Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Emner å snakke om når man er ute med ei jente?

Gjest Gjest_Hoho_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hoho_*

Jeg (gutt 16) skal ut med ei jente (samma alder :) om litt og lurer på om hva man egentlig kan snakke om?

Er litt redd for at vi bare kommer til å sitte der å ikke prate å se dumt på hverandre :/ :hmm:

Mod: Endret tittel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynne å snakk om hvordan dagene hennes var, så litt om din og plutselig snakker dere om noe helt annet som dere begge syns er interessant. Fyr gjerne på en med historie med et eller anner morsomt poeng i også.

(hvis dette ikke gir noen mening så er det nok alkoholen som snakker)

edit; fikk mistenkelig lyst å minne trådstarter på at tittelen på tråden din er imor reglene, skal være minst tre ord, og det du har skrevet der er nå vel egentlig bare ett...som du har valgt å dele opp. Forslag til ny tittel: "Hva snakker man om med jenter?" Når jeg tenker meg om så tror jeg det finnes en del slike tråder fra før, du kan jo prøve å leite litt rundt.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

Har dere snakket noe særlig med hverandre fra før? I såfall vet du kanskje om noen av interessene hennes, og forhåpentligvis om dere har noen interesser til felles. Hvis ikke er det vel alltids mulig å trekke fram temaer som gjelder f.eks. musikk/film-smak eller lignende. Er du heldig, er hun utadvendt og snakker mye, og da er det bare å henge seg på :)

Jeg hadde nok vært minst like nervøs, da jeg hater pinlig stillhet. Jeg er nok ikke fullt så flink til å finne samtaleemner heller, nei :roll:

Lenke til kommentar

Det spiller ingen rolle hva du snakker om, så lenge du snakker.

Om du får helt jernteppe så snakk om noe du så på veien dit, noe du gjorde i dag, noe du dreit deg ut på. Det pleier å være noe som bryter isen.

Eller du kan gjøre det lett for deg selv og spørre henne hva hun har gjort i dag, så kan du bare lytte.

Men som sagt, det viktige er at praten går løst. Hva dere prater om spiller ingen rolle.

Lenke til kommentar
Prøv å se i ansiktet hennes, ikke på puppene. Det hjelper faktisk på oppfattelsesevnen.

7718062[/snapback]

Men det kan være veldig, veldig vansklig mange ganger.

Jeg å har vanskligheter for å finne på noe å si når man sitter under 4 øyne..

Er liksom den standard tingen "Hva har du gjort idag da ? " , jeg er så lei den, kanskje derfor det er best å ha feks en sammenkomst hos en kompis.

Jeg og 4 andre gutter sitter hos en kamerat og ser på film feks, han ene drar med dama si ditt hvergang, og hun stortrives, men nå spørs det jo om hun føler seg komfortabel med alle _dine_ venner da - Men kanskje hun å kan dra med seg ei veninne ? :)

Ble nesten et svar med et spørsmål i egen "favør" dette ;)

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Snakk om alt mellom himmel og jord. Hvis det blir pinlig stillhet, sier du bare "nå ble det pinlig stille". Dette funker fett hver gang og er en sikker "ice breaker". Sett jenten helt ut ved å gi henne et kompliment i blant. Da er det hun som ikke finner ting å si.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Snakk om alt mellom himmel og jord. Hvis det blir pinlig stillhet, sier du bare "nå ble det pinlig stille". Dette funker fett hver gang og er en sikker "ice breaker". Sett jenten helt ut ved å gi henne et kompliment i blant. Da er det hun som ikke finner ting å si.

7718221[/snapback]

Ikke gi for mange komplimenter. Da ender det med at jenta ikke tror på deg til slutt fordi du overdriver.

Lenke til kommentar

7718221[/snapback]

Hvis man få pinlige stillheter kan man hoppe frem og rope "Action transvestite!"

Garantert resultat.

Lenke til kommentar

Hvis pinlig stillhet oppstår, drar du bare i gang navneleken (funker best med 3 eller flere i et rom, men funker også med bare 2. Har hatt suksess med den et par ganger :p.). "Ja, her ble det stille gitt. Jeg heter Lars, og du heter?" :p. Funker alltid.

Jeg har jo vært mye i lag med en jente jeg liker veldig godt i det siste, og hver gang det har oppstått pinlige stillheter har jeg bare prøvd å få blikkene våre til å møtes. Funker alltid, og etter en liten stund blikkontakt har man alltids noe å prate om etter det. Bare å fyre i gang med underlige historier ;).

Ellers, hvis man begynner å bli litt mer kjent, så er det jo bare å ta henne i hånden. Da trenger det liksom ikke å bli sagt så mye.

Endret av Ladern
Lenke til kommentar

Jenter liker som oftest veldig godt å snakke om seg selv. Finn et tema som hun viser interesse for, så følger du opp med dine egne meninger/erfaringer og stiller henne spørsmål for å få samtalen i gang. Når det først er gjort så er det veldig lett å flette inn andre temaer etter hvert som samtalen går, men unngå ja/nei-spørsmål, det gir bare pinlige pauser.

Lenke til kommentar

En ting som kan gjøre det mye lettere, er å si at man faktisk er litt nervøs. På en litt useriøs måte da! Så kan du jo smelle på videre med:

"Det er så typisk når man ikke finner noe å snakke om!"

"Ja, jeg veit"

osv....

Så har man plutselig løsnet opp stemningen vesentlig! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...