Gå til innhold

MSI K7T266 PRO-R --- Får ikke brukt 2 minnebrikker

wildv

Anbefalte innlegg

Har i et års tid hatt et MSI K7T266 Pro-r med en "no name" PC2100 256 MB DDR-RAM brikke. Har fungert greit. Nå ønsker jeg å fordoble minnet i maskinen, men har støtt på problemer... Først prøvde jeg en PC2100 256MB brikke fra Mozel. Maskinen brukte stadig bare 256MB. (Prøvde forskjellige bioser, instillinger og minne-slotter. Så prøvde jeg en TwinMOS brikke... Samme problem. Konklusjonen så langt var at jeg måtte ha en tilsvarende "no name" brikke som det jeg har fra før. En masse stress, og tid har gått, og jeg har skaffet meg en lignende brikke. Men jeg får stadig det samme problemet. det kan virke som om kortet bare takler en minnebrikke i gangen... Har noen en teori på hva det er som kan være problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kortet ER kresent på RAM-moduler i likhet med de fleste andre 1. generasjons DDR-kort. Mitt har fungert svært bra med feks 2stk TwinMos 256, men jeg har hatt problemer med Apacer feks. Jeg vil sterkt anbefale at du har 2 stk helt identiske minnemoduler fra samme produsent om du først finner en modul som fungerer. Vær også ops på at minnemodulene skal sitte hardt og godt neddi soklene, du må presse ganske hardt for å få dem helt ned, ikke bare slik at de klikker på plass, men gi dem en ekstra dytt etterpå, vær dog for all del forsiktig!

Lenke til kommentar

Nei, jeg overklokker ikke FSB. Jeg har ikke forsøkt å kjøre opp spenningen, så det skal jeg prøve, men jeg tviler på at det er det som er problemet. Jeg har prøvd tre forskjellige minnebrikker uten at noen fungerte som de skulle...

Lenke til kommentar

det å trykke litt godt i har jeg god erfaring med - eller dårlig alt ettersom. husker jeg skulle sette i mitt første lydkort, awe32 (halvmeterutgaven) i isa slot'n, det var en spennende opplevelse.. det var bare å dytte alt jeg orka. etter 5-10 min fikk jeg til slutt lirka det på plass (rå makt funker)... må si at gf4 kortene er smågutter i forhold til det awe32 kortet.. tok helt av :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...