alleibruk Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) hei. Jeg vurdere sterkt på og oppgraderer til windows vista. Jeg brukere pcen til 80% spilling. Hva er best for spill?? 32 bit eller 64 bit? er 32 bit bare en oppgradert xp med samme kompabilitet eller er det mange spill som ikke fungerer? spill som jeg spiller for tiden: (hvist noen vet at disse ikke går på vista (32 og/eller 64 bit) pls svar på post:) Dark messiah of might & magic Vanguard beta Battlefield 2142 Command & conquer first decade (ra2 & generals) Civilization 4 med warlords Guild wars Warcraft 3 m frozen throne SW republic commando Serious sam 2 Call of duty 2 Call of Jurarez NFS carbon Neverwinter nights 2 Faces of war Fifa 07 Gothic 3 Secret files of tunguska Spellforce 2 Anno 1701 Settlers 2 (2006) og settlers 6 når det kommer War rock Company of heroes Darkstar one de som er viktigst for meg er bf2142, guildwars & vanguard... har akkurat handlet meg ett nvidia gf8800gt... vista driverene er vel ventet på mandag tror jeg.. noen som har erfaring med 8800 beta driverne?? må også kunne kjøre siste versjon av nero, floats mobile agent2, utorrent (eller lign ok torrent), dvd shrink 3.2,daemon tools,all seeing eye,skype, avg (eller annet ok antivirus) teamspeak og ventrilo.. erfaringer under vista mottas med takk.. Endret 14. januar 2007 av alleibruk Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Om du spiller mye så burde du kanskje holde deg til WinXP. Har hørt at Vista ikke er så bra å spille på enda. Har prøvd vista, og de 2-3 spillene jeg prøvde da virket ikke Lenke til kommentar
alleibruk Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 takk for innspill. husker du hvilke spill og om det var 32 eller 64 bit vista?? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 takk for innspill. husker du hvilke spill og om det var 32 eller 64 bit vista?? 7716394[/snapback] Jeg prøvde på 64-bit tror jeg, om jeg husker riktig. Har hatt begge Windows versjone inne, men husker ikke hvilke jeg spilte på. Prøvde NFS Most Wanted, Carbon og et annet som jeg ikke husker Lenke til kommentar
lenny25 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Hvis du stort sett bruker pcen til spilling ser jeg ikke noe poeng i å oppgradere til Vista nå. Jeg skal ihvertfall vente en GOD stund før jeg gidder å snuse på Vista. Sikkert fullt av bugs og faenskap i starten. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Hvis du stort sett bruker pcen til spilling ser jeg ikke noe poeng i å oppgradere til Vista nå. Jeg skal ihvertfall vente en GOD stund før jeg gidder å snuse på Vista. Sikkert fullt av bugs og faenskap i starten. 7716475[/snapback] Ja, de fleste noe Microsoft produkter har en del barnesykdommer. Jeg har lyst til å kjøpe meg norsk vista x64 bit versjonen. Men til nå klarer jeg meg lenge med WinXP. SP3 skal snart komme til WinXP, skal bli spennende å se om det kommer noen nye programmer eller layouts Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Jeg kjører Vista x64, og spiller massevis på det. Har ikke hatt et eneste problem ennå. Synes faktisk at de fleste spillene flyter bedre på Vistaen. Lenke til kommentar
parallax313 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Siden du er en gamer, er det for fremtiden lurt å gå 64-bit. Vista krever mye ressurser, og personlig ville jeg gå for 4gb RAM, men hvis du har 32-bit funker dette svært dårlig. 32-bit XP/Vista har en begrensning på hvor mye minne du kan bruke. Den deler minneressursene med andre IRQ-ting som blant annet grafikkort, og derav ender du opp med max 2,5gb RAM med 32-bit, uansett om du faktisk har 4gb. 64-bit har ikke dette problemet, og lar det utnytte sinnsykt mye minne i forhold Lenke til kommentar
Laland Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Siden du er en gamer, er det for fremtiden lurt å gå 64-bit. Vista krever mye ressurser, og personlig ville jeg gå for 4gb RAM, men hvis du har 32-bit funker dette svært dårlig. 32-bit XP/Vista har en begrensning på hvor mye minne du kan bruke. Den deler minneressursene med andre IRQ-ting som blant annet grafikkort, og derav ender du opp med max 2,5gb RAM med 32-bit, uansett om du faktisk har 4gb. 64-bit har ikke dette problemet, og lar det utnytte sinnsykt mye minne i forhold 7717648[/snapback] Vista 32bit har ingen begrensing i ram. Dette gjaldt bare XP 32. On-Topic; Selv ville jeg ha gått for 64, hadde det ikke vært for at laptopen ikke støtter det. Når jeg ser på Oem priser av Home Premium, ser jeg at de ligger rundt en høvding (netshop). Dette er en glimrende pris for min del. Selv så tror jeg ikke at 64bits programvare blir allemanseie før neste Windows skifte. (For all del, kan hende jeg tar feil ) Endret 14. januar 2007 av Laland Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Jeg bruker Vista 32-bit, og alle spill til nå har fungert fint. Mange spill går faktisk bedre i Vista enn i XP Lenke til kommentar
alleibruk Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 takker for tilbake meldinger... tror jeg rett og slett oppgraderer min gamle xp til 32bit vista når driverne til skjermkortet mitt er tilgjengelig.... har en liten snikende følelese att 64 bit har flere kompabilitets problemer. (akkurat som xp 64bit har det)... Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Vista 32bit har ingen begrensing i ram. Dette gjaldt bare XP 32. Eh..Vista 32 bit har akkurat samme begrensning som Xp 32 bit. Det er ikke windows sin feil, det er at 32 bits prosessorer uansett ikke kan bruke mer enn 4 (og faktisk i praksis ikke mer enn 3) quote fra wikipedia: Hence, a processor with 32-bit memory addresses can directly access 4 GiB of byte-addressable memory. Endret 15. januar 2007 av the_zombie Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Vista 32bit har ingen begrensing i ram. Dette gjaldt bare XP 32. Eh..Vista 32 bit har akkurat samme begrensning som Xp 32 bit. Det er ikke windows sin feil, det er at 32 bits prosessorer uansett ikke kan bruke mer enn 4 (og faktisk i praksis ikke mer enn 3) quote fra wikipedia: Hence, a processor with 32-bit memory addresses can directly access 4 GiB of byte-addressable memory. 7724191[/snapback] Core 2 og Athlon 64 er vel begge 64 bits prosessorer? Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Vista 32bit har ingen begrensing i ram. Dette gjaldt bare XP 32. Eh..Vista 32 bit har akkurat samme begrensning som Xp 32 bit. Det er ikke windows sin feil, det er at 32 bits prosessorer uansett ikke kan bruke mer enn 4 (og faktisk i praksis ikke mer enn 3) quote fra wikipedia: Hence, a processor with 32-bit memory addresses can directly access 4 GiB of byte-addressable memory. 7724191[/snapback] Core 2 og Athlon 64 er vel begge 64 bits prosessorer? 7724242[/snapback] Så lenge operativsystemet er 32 bit har det ikke noe å si i praksis Lenke til kommentar
Læfsa Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Her en en liste over diverse programmer som støttes av Vista. Lista oppdateres jevlig. http://www.iexbeta.com/wiki/index.php/Wind...patibility_List Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Flytter denne til Windows-kategorien da det er Windows det spørres om. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Nå kjører jeg Windows Vista (32bit) igjen, og her er meld jeg får opp etter "EA" videoen har kommet helt i førsten Lenke til kommentar
Christ0pher Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 De felswte av de spillene der tror jeg ikke har støtte for Vista enda, og enda mindre som 64 Bits vista. Skal du allerede begynne å bruke Vista, ville jeg anbefalt å kjøre to operativsystem . XP og vista. XP til spill etc. og vista til det andre, som fungerer der og. Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Eg køyrer no Vista Ultimate x64. Av dei spela du har lista opp så har eg prøvd BF2142 (fungerar heilt fint så lenge det vert køyrt som administrator) og NWN2 (fungerar forsåvidt, men miserabel ytelse i forhold til XP - knapt spelbart på moderate innstillingar med ein PC som var "top-of-the-line" for eitt år sidan og eit splitter nytt 8800GTS 320 MB skjermkort). Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Gjør som meg, bruk gjerne Vista, men kjør "dual boot" mot Windows XP. På den måten har du tilgang til dine goe' gamle favorittspill samtidig som du får prøvd ut nye Windows. Jeg kjører Windows Vista 64-bit ultimate og XP Home 32-bit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå