Zetec Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Ser de har denne PC'n til salgs på Komplett, men hvordan kan de påstå at den er god til spill med et slikt grafikkort? Link Klarer den noe annet en kabal? Ref fra teksten: "som dekker de aller fleste oppgaver, fra de enkleste tekstbehandligsjobber til tyngre saker som spill og multimedia. " Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Tja, den skal vel klare helt "greie" spill i 1024*768 oppløsning uten AA og med moderat lagg. Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Hehe, komplett har peil på data ja. Jeg har GF 7300GS, og jeg tør ikke å dette oppløsningen i f.eks. BF2 til 1024*768. Det sier jo litt. Men, selvfølgelig kommer det jo litt an på hvilke andre komponenter som sitter i en PC og, men akkurat den der var drøy. Lenke til kommentar
02tom Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Ser de har denne PC'n til salgs på Komplett, men hvordan kan de påstå at den er god til spill med et slikt grafikkort? Link Klarer den noe annet en kabal? Ref fra teksten: "som dekker de aller fleste oppgaver, fra de enkleste tekstbehandligsjobber til tyngre saker som spill og multimedia. " 7717125[/snapback] Nå står det ikke at den er god til spill da, men at den takler det! Så da må jo du som forbruker finne ut om kortet funker til ditt bruk eller ikke. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Blir mer og mer oppgitt over Komplett. Vi får stadig oftere se "Elkjøp-markedsføring" av typen "Kraftig skjermkort med 256 MB minne for ekstra ytelse i videoredigering" hos min tidligere favorittbutikk, dessverre. Tror det skjedde noe der i de tidene grunderen solgte seg ned. Det virker forresten som til og med Elkjøp har skjerpet seg i reklameavisene sine når det gjelder dette. Sitatet over er hentet fra en avis som dumpet ned i postkassa to-tre år siden. Maskinen var lavspec`et og hadde et FX5200 med 256 MB, og kunne ellers neppe sies å være særlig egnet til videoredigering. Dette er selvfølgelig ikke et problem for de av oss som har litt kunnskap om emnet, men for en far på 50 som skal kjøpe gaming-pc til podens konfirmasjon kan slik fort bli et bomkjøp uten like. Lenke til kommentar
02tom Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Kan ikke se hva komplett har gjort galt her, den er annonsert under "Student" og ikke "gamer". Skal du ha en bra pc til surfing osv og ikke spiller så mye, så funker pc`en helt greit. Så kan man heller oppgradere skjermkortet ettervært hvis man har behov for det senere. Synes folk må begynne og lese annonsene nøye før de uttaler seg negativt! Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 jeg laget et oppsett med x1600 til den prisen med skjerm og alt. tilsvarende 7600gs. så hva komplott holder på med er en gåte. conroe og 7100gs lol. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) jeg laget et oppsett med x1600 til den prisen med skjerm og alt. tilsvarende 7600gs. så hva komplott holder på med er en gåte. conroe og 7100gs lol. 7717691[/snapback] Var ikke den litt.. drøy? Conroe er jo det beste til spill atm. Kan vi få se oppsettet du lager? Endret 14. januar 2007 av Laland Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 jeg laget et oppsett med x1600 til den prisen med skjerm og alt. tilsvarende 7600gs. så hva komplott holder på med er en gåte. conroe og 7100gs lol. 7717691[/snapback] De tar nå litt ekstra for å bygge pc'n selv... Blir som regel alltid billigere å kjøpe i deler.. da må man selv gjøre jobben med å sette den sammen (noe jeg synes er halve kosen når man kjøper ny maskin ). Lenke til kommentar
02tom Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 jeg laget et oppsett med x1600 til den prisen med skjerm og alt. tilsvarende 7600gs. så hva komplott holder på med er en gåte. conroe og 7100gs lol. 7717691[/snapback] De tar nå litt ekstra for å bygge pc'n selv... Blir som regel alltid billigere å kjøpe i deler.. da må man selv gjøre jobben med å sette den sammen (noe jeg synes er halve kosen når man kjøper ny maskin ). 7717932[/snapback] I tillegg så får man jo 3års garanti på hele pc`en. Lenke til kommentar
KongeOdin Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 jeg laget et oppsett med x1600 til den prisen med skjerm og alt. tilsvarende 7600gs. så hva komplott holder på med er en gåte. conroe og 7100gs lol. 7717691[/snapback] Var ikke den litt.. drøy? Conroe er jo det beste til spill atm. Kan vi få se oppsettet du lager? 7717868[/snapback] Poenget her er at 7100gs ikke står i stil til conroe. Hvorfor kombinere Conroe E6xx, som er en god prosessor serie, med en dårlig GPU. Yelsen i spill vil likevel begrenses sterkt av GPU. Det hadde vært mer naturlig å kombinere Conroe med X19xxPro/XT/XTX serien, eller 8800GTS for den saks skyld. Lenke til kommentar
F.torres Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 den var drøv ja. men hvis du ser prisen er på 8tusen med d skjerm så du får det du betaler får! Lenke til kommentar
Laland Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 jeg laget et oppsett med x1600 til den prisen med skjerm og alt. tilsvarende 7600gs. så hva komplott holder på med er en gåte. conroe og 7100gs lol. 7717691[/snapback] Var ikke den litt.. drøy? Conroe er jo det beste til spill atm. Kan vi få se oppsettet du lager? 7717868[/snapback] Poenget her er at 7100gs ikke står i stil til conroe. Hvorfor kombinere Conroe E6xx, som er en god prosessor serie, med en dårlig GPU. Yelsen i spill vil likevel begrenses sterkt av GPU. Det hadde vært mer naturlig å kombinere Conroe med X19xxPro/XT/XTX serien, eller 8800GTS for den saks skyld. 7717968[/snapback] Nå skjønner jeg.. Tok den med "trykket på feil vokal". Syns egentlig ikke det er så rart, jeg. En rask pc gjør jo ingenting når man er student, og da er det jo en god grunn til og sette inn ett annet skjermkort senere. Det og klasifisere det som en pc man kan spille mer enn worms 2 på 640*480 er jo direkte løgn. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Det er da virkelig ikke bom å sette det skjermkortet i den pc'en der.. For en student, og da snakker jeg ikke om de som "bor" her inne, og tar spill litt seriøst, men den jevne student, fokuserer heller på hva slags ytelse maskinen leverer til andre ting. Tallknusing kan være noe en ingeniørstudent setter mer pris på.. Jeg synes dere ser dere litt blinde på ting nå. Det går an å kjøpe en pc uten å ha spill som hovedpri for bruk. Den takler spill står det, står ikke hva slags spill.. Til 8000 er det en bra pc for en student som ikke har hatt pc før, eller som skal bytte ut absolutt alt på sin gamle. Lenke til kommentar
F.torres Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Det er da virkelig ikke bom å sette det skjermkortet i den pc'en der.. For en student, og da snakker jeg ikke om de som "bor" her inne, og tar spill litt seriøst, men den jevne student, fokuserer heller på hva slags ytelse maskinen leverer til andre ting. Tallknusing kan være noe en ingeniørstudent setter mer pris på.. Jeg synes dere ser dere litt blinde på ting nå. Det går an å kjøpe en pc uten å ha spill som hovedpri for bruk. Den takler spill står det, står ikke hva slags spill.. Til 8000 er det en bra pc for en student som ikke har hatt pc før, eller som skal bytte ut absolutt alt på sin gamle. 7718179[/snapback] er helt enig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå