Gå til innhold

"leke-wifi" over blåtann?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på å kjøpe meg en mobiltelefon med windows mobile, og jeg lurer på om det går an å bruke blåtannen til å koble seg til en datamaskin og bruke den tilkoblingen som en Wi-fi tilkobling. Slik at man da kan bruke alle programmene som IE, Msn, email over blåtann'en? (Forutsatt at man installerer programvare på den ene eller begge enhetene)

Kanskje et dumt spørsmål, eller ønskedrøm :)..

Mvh,

Kjetil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det enkeleste er vel å kjøpe en windows mobile telefon med innebygget wifi?

7716376[/snapback]

Joda, det er jo en enkel løsning (:p), men hvis du skal ha en smarttelefon med Wifi, er utvalget utrolig mye mindre. Wi-fi bruker også tonnevis mer av strøm enn hva en blåtann-tilkobling gjør. I teorien så er det jo egentlig ikke så vanskelig :)

Lenke til kommentar
slenger meg på denne og spør om det er noen som veit om en lignende løsning på W810i? :hmm:

7720599[/snapback]

Det er mulig å kjøpe en basestasjon som du parrer med mobilenheten over blåtann, som igjen sender requests over til nettverket over wlan. Så en dlink her tidligere, men finner den dessverre ikke igjen...

Lenke til kommentar

Har en bærbar pc med windows xp/sp2 og en ipaq med windows mobile 2005. Kan koble ipaq'en til pc'en via bluetooth for fra ipaq'en å komme ut på internett via pc'en som via ird er koblet til trådløs ruter. Men ennå smartere er det at fra ipaq'en kan jeg via dens ird koble meg direkte til ruteren. Omvendt kan jeg bruke ipaq'en som modem til pc'en når jeg ikke har en ruter i nærheten for å komme ut på internett fra pc'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...