Gå til innhold

COD3 til Wii - Elendig...

Gastaa

Anbefalte innlegg

Har lest litt meninger her på forumet om COD3 til Wii, og må si at jeg skjønner meg ikke på det spillet. COD er spill som (etter min mening) trenger bra grafikk, og COD3 har utrolig dårlig grafikk!

Jeg fikk det til jul sammen med COD3 til X360. Jeg testet det på Wii'en, men spilte bare gjennom trainingen på starten fordi jeg synes det var så latterlig dårlig. Styringen var ikke noe særlig (det føltes kronglete og rart med Wiimoten), men jeg reagerte spesielt på grafikken. Så prøvde jeg det til X360 for å sammenligne litt... Her var grafikken bedre (jeg sitter ikke på HDTV), og styringen var utrolig mye deiligere å bruke enn wiimote. Alt var 10 ganger lettere på Xbox 360 enn Wii. Jeg ble faktisk overrasket over at noen kan lage et så dårlig spill (Wii)...

Få høre litt andre meninger og synspunkter, lurer på om jeg er den eneste som er skuffet over COD3 til Wii...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ganske enkelt: Rush.

I Twilight Princess, kan ikke understreke dette nok, er førstepersons sikting ufattelig hærlig, nærmest en drøm. CoD3 siktingen er som sirup og viser bare en dårlig port til Wii, som er rusha ut for å selge et spill til en ny konsoll. Ikke noe annet.

FPS tror jeg kommer til å bli bra på Wii, for Wiimoten er meget responsiv og hærlig å spille med, men så lenge man får rusha drittspill er det ikke noe å skryte av.

Men jeg kan love at sikting i førsteperson kan være ufattelig konge bra. Det er Twilight Princess et levende bevis på. Ufattelig at det er så godt med tanke på at de kun har porta det til Wii i løpet av det siste året.

Lenke til kommentar
I Twilight Princess, kan ikke understreke dette nok, er førstepersons sikting ufattelig hærlig, nærmest en drøm.

Det er jeg ikke enig i. Den er grei nok når Wii'en først skjønner at man faktisk peker på skjermen, men hvis jeg hadde en krone for hver gang jeg fikk "Please point your remote at the screen" eller hva nå meldingen var...

Lars

Lenke til kommentar

Call of Duty 3 til Wii er en dårlig port. Styringen er kronglete til tider. Men nå sammenligner du et spill som du spiller med en kontroller som du har spilt med i kanskje 10 år, og en som du har brukt i kanskje en måned. Gi den tid og du lærer kontrollen etter noen timers spilling.

Du kjøper ikke Wii for grafikken, skjønner ikke hvorfor folk klager så veldig her. Det er såklart sant at Wii ikke imponerer stort på det området, men det er det ikke meningen den skal heller. Maskinen er kanskje 1/5 av kraften til 360 og PS3. Med andre ord, ikke sammenlignbar en gang.

Vil heller foreslå Red Steel. Der syns jeg kontrollen føles mye bedre. Men da må du slå av høytaleren og rumble, pga. det er en bug i spillet som gjør at siktet hopper inn til midten.

Lenke til kommentar

Fikk Far Cry gratis på jobben, og det er utrolig synd alt annet er så dårlig, for det spiller helt fantastisk. Med bedre grafikk (den ligger omtrent på N64-nivå), noe bedre AI, kanskje litt mer åpne brett, kunne dette blitt et virkelig bra Wii-FPS.

Og ang. "please point Wii Remote at the screen", vel hva venter du?

Hvis du sitter noenlunde med Wiimoten mot sensorbaren, så får du ikke den beskjeden. Jeg har ikke fått den mer enn et par ganger av mine 3 ganger gjennom spillet. Evt. kan du sette sensorbaren nærmere deg.

Lenke til kommentar

Jeg kan leve med at grafikken ikke er så bra på Wii, jeg hadde ikke forventet noe annet. Men COD er et virkelighetsbasert spill hvor grafikken må være bra for at man skal få en god spillfølelse (synes jeg). Wii burde heller satse på "tegneseriegrafikk" som i Wii sports, gamle Super Mario osv...

COD3 burde ikke vært utgitt til Wii.

Lenke til kommentar
Jeg kan leve med at grafikken ikke er så bra på Wii, jeg hadde ikke forventet noe annet. Men COD er et virkelighetsbasert spill hvor grafikken må være bra for at man skal få en god spillfølelse (synes jeg). Wii burde heller satse på "tegneseriegrafikk" som i Wii sports, gamle Super Mario osv...

COD3 burde ikke vært utgitt til Wii.

7717921[/snapback]

Spill det i noen timer og se om inntrykket forandrer seg.

Lenke til kommentar
fps er og blir best på data...

7717920[/snapback]

Snakker vi om PC her da?

Uansett tar jeg FPS på Wii framfor andre konsoller. Syns Nintendo har gjort det veldig bra med å forbedre FPS-kontrollen på konsollene. DS sin metode er kanskje den mest solide som kan etterligne en mus. Men Wii trenger litt mer utvikling, selv om jeg syns Red Steel gjorde en god jobb.

Lenke til kommentar
Og ang. "please point Wii Remote at the screen", vel hva venter du?

Hvis du sitter noenlunde med Wiimoten mot sensorbaren, så får du ikke den beskjeden. Jeg har ikke fått den mer enn et par ganger av mine 3 ganger gjennom spillet. Evt. kan du sette sensorbaren nærmere deg.

Vel, jeg forventer at Wiimoten skal fungere omtrent som tiltenkt.

Jeg fikk den meldingen heftig mange ganger når jeg spilte gjennom Zelda. Satt på en stol i passelig avstand fra TV'en. Pekte ikke Wiimoten på skjermen med mindre jeg skulle sikte, så da blir jo markøren hengende i kanten av skjermen. Når jeg så peker på skjermen så blir det ikke registrert, jeg må riste på Wiimoten for at markøren skal våkne til liv. For meg ødela dette så mye av spillopplevelsen at jeg solgte Wii'en så fort jeg var gjennom Zelda.

Uansett, jeg er ikke interessert i å krangle om Wiimoten's fortreffelighet, men min opplevelse er rimelig langt fra "en drøm" så det var derfor jeg postet.

Lars

Lenke til kommentar
Hmm. Om du sitter nærme nok og dette skjer, så tror jeg du skal prøve med en annen kontroller. Det er ikke normalt. Har ennå ikke hatt noe problem med dette selv på min Wii i noen spill.

Mulig det var noe gæli en vei, forsøkte alt jeg kunne tenke på uten at det hjalp. 100% sikker på at det ikke var avstanden som var problemet, trengte kun å riste på hånden som en gal mann så våknet den til live.

Wii'en er solgt nå, så får se om jeg gir den en ny sjanse når det kommer noen andre spill som interesserer meg, feks Mario eller Metroid Prime.

Lars

Lenke til kommentar
Det er jeg ikke enig i. Den er grei nok når Wii'en først skjønner at man faktisk peker på skjermen, men hvis jeg hadde en krone for hver gang jeg fikk "Please point your remote at the screen" eller hva nå meldingen var...

Lars

7717612[/snapback]

Det kommer vel strengt tatt av at du må løfte på moten slik at IR kameraet ser sensor baren. Men likevell, poenget mitt var at det var fantastisk godt å sikte med Wiimoten på Twilight Princess. Den er responsive, motagelig og nøyaktig. At du får opp at du må peke med Wiimoten på skjermen, sier seg selv egentlig. Har fått den feilmeldingen en del ganger selv, men det er fordi moten peker type ned mot gulvet.

Om du selger Wiien kun grunnet den så var du vel fast bestemt på å finne den minste negative ting om Wii, slik at du hadde en grunn til å selge den og gni noe i trynet på folk her på forumet. Synes klaging på en så liten ting, har opplevd den massevis av ganger, fra staven til bua, men irriterer meg ikke noe. Må bare peike på skjermen. IR kameraet i Wiimoten må jo og få tid til å registrere hva du gjør, er ikke noe som tar 0.00000001 sekund, er en bitte liten delay. Pek rett mot skjermen, vent toppen 1 sekund, ding. Nemo problemo.

Lenke til kommentar
Om du selger Wiien kun grunnet den så var du vel fast bestemt på å finne den minste negative ting om Wii, slik at du hadde en grunn til å selge den og gni noe i trynet på folk her på forumet.

Makan til dustete ting å si.

Ta en titt på antall innlegg jeg har så ser du hvor viktig det er for meg å gni noe i trynet på folk her på forumet.

Forøvrig så var det flere grunner til at jeg solgte Wii'en, men neppe noen grunner du ikke har hørt om før så jeg gjør oss begge en tjeneste ved å ikke gjenta dem.

Lars

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...