Blacki Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Beboere på kystområdene av Rogaland, Hordaland og Sogn blir bedt om å holde seg inne i natt. Headline det står det på nettavisen. ---- Noen som ligger våkne og tenker på båter ol. som ligger i havnen? Selv så har jeg fått begge mine båter på land dette året (heldigvis!). Blåser noe helt for jævlig her nå, og i noen av vindkastene så hører jeg lyder fra huset og utenfra som jeg aldri har hørt før... (man blir jo kjent med lyden fra sitt eget hus). Kunne vært "gøy" å høre om folket her på forumet har opplevd noe mer eller mindre dramatisk i drittværet.. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Blåser kraftig her i lillestrøm ihvertfall. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Blåser litt her i Lillehammer, men er verre med snøen som laver ned. Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 blåste og snødde en del tidligere men dabba av til kvelden her i kristiansund Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Beboere på kystområdene av Rogaland, Hordaland og Sogn blir bedt om å holde seg inne i natt. Headline det står det på nettavisen. ---- Noen som ligger våkne og tenker på båter ol. som ligger i havnen? Selv så har jeg fått begge mine båter på land dette året (heldigvis!). Blåser noe helt for jævlig her nå, og i noen av vindkastene så hører jeg lyder fra huset og utenfra som jeg aldri har hørt før... (man blir jo kjent med lyden fra sitt eget hus). Kunne vært "gøy" å høre om folket her på forumet har opplevd noe mer eller mindre dramatisk i drittværet.. 7716771[/snapback] nææææ, men er i egersund blåser det fin bris ja det knirke i huset, og jeg har et kot på rommet mitt som ikke er isolert, og da BLIR det KALD bris på rommet Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Bor i Bergen, og jeg har ikke merket noe til noe uvanlig blåsing. Regner og blåser jo litt, men det gjør det jo alltid. 10 dager til og vi har en eller annen regnrekord. Endret 14. januar 2007 av Arbakadarba Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Er selv litt mer eller mindre nærvøs for drivhuset i hagen... Hele dritten ser ut til å lette et par cm fra bakken når de værste vindkasta setter til. Forøvrig bor jeg selv like utenfor Haugesund. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Koser meg, har rom på loftet og kan høre takstein flytte på seg. Lenke til kommentar
Jonulf Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Så et par veltet søppelspann i gata når jeg kom hjem nå som var tatt av vinden. Så må konkludere med at det blåser ganske heftig i Stavanger. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Koser meg, har rom på loftet og kan høre takstein flytte på seg. 7716825[/snapback] me 2 Lenke til kommentar
cbs77 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Her i Harstad blåser det 150 grader 6 knop. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Hvor kan man finne "live" vind måling på nette? Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Her blåser det konstant!(Bodø) Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 er litt vind her men hadde gått fint å oppholde seg ute bare det ikke hadde snødd. Er en times kjøring fra molde mot sør Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Hei folkens. Våknet til en helt sykt drama her. Eg hadde endelig lagt meg i 04tiden (tidlig) da eg plutselig hørte et helsikes bråk og da eg løper opp ser eg til min store forskrekelse at tak vinduet ikke var helt igjen og vinden hadde tatt vinduet og snurret det helt rundt og det satt fast. Vannet "fosset" inn og eg fikk ikke til snurre vinduet tilbake på plass. Det så midlertidig ut som en umulig oppgave med mindre man var på takket og fikset vinduet derfra men med den ekstreme vinden var det en rett og slett livsfarlig. Ringte til brannvesenet og de ba meg om å ringe sånne tak/vindus folk. I det eg skulle til å ringe rundt fant eg ut at eg skulle gå ut og tyvlåne stige fra en av naboene og det gjorde eg. Mens eg var på vei til å hente stige så eg at en del av naboene var opp og sikkert hadde sine egne problemer med ting som fløy avgårde. Ute var det alt fra griller til store ute leker for barn og bossposer fra veltede bosspan. Anyways takket være stigen kom eg bedre til og eg kunne etter en stund nøkke vinduet på plass men ikke uten at den nesten slo meg helseløs siden vinden tok tak i den. Etter å ha tørket opp all vannet som hadde rent inn gikk eg ut i altanen for å fjerne ting som dirret mot veggene og vinduet der siden eg var rett for at det kunne knuse vinduet og mens eg går ut mot kanten kommer det eg vindkast som nesten slenger meg overende ut altanen. Eg tror eg fra nå av holde meg inne til stormen er vekke. Her vi bor er det i på toppen av en bakke og hvergang det blåser litt ellers andre steder blåser det en del mer her. Tenker det var noen vindkast i orkanstyrke på gang. Tørr ikke å tenke kordan det må være for de som bor helt ute med kysten! Blir "spennende" å se imorgen kor mye materielle skader stormen foresaket i løpet av natten. Skal vist være den verste stormen siden 1994 her i området. Edit: Ser at brannvesenet har det travelt siden de kjører fram og tilbake ca hver 10min på motorveien. Lenke til kommentar
F.torres Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 blåser ganske mye her ja! Lenke til kommentar
Inc Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Her var det bare hus som blåste ned.. Kjedelig når sånt skjer. Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Det blåser ganske hardt nå - men det var mye værre i natt. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Blåser tålig friskt her nede ved Arendal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå