Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med stereoanlegget

mads182

Anbefalte innlegg

Jeg har byttet CD-spiller i bilen min, satt inn en Pioneer 50 X 4 W MP3. Byttet også frontsett, og satt inn høytalere i hattehylla. Med den gamle spilleren (Kenwood 40 X 4) så var det helt grei lyd, men når jeg har byttet spiller skurrer det i høytalerene. Noen som har peiling? Tenkte det kunne være dårlig kontakt, men har sjekket det og ledningene sitter som f :no:

Endret av mads182
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skurrer det bare ved høyere volum? isåfall er det enten forsterkeren (dvs cd spilleren)som ikke er kraftig nok, kan kansje være en ide med en forsterker.

eller at du ikke har nok strøm fram til cd spilleren og trenger større leder og fra batteriet og kansje en kondensator.

Lenke til kommentar

Ja, det skurrer bare ved høyere volum, og hovedsaklig mer når jeg bruker CD-funksjonen enn radio. Det fungerte bra med den gamle spilleren som var 40 X 4, så da skal hvertfall den nye være kraftig nok! Hmm. Spurte på Thorshov i Elverum, han trodde det måtte være dårlig kontakt, men jeg sjekket det i går kveld. Han nesten utelukket at det kunne være at spilleren fikk for lite strøm

Lenke til kommentar

Har du egen strøm ledning til spilleren? en som er endel tykkere en de på spilleren?? samme med jording... en spiller som er oppgitt til 4x40watt, kan godt være "kreftigere" enn en med 4x50watt, det kommer helt an på hvordan de har målt dette, ved hvilken spenning osv... du har MAKS 4x15watt RMS i den spilleren din, så en forsterker vil nok gjøre underverker ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har ikke hatt tid og heller ikke brydd meg så mye om å åpne bak der enda. Men i volvo er det en jordingsskrue på høyresiden av rammen der hvor cd spilleren er montert. Vet med sikkerhet at det ikke er jording der, men det var det på den gamle spilleren :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...