en god dose salt ... De "måler" bare enkelte ting og utelater andre. Jeg har ikke studert dem i detalj, så jeg vet ikke hvordan et totalforbud mot alkohol ville slå ut. Det ville ikke overraske meg om Norge fortsatt kom ut som "verdens beste land", men jeg vet om mange som da ville være dypt uenig i det. Pr. i dag er Norge greit nok for meg ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå