TCi Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Den der kommer jeg aldri til å bli enig i. Jeg har sofaen ca. 2 meter fra TV'en, og jeg må sitte og strekke meg framover for i det hele tatt å få kontakt. Dette er ikke god rekkevidde. 7718171[/snapback] Hmm.. veldig rart. Selv sitter jeg også rundt 2-3 meter og har ingen problemer. Har du prøvd med en annen kontroller? Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Har prøvd 2 forskjellige kontrollere ja, med baren både over og under TV. Merker at en ikke får kontakt i Zelda: TP og i Wiiens kanaler. Det ser derimot ut til å fungere bedre i WiiSports. Skal prøve krakken litt senere Niskivara, bare litt synd med folk som går og tråkker fram og tilbake foran TV Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Den optimale lengden mellom bar og kontroll er vel 1 til 3 meter (om jeg ikke husker feil) så det er rart, og synd, at du har disse problemene med kontrollen. Lenke til kommentar
Starscream12 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Jeg syntes ikke Xbox 360 er noe særlig bra konsoll . Har noen bra spill: Burnout. PES6, Dead Rising, Viva Pinata og GEOW. Skjønner ikke at folk syntes GEOW er SÅÅÅÅ bra. Helt middemådig spill og gøy på coop var det. Wii har et godt spill som er single player. Det er Zelda. Fikk meg Wario Ware på fredag og digger det.å stillingen for meg melom Xboxen min og Wii er: Wii: 2 bra spill Xbox 360: 5 bra spill Wii har mulighet til å ta igjen Xbox i gode spill selvom det har vært ute et år mindre. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Har du prøvd å teste det uten noe lys i rommet? Fungerer det bedre da? Husk at sensoren reagerer på IR lys, dvs også varme. Dersom du har f.eks. en lampe på TV-en, fjern den. Kan også være lurt å fjerne ting som kan reflektere IR-signaler, som glassflater og objekter. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Har prøvd 2 forskjellige kontrollere ja, med baren både over og under TV. Merker at en ikke får kontakt i Zelda: TP og i Wiiens kanaler. Det ser derimot ut til å fungere bedre i WiiSports. Skal prøve krakken litt senere Niskivara, bare litt synd med folk som går og tråkker fram og tilbake foran TV 7718367[/snapback] Sleng Wiimoten i hodet på de som går forbi, så blir du kvitt det problemet!! Uansett, det er litt plagsomt at sensorbaren ikke fungerer på lenger avstand, men det kommer helt sikkert third-party sensorbarer med større rekkevidde(hovedproblemt til Nintendo vil jeg anta at er at IRlys kan være skadelig og derfor har de laget signalene så lave som mulig, men det finnes sikkert third-parties med mindre kvaler om den slags ting). Og veldig mange spill bruker jo ikke sensorbaren til noe annet enn menyer(Wiisports), så der er det ikke noe problem. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Har du prøvd å teste det uten noe lys i rommet? Fungerer det bedre da? Husk at sensoren reagerer på IR lys, dvs også varme. Dersom du har f.eks. en lampe på TV-en, fjern den. Kan også være lurt å fjerne ting som kan reflektere IR-signaler, som glassflater og objekter. 7718466[/snapback] Vel jeg har den oppå en LCD TV som gir litt varme av seg etter en god økt. Kanskje det gjør noe med "nervøsiteten" til kontrolleren. Men virker ganske greit slik det er nå ivertfall. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Når det kommer til rekkevidden på kontrollen synes jeg den er god. Er jo ikke meningen man skal sitte 80 meter unna skjermen, med kikkert, og spille Wii da. Om rekkevidden ikke holder for å sitte i sofaen, er det bare å flytte deg litt nærmere. Har vel flyttbare stoler i huset vel? 7717284[/snapback] Den der kommer jeg aldri til å bli enig i. Jeg har sofaen ca. 2 meter fra TV'en, og jeg må sitte og strekke meg framover for i det hele tatt å få kontakt. Dette er ikke god rekkevidde. Wiimoten fungerer helt fint på små avstander (bedre enn jeg hadde regnet med faktisk), men hvordan du kan si deg fornøyd med rekkevidden er langt utenfor min forståelsesevne i hvertfall. Fra et objektivt standpunkt, selvsagt. At det bare er å dytte fram en stol er greit nok når en er alene. Men hva skjer om man er fire stykk som skal spille sammen? 7718171[/snapback] Folkens, det er ikkje bare til å stille seg nærmere ein skjerm på 50"+-. Man blir svidd i trynet, og det er rett og slett ubehagelig å sitte for nærme slike skjermen. Dra sensorbaren ut på golvet,sett den opp eit lite bord med samme høgde som tilsvarer om den hadde ligget rett under TV`en fungerer glimrende Men rekkevidden er for dårlig ja. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Husk nå på at man skal ikke kun spille launchspillene i alle år. Det kommer flere spill etterhvert, som gjør konsollen både spennede og interessant. Det er ikke Wii man blir lei, det er spillene, noe som er normalt etter man spiller dem en stund. Selv blir jeg veldig fort lei spill, men da finner jeg meg bare et annet å spille en stund. 7717220[/snapback] Jepp, og det er akkurat det jeg lurer på. Vil Wii klare å få nok interessante spill som gjør den verdt for meg å kjøpe? Eller har den brukt opp alt kruttet på en stund med Zelda? Jeg håper det kommer fler store spill snart, sånn at jeg får flere grunner til å kjøpe Wii. Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 - Merkøren på skjermen virker litt "nervøs" 7716137[/snapback] Den er nok "nervøs" fordi du ikke klarer å holde handa 100% i ro... Lenke til kommentar
phewBAR Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Rekkevidden er for dårlig ja, må som regel sette en stol foran stuebordet da den er litt ustabil fra sofa´en! 360 kontroller derimot, kan ta den med meg på do imellom GoW runder og fortsattt snakke mens man sitter der å gjør fra seg Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Jepp, og det er akkurat det jeg lurer på. Vil Wii klare å få nok interessante spill som gjør den verdt for meg å kjøpe? Eller har den brukt opp alt kruttet på en stund med Zelda? Jeg håper det kommer fler store spill snart, sånn at jeg får flere grunner til å kjøpe Wii. 7718676[/snapback] Er noen saftige titler på vei da, f.eks Super Mario Galaxy, Super smash bros Barwl og Metroid. Det er i alle fall 3 gode grunner for en Wii i fremtiden. Lenke til kommentar
Fspirit Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Rekkevidden er for dårlig ja, må som regel sette en stol foran stuebordet da den er litt ustabil fra sofa´en! 360 kontroller derimot, kan ta den med meg på do imellom GoW runder og fortsattt snakke mens man sitter der å gjør fra seg 7718701[/snapback] Hva i huleste granskauen, er du sikker på at du har fjernet flokken med gnuer som står foran TVn din når du skal begynne å spille? Spillte Wii med en kompis i et høvelig stort hus med to etasjer. Den 37 tommers LCDen med sensorbaren står i 2. etasje. Gjorde et forsøk, tok med Wiimoten til 1. etasje, og følte meg fram til jeg kjente "rumblingen" til hovedmenyen. Perfekt kontakt. Spillte faktisk bowling, golf og boksing med kompisen min fra 1. etasje, uten noen problemer (utenom at jeg ikke så skjermen selvsagt). Et tips vil jo være å gå til Wii menyen og stille sensorbarens funksjoner og sensitivitet til det som maksimalt er mulig. Har uansett ikke hatt noen problemer selv. Har 360 og Wii. Enig i at det må komme flere spill, men slik var det jo med 360s launch også. Har uansett kost meg vanvittig mye med det som har vært tilgjengelig, har spillt opptil flere timer hver dag siden launch, og må ærlig inrømme at dette er den beste, artigste og mest lovende konsollen jeg har eid. Kjenner ikke noen tegn på at dette er noe jeg kommer til å bli lei av. Utviklere trenger bare litt tid, akkurat som meg hadde jo ikke de heller så mye tro på Wii i starten. Nå når den ser ut til å bli en gedigen suksess, er de bare kommet litt treigt igang (derfor pøser de på med PS2 porter slik at markedet ikke skal dø før de virkelige godbitene kommer). Hadde troen på PS3 først, men har totalt endret mening nå. Wii = 60%, Xbox 360 = 30% og PS3 = 10%. Hvis ikke Sony snart får ræva i gir, blir jeg kanskje aldri å eie en PS3. Endret 14. januar 2007 av KingKoki Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Jepp, og det er akkurat det jeg lurer på. Vil Wii klare å få nok interessante spill som gjør den verdt for meg å kjøpe? Eller har den brukt opp alt kruttet på en stund med Zelda? Jeg håper det kommer fler store spill snart, sånn at jeg får flere grunner til å kjøpe Wii. 7718676[/snapback] Er noen saftige titler på vei da, f.eks Super Mario Galaxy, Super smash bros Barwl og Metroid. Det er i alle fall 3 gode grunner for en Wii i fremtiden. 7718792[/snapback] men jeg som aldri har spilt noe særlig mario og metroid da?? Zelda hadde nok også vert morsommere om jeg hadde nostalgien i minnet. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Har heller ikke spilt Metroid (nei, jeg er en uhellig person kanskje?) men ser likevell frem til det, for det ser og høres bra ut. Som med alle nye spill, om det er en serie eller ditt første, må du bare lese om spillet, se bilder og gjøre deg opp din mening. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Har heller ikke spilt Metroid (nei, jeg er en uhellig person kanskje?) men ser likevell frem til det, for det ser og høres bra ut. Som med alle nye spill, om det er en serie eller ditt første, må du bare lese om spillet, se bilder og gjøre deg opp din mening. 7720100[/snapback] Hvis Metroid 3 blir som Metroid 2 med bedre kontroller så er det iallefall noe å glede seg til! Så har dere hørt det fra en som har vært borti serien Lenke til kommentar
TCi Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Hva i huleste granskauen, er du sikker på at du har fjernet flokken med gnuer som står foran TVn din når du skal begynne å spille? Spillte Wii med en kompis i et høvelig stort hus med to etasjer. Den 37 tommers LCDen med sensorbaren står i 2. etasje. Gjorde et forsøk, tok med Wiimoten til 1. etasje, og følte meg fram til jeg kjente "rumblingen" til hovedmenyen. Perfekt kontakt. Spillte faktisk bowling, golf og boksing med kompisen min fra 1. etasje, uten noen problemer (utenom at jeg ikke så skjermen selvsagt). Et tips vil jo være å gå til Wii menyen og stille sensorbarens funksjoner og sensitivitet til det som maksimalt er mulig. 7719628[/snapback] Tror kanskje du skal faktisk lese det folk skriver. Det er sensoren som er problemet, ikke bluetooth signalet. Selfølgelig fungerer Wii Sports på lengre avstander. Det bruker jo ikke IR-sensoren i kontrollen. Bare aksellometerene blir brukt her. Disse bruker bluetooth til å kommunisere med maskinen. Denne har en rekkevidde på rundt 10m. Når det gjelder Metroid Prime-serien... Helt ekstremt bra serie som absolutt alle burde ta en titt på. Bedre design og kvalitet skal du se lenge etter. Kanskje den serien som har fått til overgangen fra 2D til 3D best etter Mario. Lenke til kommentar
Fspirit Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Har heller ikke spilt Metroid (nei, jeg er en uhellig person kanskje?) men ser likevell frem til det, for det ser og høres bra ut. Som med alle nye spill, om det er en serie eller ditt første, må du bare lese om spillet, se bilder og gjøre deg opp din mening. 7720100[/snapback] Hvis Metroid 3 blir som Metroid 2 med bedre kontroller så er det iallefall noe å glede seg til! Så har dere hørt det fra en som har vært borti serien 7720217[/snapback] Metroid Prime 1 og 2 er etter min mening på en klar topp 10 liste over "beste spill" til forige generasjon. Fantastisk grafikk, spennende landskap, utrolig tillpassende og stemningfull musikk og et gameplay som slår det meste annet. Nybegynnere har en tendens til bli litt lei av MP, siden det kreves ganske gode egenskaper som gamer å gjenomføre (overleve) noen av bossene. MP3 blir sannsynligvis online, og med de siste grafikk og gameplayoppdateringene (noen heldige utvalgte spillpressefolk har fått sett og prøvd den siste tiden), ser det ut til at man godt kan sette MP3 og Halo 3 ved siden av hverandre når det gjelder forventninger. MP3 vil sansynligvis overgå Zelda TP. Synd at så få har fått spillt igjennom Cube spillene, for da har dere vist hva jeg snakker om. Dette spillet kan bli sinnsykt bra, og det første virkelige beviset for at Wiimote og nunchuck kan være minst like bra som mus og tastatur. (kanskje til og med bedre, hvem vet) Lenke til kommentar
andm Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Angående Wii på storskjerm: Jeg spiller noen ganger via prosjektor på lerret, som sikkert tilsvarer 100 ", og det er ingen problemer med verken pekeren eller bildekvaliteten. Jeg bruker vanling komposittkabel, og sensorbarren er plassert rett under lerretet. Spille Zelda på skjerm som dekker stueveggen er en uovertruffen spilleopplevesle. Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Som det er blitt sagt her, så er det i hvert fall en idé å stille nøyaktigheten opp i kontrollinstillingene for sensorlinjalen. Jeg opplevde også (i alle fall tror jeg at jeg opplevde) mer virring på pekeren før jeg oppdaterte firmwaren i Wii-en, noe man gjør første gang man går online. Sitter to-og-en-halv til tre meter unna TV-en, og har 100% stabil peker på skjermen. Pekeren skal ikke være "nervøs", så hvis du ikke får det til selv etter å ha lekt med innstillingene og plassert sensorlinjalen i forhold til det som står i Wii-manualen, foreslår jeg at du ringer Bergsala/Nintendo. Når det gjelder spillutvalg, så er det ikke riktig at maskinen bare har to gode spill. Den har, i mine øyne, ett fantastisk godt et (The Legend of Zelda: Twilight Princess), tre virkelig gode (Tony Hawk's Downhill Jam, Rayman Raving Rabbids og Wii Sports) - samt en rekke brukbare. Bakoverkompatibiliteten er også en reell kilde til glede, og jeg vil anbefale dem av dere som gleder seg til Super Mario og Metroid, og som ikke har spilt GameCube-utgavene i disse seriene, til å få ut fingeren og finne dem billig brukt eller på nett. Både Metroid Prime, Metroid Prime 2: Echoes og Super Mario Sunshine er fantastiske spillopplevelser, selv om de alle er mest for den harde kjernen av spillfans -- oss om elsker bosser vi sliter med å ta, eller plattformbrett hvor vi dør og dør -- og dør igjen. Personlig elsker jeg også Super Castlevania IV, Gunstar Heroes og Ecco the Dolphin på Virtual Console, for å nevne noen, så det er ikke akkurat mangel på spill å kose seg med. Men at maskinen har masse å gå på, og så langt har fått svakere støtte enn 360-en hadde på dette tidspunktet, er det liten grunn til å bestride. Vi får vente og se hvordan ting utvikler seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå