Gå til innhold

Første forsøk - E6600@3GHZ på P5B Deluxe WiFi

Anbefalte innlegg

Første gang jeg har prøvd meg på overklokking...

Har ikke prøvd å presse det jeg kan ut av CPU'en her, men føler meg rimelig fornøyd med 3Ghz pluss at jeg ikke er så glad i høye temperaturer. Har kjørt Orthos en stund på disse innstillingene, og så langt virker alt passe stabilt, er ikke helt fornøyd med temperaturen though... 42-43 idle og 50-54 load :ermm:

Fornøyd med 16 sekunder i Superpi da :)

Clock.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det må jeg si  :) god job. 3ghz er en fin hastighet å kjøre på 24/7 men vis du har lyst så kan du jo alltid prøve å tyne den enda ett hakk.  :p

7716922[/snapback]

Takk! :)

Spørs om ikke jeg prøver å presse den enda litt til senere, må bare en liten tur inn i kabinettet mitt først og stripse og optimalisere airflow og litt sånn, så blir det nok litt mer leking :p

Endret av Bornslip
Lenke til kommentar
det må jeg si  :) god job. 3ghz er en fin hastighet å kjøre på 24/7 men vis du har lyst så kan du jo alltid prøve å tyne den enda ett hakk.  :p

7716922[/snapback]

Takk! :)

Spørs om ikke jeg prøver å presse den enda litt til senere, må bare en liten tur inn i kabinettet mitt først og stripse og optimalisere airflow og litt sånn, så blir det nok litt mer leking :p

7716926[/snapback]

For å få fine temps kan du jo se om din CPU liker lavere volt, min går 100% stabilt på 3.0ghz på 1.20v.

Kjører nå på 3.2ghz på 1.30v, 12timer dual prime95 gikk lett og kjølig for seg, holt seg under 50C hele tiden...

Lenke til kommentar
Fin begynnelse,og hvis du kunne sette minnet ditt til 4-4-4-8 så hadde du nok fått litt bedre ytelse,du har PC 6400 minne som kjører med PC 5300 hastighet.

7718427[/snapback]

Hm, jeg kan jo prøve å sette litt tightere timings på minnet ja, men hva er det som kan skje egentlig? Som sagt er dette første gang jeg har prøvd meg på overklokking, og hele prosessen er en eneste stor learning curve... Det at minnet ikke utnytter sitt fulle potensiale vil si at jeg kan sette lavere timings enn minnet er godkjent for? Corsair minnet jeg bruker er originalt satt opp som 5-5-5-12...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...