Polarbastard Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Hei :smile: Noen her som husker PC systemet "Scandis?" Den hadde to 5 1/4" floppy disker,og ingen HD Husker vi brukte programmer som Wordstar(tekstbehandling) D-Base og Pascal (Måtte ha en Pascalnøkkel plugget i PCèn!) Da vi fikk WordPerfect,var det programmet på 10 floppydisker!!! Skjermen var monocrom..grønnlig. Mener å huske at dette systemet var Svenskt... Noen som har vært borti dette her? Lenke til kommentar
|Cipher| Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Hmm, husker de gamle maskinene ja.. :razz: Får frysninger jeg når jeg tenker på at det gikk via floppy på den tiden! *grøss* :razz: Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Tror vi hadde noe lignene på skolen før. Husker ikke så mye av det annet en de store kjekke diskettene, og den heftige skjermen. Nå sier sikkert noen at _det_ var dårlig datautstyr det.. Feil, bor på en liten plass, og dette var for 15 år siden. Skolen var bitteliten, men hadde eget datarom med 8 maskiner+++ Til og være en barneskole(!) var vel dette toppen av IT-teknologi i Norge Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 27. november 2002 Forfatter Del Skrevet 27. november 2002 Enig der! Kommer selv fra en småplass Nord i gokk ,,og vi hadde mye skoy med de maskina for ganske nøyaktig 15 år siden Husker vi hadde et par spill oxo! Flipper,,og en KJEMPE tidlig versjon av Testdrive..haha Lenke til kommentar
CFD Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 VEll jeg har en 8088 her jeg. Den første Datamaskinen som ble vanlig for folk flest. Skulle egentlig ha hatt en 8086 siden den er bedre ,men den er nok vanskelig og få tak i. Den kan ikke brukes til noe siden jeg Sletta DOs katalogen :wink: Kjedet meg litt. BTW så er det OS`et PCmeny på den.. Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 27. november 2002 Forfatter Del Skrevet 27. november 2002 Hei :smile: Den gamleste "PC`en" jeg har er en Vic20..hehe :wink: Forløpern for C64 Har oxo en 286,,og en haug gamle floppyer liggende hjemme. Mulig at jeg har Dos 3,01 og Win 2,11..men jeg er ikke sikker om du kan bruke den Dos`en? Hvis så kan jeg prøve å grave den fram :smile: Lenke til kommentar
CFD Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Vell om du kan grave fram noe sånt er det perfekt. Skal lete litt etter sånne disketter. Husker jeg lagde et 14mb dokument på den. Brukte 40min på og lagre det og 25min på og åpne det. Var tider det.. Nå driver vi med mer avanserte kretser på skolen.. Koster ikke mange kronene helller.. Tror Den PCèn kosta 63000 ny. Eller noe rundt der. Lenke til kommentar
christt Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Fadern har fortsatt et par sånne hjemme tror jeg... Husker at han brukte dem da jeg var liten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå