EinarEriksen Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Det finnes en jungel av minnekortstandarder der ute. Her er alt du trenger å vite om minnekort. Les mer Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Flott å få en oversikt, men det heter Memory Stick, ikke Stock Det står heller ikke hvor store du får dem (4 GB, 8 GB lansert). Men siden det skrives om både SD, MiniSD og MicroSD, da bør det vel også nevnes at det finnes MS, MS Duo, MS PRO, MS PRO Duo og MS PRO Duo HG? Ikke bare MS Duo Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) miniSD går opp til 4gb var visst miniSDHC Endret 14. januar 2007 av Hetland Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) "Sony Ericsson-telefoner bruker ofte denne typen minnekort, sammen med en hel haug med Sony-produkter. Kortene får du kjøpt i størrelser opp til....... ?? . Hva da Endret 14. januar 2007 av Xpi Lenke til kommentar
Lagn Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 "Flashbasert minne bråker mindre, bruker mindre strøm og kan være raskere enn harddisker." Flashbasert minne lager ingen lyd i det hele tatt. endre? Lenke til kommentar
WebSurf Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 "Flashbasert minne bråker mindre, bruker mindre strøm og kan være raskere enn harddisker." Flashbasert minne lager ingen lyd i det hele tatt. endre? 7723263[/snapback] Helt enig med deg i det. Og i tillegg så er jo dette ikke sant: "De åpner for lagring av mye data uten å bruke harddisker." Pga. du er jo nødt for og ha en hdd med os'et på, viss du ikke eventuelt har os'et på en minnebrikke da. Men der blir det vel litt for liten plass for de fleste. Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Savner litt om hvordan selve minnekortet er inne jeg. Eller er det bare jeg som lurer? Kan veldig lite om flash-basert minne. Lenke til kommentar
Lagn Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) jeg vet ikke noen tekniske ting om flashminne.., men synes det mangler litt at flash utvikler heller ikke varme, (om det ikke nevneverdig) de bruker ifølge min tvilsomme hukommelse ca 95% mindre strøm enn harddisker, og har mange ganger raskere søketid, (tiden det tar for hardisken å gå til informasjon på et annet sted på disken) enn harddisker, men når all data ligger på ett sted og du skal overføre en stor fil og kun gjøre det, er minnekortet ennå senere enn harddisken. gleder meg til pcer som holder lenger enn 2 timer, når og om flashminne erstatter harddisken. Endret 15. januar 2007 av megaloman Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 "Flashbasert minne bråker mindre, bruker mindre strøm og kan være raskere enn harddisker." Flashbasert minne lager ingen lyd i det hele tatt. endre? 7723263[/snapback] Ingen lyd i det hele tatt er jo mindre lyd Nå skal det være korrigert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg