Aleksander-yo Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Endelig! Datamaskinen er oppe og gående med Windows Vista Ser herlig ut så langt! Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 hvor har du fått tak i det da? Fornøyd? Ytelse? Lenke til kommentar
Aleksander-yo Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Whoa, det var kjapt Det er en bedriftversjon, masselisens elns Uansett, weeeh =) Er fornøyd (tror jeg). Tok en stund inne i Vista før datamaskinen tok det glatt uten noe "lagg". Men nå går det som smurt. Endret 14. januar 2007 av Aleck Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 ok. Skaff meg en og da Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Høres bra ut, fint design på VISTA. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Har selv brukt Vista i noen måneder nå. Kjempe kjekt OS Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Jeg har også kjørt Vista nå, over helga. Er ikke like satisfied... Konklusjoner: - Vista suger mye mer minne. Jeg sitter kun med 512MB RAM, fordi min andre brikke på 512 har gått i stykker. Minimumskravet til Vista er vel på 512MB, men det er så minimum det kan få blitt. Treig i oppstart (Vista brukte dobbelt så lang tid å boote opp med 0 prog. installert, enn XP med alle programmene installert). Vista hadde tendenser til å henge seg litt, jobbe litt lenge og treigt til tider, bare i rein browsing i mapper osv.. BF2142 og FarCry var spilla jeg testa. Selv om jeg satt med kun 512MB ram, gikk det fint ann å spille disse spillene i XP uten noen særlige problemer. Gikk noe mer langsomt og lenger arbeidstid, men fullt spillbart. I Vista tok det hele 15min å loade map i BF, og bildet oppdaterte seg ca 2 ganger i løpet av et halvt minutt. Ikke spillbart i det hele tatt. Den andre gangen krasjet det før jeg i hadde begynt å spille pga lite minne. Far Cry, som har minimumskrav på 256MB ram og GeForce4 kort gikk ikke engang glatt... Det gjorde det på XP. Skal du kjøre Vista og i det hele tatt kunne spille, sørg for å ha minimum 1gig ram.. Vista suger minne, noe jeg synes var en stor negativ side. Virker nesten som det sugde mer minne en BF i seg selv... - Kun BETA drivere ute... Som alle veit har ikke Vista kommet ut enda, og kommer ikke ut på enda en halv måned. Alle driverene jeg lasta ned (for lydkort, skjermkort osv) var kun beta enda. Og det merkes. Jeg hadde en del problemer med X-Fi lydkortet mitt, det "knitra" en del og lyden hang ofte igjen litt hvis jeg hørte på musikk samtidig som en Windows lyd ble spilt av samtidig (som f.eks klikkelyden ifra browsing av mapper). - Programmer funker ikke ordentlig enda... En del programmer er jo heller ikke kommet ut for Vista enda. Norton Antivirus serien (inkl. 2007) funker ikke på Vista, foreløpig. Firefox virker ikke ordentlig. Siden bare "hopper" opp og ned, og det er en tydelig bug. Og det kan jo sikkert ta sin tid før Firefox kommer i en ny og oppdatert versjon for Vista også. - Forandringer, forbedringer, ytelse osv. Ytelsen trenger jeg vel ikke si noe mer om. Sørg for å ha mye RAM sier jeg bare. Da mener jeg MYE. Det eneste jeg egentlig la merke til med Vista var bare utseende. Nye pekere, nye ikoner, nye lyder, nye bakgrunnsbilder, ny startlinje, ja you name it. Selvfølgelig veldig fancy og alt det der, men... min teori er vel at folk oppgraderer til Vista kun for utseendet og ny look. Likte også veldig godt det nye brukergrensesnittet i Vista, men det er vel egentlig den eneste grunnen til at folk oppgraderer. Nytt utseende. Men du skal faen meg være villig til å ofre mye ressurser for det også. Foreløpig vil jeg påstå at XP er mye bedre til spilling enn det Vista er. Selv om Vista er utstyrt med DX10 osv, synes jeg det tar alt for mye ressurser, som heller spillene kunne brukt. Ellers er det noen forandringer, et galleriprogram, ny og oppdatert IE og Media Player, litt flere funksjoner, et "ad-aware" lignene program, en sidelinjebar med klokke, temperatur osv.. Og et helt paranoid sikkerhetsfunskjon, hvor du må bekrefte alt du gjør, om du er helt sikker på at du vil flytte den og den filen, at du er HELT sikker på at du vil gå inn i Windows mappa, og er du helt klar over hvor mye skade det kan gjøre? Litt for mye sikkerhet i Vista, synes jeg.. Konklusjon: Fancy og stilig, men ikke noe mer. Enormt ressurskrevende, ingen spesielle forandringer bortsett fra noen nye funksjoner og ny look. Bare beta drivere ute foreløping, en del programmer som ikke er kompitabelt med Vista enda. Paraniod sikkerhet i operativsystemet. Hold deg til XP (foreløpig), med mindre du føler for at du er så forelska i Aero stylen i Vista at du er villig til å ofre hele ytelsen Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Vista krever vel minimum 1gb ram om jeg ikke tar feil. Å ha 512mb ram blir jo feil, og da opplever du selvfølgelig mye treighet. Selv har jeg 2gb, og har ikke merka tegn til noen av de treighetene du snakker om. Lyd er like bra som i xp (har x-fi kort), og spill går for det meste bedre. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Vista krever vel minimum 1gb ram om jeg ikke tar feil. Minimums kravet er nok 512MB ram og 800MHz Prosessor. Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Vista krever vel minimum 1gb ram om jeg ikke tar feil. Minimums kravet er nok 512MB ram og 800MHz Prosessor. 7731491[/snapback] Stemmer det ja. Men det sier jo litt når jeg kunne kjøre BF2142 på fullt uten problemer i XP med kun 512mb RAM, men i Vista gjør den ikke noe annet enn å loade og hakke. Dvs, vista suger minnet så det holder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå