Gå til innhold

Litt meninger om Wii


Bromlexl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Din konklusjon er i hvertfall idiotisk.

Trenger ikke å skru av lyset.

Kan godt ha på varme.

Kan ha bena på bordet.

Kan ha møbler (hvis du har kontroll over din egen hånd)

Trenger ikke skru av noe elektrisk (etter mine erfaringer i hvertfall.

Du kan spille langt i fra men du må være nærmere for å bruke sensoren.

7742258[/snapback]

 

Enten har du en dårlig dag, eller så forstår du bare ikke ironi.

 

Derimot lurer jeg litt på hvordan jeg kan spille Wii sports uten å bruke sensoren ?

Lenke til kommentar

Nei det er nok ikke noen fare for at wii støver ned. Men derimot har jeg ikke fyrt opp ett eneste 360 spill siden wii var i hus. Virker som at wii blir hovedkonsoll, mens 360 blir henvist til innbytterbenken. Ser ut til at HD grafikk var en liten kuriositet i børjan, men at det har liten stayer evne, mens wii leverer sakene.

Lenke til kommentar

Har nå endelig fått prøve litt nintendo Wii, og jeg gledet meg stoort. Wii hadde jeg virkelig sett frem til, utrolig morsomt og nytenkende konsept. Men for meg fungerte det ikke overhodet.

Jeg har fått prøve igjennom Wii Sports og Wii Play, eneste spillet som jeg syntes hadde noe for seg var Tennis. Spill som for eksempel boksing var jo langt bak mål for ikke snakke om baseball. Det var liksom ikke helt det jeg hadde forestilt meg, stå der og runke litt på kontrollen for og skape en slags bevegelse som ikke gjorde det du gjorde. Det virka på meg som om endel av kontroll funksjonene var litt for upresise. Da du skal spille et slikt bokse spill bør du da virkelig kunne gi litt armslag. Prøvde litt Zelda det var jo veldig positivt. Mest pga story, men her fungerte jo faktisk kontrollene ganske ok. Selv om de også her manglet den presisjonen i bevegelsene jeg trudde Wii hadde klart og skaffe. Siste spillet jeg prøvde endel var et kanin spill, Rayman et eller annet, ikke min type spill så her har jeg egentlig ikke noe og si :).

 

Alt i alt føltes det altfor upresist, da tenker jeg ikke på pointeren, den var jo mental oversensetive (vanesak så ikke noe negativt) men det som leser bevegelsen. For meg hadde eneste grunnen til og kjøpe denne konsollen vert for Zelda og kanskje tennis, det fungerte jo veldig bra. Zelda skorer jo mest pga av storien! Men det er ikke noe jeg må ha lenger, det å bruke kontrolleren på denne måten er jo nytt og sikkert en vane sak, men det blir litt for mye gimmick som gjemmer mye uferdig teknologi. Synes vel også at spillene er litt for banale og minner om lek og lær spill, eller lek og "tren" spill.

 

Store forventninger skaper store nedturer, og trur kanskje det var det jeg fikk og derfor jeg er ganske kritisk til denne konsollen.

Lenke til kommentar
Store forventninger skaper store nedturer, og trur kanskje det var det jeg fikk og derfor jeg er ganske kritisk til denne konsollen.

7747186[/snapback]

Viktig med realistiske forventninger, ja. En konsoll med nytt styresett kommer til å ha en tilvenningsperiode. For noen går det veldig raskt, for andre litt seinere. Så bare prøv videre, men jekk ned forventninger om at alt skal være perfekt.

 

WiiSports er et godt eksempel. Boksingen kan virke helt tilfeldig, og er de første gangene bare moro i multiplayer med villmannslåssing. Men hvis man setter seg ned og kjører gjennom treningsbrettene noen ganger forstår man mekanikken bak det, og øver man mer kan man bli god i det. Men boksing er det spillet som ligger lengst fra virkeligheten uansett. Ene treningsmodusen er rimelig storartet uansett(Dukke unna tennisballer).

 

De andre spillene ligger litt nærmere virkeligheten, men det er likevel er det mye som er forskjellig, så det tar tid å lære seg. Men f.eks i Golf så må man faktisk ta elementer fra ekte golf for å lære seg å styre slagene ordentlig(Slutt å se på skjermen, følg med på selve slaget(Eller en imaginær golfball), og slå slik at du naturlig fører blikket opp til skjermen når slaget er ferdig, slik at du kan se styrken).

 

I tennis er det vanskelig å tenke på både forehand og bakhand og opp og ned, samtidig som man skal treffe ballen til riktig tid for å styre den. Men man kommer inn i det fort nok. Igjen har tennis en helt strålende treningsmodus(Siste treningsbrettet med blink på murvegg).

 

I bowling så har nesten alle en naturlig skru som holder seg rimelig konstant med mindre man begynner å forandre kastene sine. Så hvis kulen skrur seg når du prøver å kaste rett så må du enten skru mot skruen, eller forandre måten du kaster på, eller beregne skruen inn i kastet. Etter en stund vil du både kunne kaste perfekte rette kuler, og få akkurat den skruen du vil, og du vil merke om du kastet rett lenge før kulen treffet kjeglene.

 

I baseball så er det ikke alt jeg forstår ennå, men det viktigste er at i multiplayer må man huske på noen av baseballreglene: Nemlig, ikke slå ballen hver gang. Slå bare etter de kastene som er innenfor den gode slårekkevidden. De andre kastene kommer ikke til å gi motstander poeng med mindre du slår dem.

 

Så enkelt og greit: jekk ned forventningene, og øv deg litt. Spillet har langt langt mer dybde enn anmeldere ga det kred for, og alle spillene i det fungerer faktisk når man kan dem.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Helt enig Niskivara, mange har vel nærmest forventet en perfekt konsoll ved lansering, noe som er totalt urealistisk.

7748681[/snapback]

 

Yep. Veldig få til ingen konsoller er absolutt perfekt på launch. Selv DS, som dominerer idag, var ganske tragisk de første månedene etter launch.

 

Eneste jeg kan tenke meg som hadde superbra launch i nyere tider er vel Dreamcast, og vi vet jo alle hvordan det gikk med den.

Lenke til kommentar
Enten har du en dårlig dag, eller så forstår du bare ikke ironi.

 

Derimot lurer jeg litt på hvordan jeg kan spille Wii sports uten å bruke sensoren ?

 

Sikkert en dårlig dag. Samt at jeg hadde veldig dårlig tid akkurat da, så jeg fikk ikke tid til å lese helle innleggene før..

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Helt enig Niskivara, mange har vel nærmest forventet en perfekt konsoll ved lansering, noe som er totalt urealistisk.

7748681[/snapback]

 

Yep. Veldig få til ingen konsoller er absolutt perfekt på launch. Selv DS, som dominerer idag, var ganske tragisk de første månedene etter launch.

 

Eneste jeg kan tenke meg som hadde superbra launch i nyere tider er vel Dreamcast, og vi vet jo alle hvordan det gikk med den.

7749015[/snapback]

 

Selv vil jeg si Xbox hadde en enda bedre launch her enn Dreamcast. Halo, Rallisport Challenge, Dead or Alive 3 og Jet set radio future på dag 1 er det ikke mange som har slått.

 

Dreamcast var ikke like bra her da f.eksSoul Calibur kom en god stund etter launchen. Var vel bare Sonic Adventure som var meget bra på dag 1.

Lenke til kommentar
Helt enig Niskivara, mange har vel nærmest forventet en perfekt konsoll ved lansering, noe som er totalt urealistisk.

7748681[/snapback]

 

Yep. Veldig få til ingen konsoller er absolutt perfekt på launch. Selv DS, som dominerer idag, var ganske tragisk de første månedene etter launch.

 

Eneste jeg kan tenke meg som hadde superbra launch i nyere tider er vel Dreamcast, og vi vet jo alle hvordan det gikk med den.

7749015[/snapback]

 

Selv vil jeg si Xbox hadde en enda bedre launch her enn Dreamcast. Halo, Rallisport Challenge, Dead or Alive 3 og Jet set radio future på dag 1 er det ikke mange som har slått.

 

Dreamcast var ikke like bra her da f.eksSoul Calibur kom en god stund etter launchen. Var vel bare Sonic Adventure som var meget bra på dag 1.

7749340[/snapback]

 

For ikke å glemme Power Stone og Hydro Thunder, som begge fikk veldig god kritikk. Men er enig med at Xbox hadde bedre launch når jeg leser litt mer om den.

 

Men så var ikke Xbox den store gullgruven den heller, så poenget er inntakt :D

Lenke til kommentar
Jeg har tidligere her på forumet nevnt Nintendo's Blue Ocean strtagy i kampen mot  Sony og Playstation.

 

Mer om dette kan leses her: http://www.innovasjonsweb.no/2026/2114

7749943[/snapback]

 

Hadde jeg vært deg, hadde jeg nå lagt meg i en sikker bunker og venta på smellet for her kan det bli hedt. Sto vel noe negativ i den artikkelen om PS3 og X360 (om du leser kraftig mellom linjene)

Lenke til kommentar
Jeg fant lite negativt der. Care to explain?

7749995[/snapback]

 

Tro meg, jeg fant heller ikke noe, men kan garantere at der kommer en eller annen som finner noe feil i den linke. Om ikke er det en eksepsjonell prestasjon og noe som aldri har skjed på forumet siden "konsollkrigens soldater" trådde frem...

Lenke til kommentar
Jeg fant lite negativt der. Care to explain?

7749995[/snapback]

 

Tro meg, jeg fant heller ikke noe, men kan garantere at der kommer en eller annen som finner noe feil i den linke. Om ikke er det en eksepsjonell prestasjon og noe som aldri har skjed på forumet siden "konsollkrigens soldater" trådde frem...

7750014[/snapback]

 

Nei, det er sant. men når artikkelen er en strategisk analyse (for dummies) av Nintendo, så vil hovedfokuset ligge der, ikke på konkurrentene.

 

Uansett er konsollkrigen morsom, fascinerer meg hvor blinde fanboys kan bli for kvalitetene til de andre konsollene. Selv har jeg skaffet Meg Wii nettopp fordi det appellerer til meg som ikke er noen hardcore gamer, men som spiller litt innimellom på søndags formiddag når jeg er fyllesyk.

Lenke til kommentar
Har nå endelig fått prøve litt nintendo Wii, og jeg gledet meg stoort. Wii hadde jeg virkelig sett frem til, utrolig morsomt og nytenkende konsept. Men for meg fungerte det ikke overhodet.

Det høres litt ut som du forventet at det skulle være noe det ikke er. Eksempler:

 

Spill som for eksempel boksing var jo langt bak mål for ikke snakke om baseball. Det var liksom ikke helt det jeg hadde forestilt meg, stå der og runke litt på kontrollen for og skape en slags bevegelse som ikke gjorde det du gjorde.

I baseball så beveger du bare kontrolleren som om du holdt en baseball-kølle. Så enkelt er det. Istedenfor å "runke", prøv å utføre bevegelsen fullstendig. I baseball er det tilnærmet 1/1-bevegelse. I boksing er det ikke det.

 

Prøvde litt Zelda det var jo veldig positivt. Mest pga story, men her fungerte jo faktisk kontrollene ganske ok. Selv om de også her manglet den presisjonen i bevegelsene jeg trudde Wii hadde klart og skaffe.

Hvor manglet det presisjon? Zelda er ikke ment å følge bevegelsene dine fullstendig. Det du gjør er "gestures" snarere enn å styre armen til Link. Her tror jeg du har misoppfattet litt.

 

Synes vel også at spillene er litt for banale og minner om lek og lær spill, eller lek og "tren" spill.

Det kommer jo helt an på hvilke spill du skaffer deg da. I Excite Truck bruker du Wiimoten som "ratt", og i Madden har EA visstnok klart å virkelig gjøre bevegelsene til en del av spillet. At du har valgt å spille "lekespill" betyr ikke at alle de andre spillene er slik. Man kan jo spørre deg hvorfor du kjøpte Rayman hvis du ikke liker minispill.

 

Store forventninger skaper store nedturer, og trur kanskje det var det jeg fikk og derfor jeg er ganske kritisk til denne konsollen.

7747186[/snapback]

Jeg tror muligens du har ignorert manualen og/eller instruksjonene du får i spillene, for ellers ville det jo vært ganske vanskelig å ikke få med seg f.eks. at Zelda kun er "gestures" og ikke noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...