s1gnal Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Jeg forstår hvilke 2 pinner det dreier seg om.. men binders? Altså, skal jeg putte den i rumpa for å kortslutte strømforsyningen? Aner ikke , tvinning rundt pinnene? Kanskje plugge de i øret mitt, slik at de virker som telepatiske antenner som kortslutter PSU? som jeg har sagt.. jeg kan ingenting om å bruke binders sammen med PSU.. 7720227[/snapback] Bindersen brukes som ved all kortslutning, for å lage kontakt mellom pin 14 og 15, en ende inn i pin 14 og den andre i pin 15. En ledningsstump med avisolerte ender gjør samme nytten. 7720448[/snapback] Aha, ok.. så da stapper jeg ene binders enden inni pin 14, og den andre enden inni pin 15, riktig? Trenger det være noe kontakt mellom binders og pinnen annet enn at jeg bare pjåter den inni? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Det er riktig, dette skal være nok. Deretter skrur du den av/på ved hjelp av av/på knappen bak. prøv nå. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Ja, bare stapp den inn i pin 14 og pin 15. Husk å bruke en binders uten plastbelegg. Pass på at bindersen rører ved metallet inni pluggen i begge ender. Også må du huske å ta ut bindersen når PSU har skrudd seg på, ellers skrur den seg bare av igjen. Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Ok, takker for svar. Kommer med opdatering når jeg har gjort dette. Håper jeg ikke dør av strømsjokk ellernoe. Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 En allersiste ting før jeg går igang. Er du sikker på at jeg ikke kan få strøm i meg når jeg stikker bindersen inn (strømforsyning AV) eller tar den ut (strømforsyning PÅ)? Har noia for å bli grillet Lenke til kommentar
nekronos Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) En allersiste ting før jeg går igang. Er du sikker på at jeg ikke kan få strøm i meg når jeg stikker bindersen inn (strømforsyning AV) eller tar den ut (strømforsyning PÅ)? Har noia for å bli grillet 7721231[/snapback] Du får ikke strøm i deg... Får du strøm i deg er psun hvertfatt ødelagt... Bare prøv! EDIT: det er umulig å få strøm i seg siden du ikke holder i noen + - Endret 14. januar 2007 av nekronos Lenke til kommentar
Pirmin Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Du kan jo isolere bindersen me tape dær du skal holde, ikke der det skal være kontakt.. Du kan å få en venn/lillebror til å ta den ut En ulltråd som du binder fast i bindersen og så i den radiostyrte bilen din sånn at du bare kan kjøre bilen uten å holde i bindersen i det hele tatt fungerer også... E ikke snakk om spenninger som er farlig for deg.. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 det er bare 12 volt uansett........ man må ikke være pinglete, bare prøve og feile, det er sånn man lærer Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Du får ikke strøm i deg... Får du strøm i deg er psun hvertfatt ødelagt... Bare prøv! EDIT: det er umulig å få strøm i seg siden du ikke holder i noen + - 7721265[/snapback] Aner ikke hva +- er (spesifikt utover ladninger).. holder jo i bindersen og kanskje litt støv eller en kopp kaffe mm. Blir for risky når jeg ikke har peiling og jeg ikke vet spesifikt hva jeg ikke bør gjøre. Uflaksen min i det siste er helt utrolig, så jeg forhaster meg ikke. Endret 14. januar 2007 av s1gnal Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Det er umulig å få strøm i seg på den måten der. Men du bør ikke hoppe på havet, stupe fra et fly, eller kaste deg ut forran toget. Du bør ha på deg redningsvest, hjelm, fallskjerm og lukke deg inn i en boble. Sånn, da er alle sikkerhetstiltak nevnt. Og "det er bare 12V" som noen sier. (Skal ikke gå dypere inn på den) Endret 14. januar 2007 av BeFs Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Ok, da har jeg gjort det. Og etter all min forbauselse, strømforsyningen startet sammen med den ene viften jeg hadde koblet til! Hva bør jeg gjøre nå for å få igang PC'en? :!: edit: Har slått av PSU'en. Bindersen er ennå i. Skal jeg ta ut bindersen? Koble PSU'en til PC utstyret, også starte på normal måte? Endret 14. januar 2007 av s1gnal Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Du kan jo prøve. Du må ikke være redd for å prøve noe på egenhånd uten å spørre først Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Du kan jo prøve. Du må ikke være redd for å prøve noe på egenhånd uten å spørre først 7722126[/snapback] Okei, takker. Er trolig i sjokktilstand ettersom det har skjedd så mye merkelig uflaks for tiden. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Du kan jo prøve. Du må ikke være redd for å prøve noe på egenhånd uten å spørre først 7722126[/snapback] Okei, takker. Er trolig i sjokktilstand ettersom det har skjedd så mye merkelig uflaks for tiden. 7722303[/snapback] Har du fått prøvd eller? Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Har nå prøvd å koble PSU til hovedkortet, dratt alle andre deler fra hovedkortet og PSU, untatt en vifte. Prøvde å starte med PowerON knappen på kabinettet, men dette funket ikke. Har dobbeltsjekket at "Power SW" kontakten er riktig plassert på hovedkortet, og det var den. Strømforsyningen funker, så da må det vel være hovedkortet som er ødlagt, eller hva sier dere? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Den skal ikke kobles på HK ved jumpstart. Da er det KUN psu. Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Den skal ikke kobles på HK ved jumpstart. Da er det KUN psu. 7722460[/snapback] Har allerede testet jumpstart. PSU'en startet sammen med viften jeg hadde tilkoblet bare for å se. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Den skal ikke kobles på HK ved jumpstart. Da er det KUN psu. 7722460[/snapback] Har allerede testet jumpstart. PSU'en startet sammen med viften jeg hadde tilkoblet bare for å se. 7722680[/snapback] Da er den iorden. Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 menne det er ikke liv i pcen, får den ikke til å starte Lenke til kommentar
asle Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 du har husket å koble den 4 pins kontakten i nærheten av cpu også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå