Gå til innhold

Litt meninger om Wii


Bromlexl

Anbefalte innlegg

Her er en mening fra Gabe Newell, en av hovedmennene bak Valve Corporation, som har laget Half-Life 2.

 

“The PS3 is a total disaster on so many levels, I think It’s really clear that Sony lost track of what customers and what developers wanted. I’d say, even at this late date, they should just cancel it and do a “do over”. Just say, “This was a horrible disaster and we’re sorry and we’re going to stop selling this and stop trying to convince people to develop for it”. The happy story is the Wii. I’m betting that by Christmas of next year, the Wii has a larger installed base than the 360. Other people think I’m crazy. I really like everthing that Nintendo is doing. “

 

Link

 

Så utviklere liker Wii. Lover bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er en mening fra Gabe Newell, en av hovedmennene bak Valve Corporation, som har laget Half-Life 2.

 

“The PS3 is a total disaster on so many levels, I think It’s really clear that Sony lost track of what customers and what developers wanted. I’d say, even at this late date, they should just cancel it and do a “do over”. Just say, “This was a horrible disaster and we’re sorry and we’re going to stop selling this and stop trying to convince people to develop for it”. The happy story is the Wii. I’m betting that by Christmas of next year, the Wii has a larger installed base than the 360. Other people think I’m crazy. I really like everthing that Nintendo is doing. “

 

Link

 

Så utviklere liker Wii. Lover bra.

7732662[/snapback]

 

Jepp. Helt enig med han. Men jeg tror faktisk Wii vil gå forbi 360 enda raskere. Tipper at Wii er markedsleder i Mars allerede. Og da kan det bli litt rabalder, utviklere vil kanskje tenke seg om 2 ganger før de begynner å lage 360 eller PS3 spill.

 

Akkurat som SquareEnix gjorde da flyttet Dragon Quest spillene til Nintendo.

Lenke til kommentar
Jepp. Helt enig med han. Men jeg tror faktisk Wii vil gå forbi 360 enda raskere. Tipper at Wii er markedsleder i Mars allerede. Og da kan det bli litt rabalder, utviklere vil kanskje tenke seg om 2 ganger før de begynner å lage 360 eller PS3 spill.

 

Akkurat som SquareEnix gjorde da flyttet Dragon Quest spillene til Nintendo.

7732711[/snapback]

Nintendo kommer ikke til å ha shippet nok Wiier til å være markedsleder i Mars, så den kan du glemme.

Lenke til kommentar

Tror det som gjør at utviklerne lokkes til Wii er Wiimoten, og dens endeløse potensialer i alle sjangrene der ute. Med tradisjonelle kontrollere blir det fort enkelte begrensninger, eller knotetet knappoppsett, som lammer handlingen til det utviklerne ønsker å gjøre. Men Wiimoten eliminerer dette, ved at de kan frigjøre masse knapper ved å ta i bruk Wiimotens egenskaper. F.eks RPG, du frigjør en knapp siden du ikke trenger noe "attack" knapp, men heller bruker bevegelse, som i TP. Sikting kan gjøres med Wiimoten og, så dermed frigjør du styrestikken på Nunchuken, som tilater deg å gå mens du sikter. Dette kan da gjøres med tradisjonelle kontrollere, som f.eks PS3 sin Dualshock, men det blir fort knotete, da du må sikte med ene stikken og gå med den andre.

 

Vet ikke om Wii kommer til å gå forbi X360, er litt mer usikker der, men at den har potensialer til å gjøre det godt, det har den. Det som folk mange ganger sammenligner Wiien med, er GC, men tar ikke i den betrakning at GC innførte ikke mye nytt som lokket utviklere eller spillere til konsollen på en effektiv nok måte. Det gjør Wiien, for den er vanvittig nyskapende og har plassert seg over alle aldersgrupper.

 

Jeg gleder meg til tiden fremover og de spill vi får til Wiien. Med tanke på at Wiimoten kan tilpasses alle typer spill, og brukes like godt til alle, er en meget interesangt tanke. Bilspill, legg kontrollen på tvers. RPG, bruk Wiimoten som sverd/bue/stav. FPS, bruk Wiimoten til sikting.

 

Kombinasjonene er endeløse og som sagt, bare fantasien setter grenser. Gleder meg til det har gått en liten stund, og utviklerne har blitt kjent med Wiimoten. Nå har jo f.eks Ubisoft had Wiimoten en liten stund, noe jeg tror mange utviklere har had for å gjøre seg kjent med den, men mener jeg leste en plass, husker ikke hvor, at når Ubisoft (mener det var de) fikk Wiimoten og fikk se hva den kunne gjøre, rant det nærmest over av ideer til spill. Og at et såpass stort selskap som EA, selv om jeg ikke helt liker de, har kjøpt, døpt om og åpnet et helt eget studioe for Wii spill utvikling, så er det tydelig at store utviklere har sett et stort potensiale i Wii, til tross for sine grafiske begrensninger.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Bear^:Mulig jeg tar feil nå, men var det ikke slik at EA satset mest på PS3? Hadde vært topp om de satset på Nintendo for en gangs skjyld :)

7735830[/snapback]

EA har gjort flere studioer om til Wiistudioer, og kjøpt opp blant annet en PCutvikler for å lage Wiispill, og har i tillegg annonsert at de har tatt kritikken til hjertet og vil fokusere mer på kreativitet og originale spill. Hva det blir ut av det er vanskelig å si, men EA sin støtte til Wii kommer nok til å bli svært sterk, i alle fall de første to årene.

Lenke til kommentar
men mener jeg leste en plass, husker ikke hvor, at når Ubisoft (mener det var de) fikk Wiimoten og fikk se hva den kunne gjøre, rant det nærmest over av ideer til spill. Og at et såpass stort selskap som EA, selv om jeg ikke helt liker de, har kjøpt, døpt om og åpnet et helt eget studioe for Wii spill utvikling, så er det tydelig at store utviklere har sett et stort potensiale i Wii, til tross for sine grafiske begrensninger.

7733726[/snapback]

 

Et annet studio som ble intervjuet på Wii-launch-dagen (husker ikke hvem det var. Vicarious Visions?) sa noe det samme, og at de brukte noen timer på å lage små spill for å teste wiimoten. Ganske spennede å høre at utviklere blir inspirert, og tror de selv foretrekker å bli kreativt utfordret, istede for å crunche tall i flere uker pga vanskelige utviklingsforhold.

 

EA har gjort flere studioer om til Wiistudioer, og kjøpt opp blant annet en PCutvikler for å lage Wiispill, og har i tillegg annonsert at de har tatt kritikken til hjertet og vil fokusere mer på kreativitet og originale spill. Hva det blir ut av det er vanskelig å si, men EA sin støtte til Wii kommer nok til å bli svært sterk, i alle fall de første to årene.

 

Beskjed til EA: Mer Spore og kreative spill, mindre Madden og årlige oppdateringer. Så kanskje jeg begynner å kjøpe EA-spill. Spill er et kreativt medium, og burde behandles sådan.

Lenke til kommentar
Jeg opplever det samme, men kun i wii-menyene. Iblant liksom hopper den hånda et par centimeter bort, før den returnerer i løpet av noen hundredeler. I Zelda derimot, er det en fryd å sikte med buen.

7729567[/snapback]

Det der er et rimelig brennsikkert tegn på at du har noe i nærheten av TV-en som også sender ut IR-lys. Prøv å slukke alle lamper og denslags.

Lenke til kommentar

EA Wii Studio

 

Er vistnok et helt studio som er kjøp opp, Headgate.

 

Det som er interesangt er at et såpass stort selskap som EA legger stor vekt bak Wii og Nintendo, er et godt tegn for mindre utviklere om å gjøre det samme.

 

Ubisoft og Valve er 2 andre selskap som og ser ut til å legge litt vekt bak Nintendo og Wii. Dette synes jeg er spennde, da Nintendo har had problemer med å skaffe seg godt støtte fra 3dje parts utviklere. Med EA i ryggen, og flere andre selskap fått øynene opp for Wii, kan man sikkert vente oss noen gode titler.

 

konami, Capcom og Square Enix er vel 3 andre selskap som og satser på Wii. Dvs at Wii har fin støtte fra en del 3dje parts utviklere, noe som er positivt for Nintendo, som trenger disse for å opprettholde en stor interesse for Wii.

 

Men Wii's styrke ligger ikke i porta titler, men ekslusive. Ikke det, jeg tror multiplatform spill i f.eks strategi delen, kan lokke folk til Wii selv om de finnes på PS3 og X360, men siden Wii ikke sporter god grafikk er jeg redd den blir veldig neglesjert i forhold til ine sterkere konkurenter som viser bedre grafikk. Så Wii blir nød å sporte gode titler ment for Wii porta over til de 2 andre konsollene fremfor andre veien. Det er i kontrollen Wiis styrke ligger og det er der det bør satses, noe det ser ut som 3dje parts utviklere skjønner meget godt.

Lenke til kommentar
Ubisoft og Valve er 2 andre selskap som og ser ut til å legge litt vekt bak Nintendo og Wii.

7738802[/snapback]

Valve har alltid snakket varmt om Nintendo. De holdt fram Super Mario 64 som 3Dspillstandarden de modellerte Half-Life etter(Og det var grunnen til at jeg til slutt prøvde Mario 64 og ble frelst på Nintendo sine spill), de snakket varmt om connectivity prosjektet mellom GBA og GC, de støttet Iwata og Miyamoto sine utsagn om at spill måtte bli enklere og billigere(Lenge før Wii var annonsert, og Nintendo var spådd å gå under av mange. Både John Carmack(id) og Gabe Newell uttrykte at de var helt enige med Nintendo), de har snakket varmt om DS, og nå har de tydeligvis snakket varmt om Wii.

 

Men de har aldri gitt ut et spill til Nintendoplatformer likevel.

Lenke til kommentar
Jeg opplever det samme, men kun i wii-menyene. Iblant liksom hopper den hånda et par centimeter bort, før den returnerer i løpet av noen hundredeler. I Zelda derimot, er det en fryd å sikte med buen.

7729567[/snapback]

Det der er et rimelig brennsikkert tegn på at du har noe i nærheten av TV-en som også sender ut IR-lys. Prøv å slukke alle lamper og denslags.

7738640[/snapback]

Kan hende det er så enkelt som at jeg skrur av lampa når jeg spiller Zelda, men eneste lampa i rommet står bak fjernsynet.

Ovnen forstyrrer, kanskje. Uansett forklarer det ikke hvorfor det ikke skjer i Zelda eller Red Steel.

Satser på at det er en feil som kan fikses med oppdateringer. Noen andre som opplever det samme (og leter etter en årsak)?

Lenke til kommentar

Jeg spiller på et område relativt uten så mye lys. Men jeg har og merket at peker jeg Wiimotens IR kamera mot taklampa, som skinner ganske kraftig, kan jeg bevege pekeren på skjermen uten at IR kameraet på Wiimoten er i nærheten av sensorbaren.

 

Om du har flere IR kilder, blir pekeren usikker på hva som er referanse punktet sitt, og hopper mellom sensorbaren og den andre kilden. Slik hopper den, noe som gir en nervøs peker, som hopper mellom.

 

Tror det lar seg fikse om du rearangerer litt, og ikke setter noen lys i direkte linje med sensorbaren.

Lenke til kommentar
Uansett forklarer det ikke hvorfor det ikke skjer i Zelda eller Red Steel.

7739213[/snapback]

Grunnen til at dette ikke skjer overalt er naturligvis at applikasjonene kan "luke ut" avvikende data. Det er ingen selvfølge at dataene tolkes likt i menyen som de gjør i spillene.

Lenke til kommentar
Beskjed til EA:  Mer Spore og kreative spill, mindre Madden og årlige oppdateringer.  Så kanskje jeg begynner å kjøpe EA-spill.  Spill er et kreativt medium, og burde behandles sådan.

7736973[/snapback]

 

Madden er jo det beste sportspillet de lager da så ikke mobb det :p Men er helt enig i det med mer kreative spill. For mange spill jeg legger fra meg etter alt for kort tid.

Lenke til kommentar
Beskjed til EA:  Mer Spore og kreative spill, mindre Madden og årlige oppdateringer.  Så kanskje jeg begynner å kjøpe EA-spill.  Spill er et kreativt medium, og burde behandles sådan.

7736973[/snapback]

 

Madden er jo det beste sportspillet de lager da så ikke mobb det :p Men er helt enig i det med mer kreative spill. For mange spill jeg legger fra meg etter alt for kort tid.

7740832[/snapback]

 

Joda, madden var bra. I 1995! Det er jo samme spillet hvert år, bare med nye spillere, og en grafikkoverhaling hver gen-start.

 

"Madden is the antithesis of creativity" --Ghandi

 

"I Love Madden" --Hitler

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Ikke ment som et angrep på deg, disabled, men bare hater Madden :realmad:
Endret av Bakkland
Lenke til kommentar

Min konklusjon av denne samtalen er at jeg må gjøre følgendes:

 

1. Skru av alle lys i rommet unntatt taklampen hvis den ikke er for sterk.

2. Ikke ha på noen form for varme.

3. sitt korrekt uten beina på brodet for da treffer ikke Wiimote sensoren.

4. Fjern alle bord og lignendes slik at det bare er du, wiien, tven og sofaen du sitter i der.

5. Skru av det trådløse nettverket i huset da dette kan skape kommunikasjons problemer.

6. Fjern alle glassgjenstander som er mindre enn 2 meter ifra deg.

7. Trekk for gardinene slik at lys ikke kommer inn igjennom vinduene.

8. Pass på at ingen i familien bruker mikrobølgeovnen.

9. Du er klar til å spille Wii fra en lengre distanse fra sensoren enn 2-3 meter.

10. Legge tid

Lenke til kommentar

Din konklusjon er i hvertfall idiotisk.

Trenger ikke å skru av lyset.

Kan godt ha på varme.

Kan ha bena på bordet.

Kan ha møbler (hvis du har kontroll over din egen hånd)

Trenger ikke skru av noe elektrisk (etter mine erfaringer i hvertfall.

Du kan spille langt i fra men du må være nærmere for å bruke sensoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...