wildv Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Har i et års tid hatt et MSI K7T266 Pro-r med en "no name" PC2100 256 MB DDR-RAM brikke. Har fungert greit. Nå ønsker jeg å fordoble minnet i maskinen, men har støtt på problemer... Først prøvde jeg en PC2100 256MB brikke fra Mozel. Maskinen brukte stadig bare 256MB. (Prøvde forskjellige bioser, instillinger og minne-slotter. Så prøvde jeg en TwinMOS brikke... Samme problem. Konklusjonen så langt var at jeg måtte ha en tilsvarende "no name" brikke som det jeg har fra før. En masse stress, og tid har gått, og jeg har skaffet meg en lignende brikke. Men jeg får stadig det samme problemet. det kan virke som om kortet bare takler en minnebrikke i gangen... Har noen en teori på hva det er som kan være problemet? Lenke til kommentar
shabador Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Har du prøvd å oppdatere bios? Evt. prøve å omorganisere litt på brikkene? Se om det fungerer. Er du sikker på at det er samme CAS-spesifikasjoner? _________________ Gjør verden til et bedre sted; Fjernadopter en sau. http://www.adopt-a-sheep.com [ Denne Melding var redigert av: shabador på 2002-11-27 11:54 ] Lenke til kommentar
wildv Skrevet 27. november 2002 Forfatter Del Skrevet 27. november 2002 Har prøvd å omorgaisere. Jeg har også prøvd flere bios-utgaver. No luck. Flere forslag? Lenke til kommentar
norrick Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Om FSB er klokket så bør du klokke ned igjen. Kjør med konservative timmings på minnet. Prøv å heve spenningen til minnebrikkene. BTW. Du kjører vel ikke ECC minne, hovedkortet ditt liker ikke dette. Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Dette kortet ER kresent på RAM-moduler i likhet med de fleste andre 1. generasjons DDR-kort. Mitt har fungert svært bra med feks 2stk TwinMos 256, men jeg har hatt problemer med Apacer feks. Jeg vil sterkt anbefale at du har 2 stk helt identiske minnemoduler fra samme produsent om du først finner en modul som fungerer. Vær også ops på at minnemodulene skal sitte hardt og godt neddi soklene, du må presse ganske hardt for å få dem helt ned, ikke bare slik at de klikker på plass, men gi dem en ekstra dytt etterpå, vær dog for all del forsiktig! Lenke til kommentar
wildv Skrevet 27. november 2002 Forfatter Del Skrevet 27. november 2002 Nei, jeg overklokker ikke FSB. Jeg har ikke forsøkt å kjøre opp spenningen, så det skal jeg prøve, men jeg tviler på at det er det som er problemet. Jeg har prøvd tre forskjellige minnebrikker uten at noen fungerte som de skulle... Lenke til kommentar
wildv Skrevet 27. november 2002 Forfatter Del Skrevet 27. november 2002 Selv om brikkene ser litt forskjellige ut, påstår data-pusheren min at de er identiske. Merkingen er iallfall lik. Det med å dytte litt ekstra etter at brikkene har smettet på plass høres interessant ut! Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 det å trykke litt godt i har jeg god erfaring med - eller dårlig alt ettersom. husker jeg skulle sette i mitt første lydkort, awe32 (halvmeterutgaven) i isa slot'n, det var en spennende opplevelse.. det var bare å dytte alt jeg orka. etter 5-10 min fikk jeg til slutt lirka det på plass (rå makt funker)... må si at gf4 kortene er smågutter i forhold til det awe32 kortet.. tok helt av :razz: Lenke til kommentar
wildv Skrevet 27. november 2002 Forfatter Del Skrevet 27. november 2002 Husker også AWE 32... Halvmetern er et godt ord... Men er det noen som har flere tips til meg? Lenke til kommentar
Alcaid Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Du kan få kjøpe RAM brikka mi :smile: 512MB Winbond PC2100 ECC Da trenger du ikke kjøre to brikker, "problem solved" :wink: Fungerer brillefint på mitt soyo k7v dragon+ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå