Gå til innhold

Litt meninger om Wii


Bromlexl

Anbefalte innlegg

Vel da har jeg fått meg den lille sexy tingen i huset. Og designmessig så er den ganske så lekker.

 

+kontrollene er veldig artige

+en sexy konsoll

+enkel å bruke og sette opp

+ "Billig"

+Følger med Wii sports

+passer for alle

 

Alle disse tingen er det som gjør at vi vel liker denne konsollen en del. Å kanskje mest av alt pga kontrolleren. Den er jo veldig deilig og artig når man er flere.

Men der det er pluss er det også minus.

 

- Ingen HD. Grafikken kunne vært bedre. Det er ikke kritisk. Men litt ja, rart når man kjøper ny konsoll.

- Billig følelsen. Å ingenting gir den følelsen mer en lyden fra kontrolleren. *prøver å banke de som kom på det med ren tankekraft. viss jeg vil det nok så vil det skje..right*

(også ting som ingen DVDplayback og sånn som gir den effekten

-Bare trådløs internett :dontgetit: (I'm not living in the future you know) (det vil si jeg ikke kommer på nett)

- Merkøren på skjermen virker litt "nervøs"

 

 

Men dette er bare hva jeg tenker etter et par dager med Wii sport (med venner som var ganske så bra) og litt fomling rundt i Zelda universet.

 

Men det er slik jeg ser på wii nå. Å den er meget kul. :)

(selv om en del ting kunne blitt gjort på den)

 

PS: dette er ikke ment som å starte en "Wii against the world" tråd. Jeg prøver bare å trekke frem litt pluss og minus for konsollen. For her virker den jo nesten som om konsollen er hellig og perfekt. Noe jeg da er litt uenig i.

 

Så nå mangler jeg bare PS3 for full samling :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ganske enig med "plussene og minusene" dine, men jeg har aldri opplevd at markøren er "nervøs". Sitter du i riktig vinkel og avstand fra sensorbaren?

 

Når det gjelder lyden fra kontrollen er den skranglete så det holder, men dersom du demper volumet på den til nesten lavest fremstår lyden som noen hakk bedre.

 

Mangelen på ethetnetport på konsollen var en bomert, men det finnes to forskjellige duppeditter du kan kjøpe, som vil få deg online:

 

http://www.play-asia.com/paOS-13-71-10v-77...et-70-1slw.html

 

eller

 

http://www.play-asia.com/paOS-13-71-b8-77-...fi-70-13d7.html

 

 

Mangler kun PS3 selv. Som student har jeg ikke penger til den på launch, men den skal i hus straks det store studielånet kommer på sensommeren. Innen da er spillutvalget på PS3 litt kvassere også.

Lenke til kommentar

Synes lyden fra kontrolleren er festlig jeg, spesielt i f.eks. golf i WiiSports, hvor man er fire stykker med hver sin kontroller. Man gidder gjerne ikke følge med på alt de andre foretar seg på skjermen, og i tillegg er det jo ikke noen fast rekkefølge, så da er det greit at kontrolleren din gjør deg oppmerksom på at det er din tur :) Høytaleren kunne kanskje ha vært av litt bedre kvalitet eneste - det høres litt blikkboksaktig ut.

 

Eneste ankepunktene jeg har mot Wii foreløpig er det dårlige spillutvalget og at rekkevidden på Wiimotene, som er mildt sagt elendig. Faktisk så ille at hvis jeg sitter i sofaen her hos meg, merker ikke sensorbaren at jeg gjør noe. Det er litt stusselig :thumbdown:

Endret av Mr.FOXHOUND
Lenke til kommentar

Syns Wii ble litt... 'meh'..

Nå har jeg bare Zelda & Wii Sports og det var morro i begynnelsen.. men nå er jeg litt lei den!

For meg er å blir Wii er party konsoll!

Lørdag kveld med kompiser på besøk gjør den nytten sin etter 5-6 halvlitere..

Men resten av uka går det i 360

 

Jeg ble litt som han fyren her!

Lenke til kommentar
Syns Wii ble litt... 'meh'..

Nå har jeg bare Zelda & Wii Sports og det var morro i begynnelsen.. men nå er jeg litt lei den!

For meg er å blir Wii er party konsoll!

Lørdag kveld med kompiser på besøk gjør den nytten sin etter 5-6 halvlitere..

Men resten av uka går det i 360

 

Jeg ble litt som han fyren her!

7716916[/snapback]

 

Det var sånn jeg lurte på om det ville bli. Folk har jo vært i ekstase over Wii en god stund nå, men det jeg lurer på er om den egentlig er så veldig "YAY" om et halvår/år/par år.

Den er uten tvil fantastisk, men hvor lenge er den spennende og interessant? Når de største aha-opplevelsene over kontrollene osv. er borte, hva er da igjen? Vil den fortsatt greie å konkurrere med sine to motstanderkonsoller?

Jeg påstår ingenting. Jeg bare grubler. Og prøver å bestemme meg selv om jeg egentlig skal ha en Wii. Har veldig lyst på, men jeg har på den annen side ikke lyst til å bruke +/- 3000 kr på en konsoll som jeg kanskje spiller i noen måneder, og deretter lar den støve ned.

Lenke til kommentar

Foreløpig er dette den konsollen jeg er mest fornøyd med siden SNES.

 

Jeg har heldigvis ikke så alt for stor stue og ikke har jeg planer om å gå over til HD-TV med det første, så disse punktene har ikke noe å si for min del.

 

Wii var akkurat det jeg trengte nå. Jeg har vært drit lei av å spille i flere måneder, men da jeg fikk noe så friskt som Wii'en min innomhus kom den tilbake.

 

Det eneste jeg i grunn har å utsette på den er at det ikke er så veldig mye mer spennende å få tak i nå som jeg er ferdig med Zelda. Kjøpte meg Wario Ware: Smooth moves i går, men holdbarheten på det i single player er rimelig kort.

 

I give the Wii all my three thumbs up. :thumbup::thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar
Syns Wii ble litt... 'meh'..

Nå har jeg bare Zelda & Wii Sports og det var morro i begynnelsen.. men nå er jeg litt lei den!

7716916[/snapback]

Kunne ikke sagt det bedre selv... Sitter faktisk 90% på 360 (GeoW) for tiden.

 

Jeg tror egentlig at jeg liker det standard kontrollsystemet bedre enn wiimote. Jeg fikk Wii med Zelda og COD3 til jul. Zelda er jo utrolig gøy, men COD3 skuffa inmari! Grafikken er så dårlig, og kontrollene er ikke noe særlig synes jeg. Spilte bare gjennom trainingen på COD3, for så å teste det på X360 (Har det til begge konsollene). Grafikken var mye deiligere, og ikke minst kontrollen :hmm:

 

Noen andre negativ ting med Wiien er som nevnt den dårlige rekkevidden til wiimoten. Tror nok ikke wii'en takler store TV'er så godt. Sitter på en 61", og siktet er ca en halv meter nedenfor det wiimoten egentlig sikter på...

 

Alt i alt: morsomt, men njaaaa, skeptisk

Lenke til kommentar
- Merkøren på skjermen virker litt "nervøs"

 

Er nok du selv som er nervøs, det :p

 

Det var sånn jeg lurte på om det ville bli. Folk har jo vært i ekstase over Wii en god stund nå, men det jeg lurer på er om den egentlig er så veldig "YAY" om et halvår/år/par år.

Den er uten tvil fantastisk, men hvor lenge er den spennende og interessant? Når de største aha-opplevelsene over kontrollene osv. er borte, hva er da igjen? Vil den fortsatt greie å konkurrere med sine to motstanderkonsoller?

Jeg påstår ingenting. Jeg bare grubler. Og prøver å bestemme meg selv om jeg egentlig skal ha en Wii. Har veldig lyst på, men jeg har på den annen side ikke lyst til å bruke +/- 3000 kr på en konsoll som jeg kanskje spiller i noen måneder, og deretter lar den støve ned.

 

Husk nå på at man skal ikke kun spille launchspillene i alle år. Det kommer flere spill etterhvert, som gjør konsollen både spennede og interessant.

 

Det er ikke Wii man blir lei, det er spillene, noe som er normalt etter man spiller dem en stund. Selv blir jeg veldig fort lei spill, men da finner jeg meg bare et annet å spille en stund.

 

Kunne ikke sagt det bedre selv... Sitter faktisk 90% på 360 (GeoW) for tiden.

 

Jeg tror egentlig at jeg liker det standard kontrollsystemet bedre enn wiimote. Jeg fikk Wii med Zelda og COD3 til jul. Zelda er jo utrolig gøy, men COD3 skuffa inmari! Grafikken er så dårlig, og kontrollene er ikke noe særlig synes jeg. Spilte bare gjennom trainingen på COD3, for så å teste det på X360 (Har det til begge konsollene). Grafikken var mye deiligere, og ikke minst kontrollen :hmm:

 

Noen andre negativ ting med Wiien er som nevnt den dårlige rekkevidden til wiimoten. Tror nok ikke wii'en takler store TV'er så godt. Sitter på en 61", og siktet er ca en halv meter nedenfor det wiimoten egentlig sikter på...

 

Alt i alt: morsomt, men njaaaa, skeptisk

7717106[/snapback]

 

Ang COD3: Hvorfor ble du skuffa? Var vel ingenting som tilsa at dette skulle bli et bra spill. Rushport ftl.

 

Ang sikte-'problem': Wii 101 - Du sikter på sensoren, ikke på skjermen.

Lenke til kommentar

Hvordan er wiimoten på skikkelig store "skjermer" på opp mot 100". Er den nøyaktig selv på så store flater? Hvordan ser grafikken ut når den blåses opp?

 

Har lyst på wii, men jeg trenger mer enn zelda før jeg kjøper. Nintendo må få ut fingen med metroid prime 3.

 

Ellers så er jeg enig med de som sier at det er spill man blir lei av ikke konsoller. Bare det kommer nye gode spill så trenger ikke wii eiere å bekymre seg.

 

Jeg mener også at mangel på HD grafikk er et problem. Jeg har blitt godt vant gjennom pc (siden 99 og voodoo2 SLI) og xbox360.

Lenke til kommentar

Min reaksjon på Wii: WIIIIIIIIII!!!!

 

Synes konsollen er meget god på alle tiltalepunkter jeg. Ser ikke noe negativt i at den ikke har noe HD grafikk, Zelda: TP f.eks ligger mange tekniske hakk under Oblivion men for min del synes jeg Zelda:TP er mange hakk mer nydelig enn Oblivion. Alt for mye eyecandy i Oblivion, dildall. TP er kunstnerisk perfeksjonert til minste detalje, og hva gjør det vel da at det er litt blury teksturer enkelte ganger.

 

Når det kommer til rekkevidden på kontrollen synes jeg den er god. Er jo ikke meningen man skal sitte 80 meter unna skjermen, med kikkert, og spille Wii da. Om rekkevidden ikke holder for å sitte i sofaen, er det bare å flytte deg litt nærmere. Har vel flyttbare stoler i huset vel?

 

Høytaleren i Wiimoten er litt skranten ja, men synes det er et friskt og modig pust å plassere en liten høyttaler på kontrollen, og faktisk være så tøff at du faktisk bruker den og. F.eks i TP, du drar strengen tilbake, slipper og formelig hører at pilen forsvinner fra Wiimoten og til skjermen. Synes dette forsterker følelsen av at det er "du" som er i spillet. Det forsterker og inntrykket av hva Wiimoten er, side du "hører" at det kommer fra din egen hand. Som sagt, et friskt pust, er godt med litt forandringer i en grå værdag bestående av hammerbashing på knapper.

 

Selve Wiimoten er responsiv og god å kontrollere. CoD3 var en flopp ja, men hva kan man forvente av WW2 sjangeren egentlig? Kontroll messig har ikke utviklerne utnyttet Wiimoten for fem flate øre og lukten av "rush" dirrer i neseborene. First person fungerer mye bedre enn CoD3 representerer, se i TP, hvor repsonsiv og rask sikting med Wiimoten kan være. Er en fryd å dra frem buen og plaffe ned onde dyr, høyt tempo. Tilfredsstillende av millioner.

 

Tror ikke Wii er noe som daler etter førsteinntrykket, men heller blir å stige. Folk ser potensialene til Wiimoten, takket være Wiisport som gjør Wiimoten om til forskjellige ting, som balltre, golfkølle og racket. Tror folket ser potensialet i Wii, og vet at det kommer sikkert flere gode titler til konsollen.

 

Virtual Console foresten, trenger et stort pluss i seg selv, synes den forlenger konsollens levetid ufattelig mye, siden du kan laste ned gode gamle klassikere og spille gjennom dem mens du venter på neste stor tittel på Wiien.

 

Så masse pluss i Wiis bok, masse ting som fungerer perfekt i konsollen, nærmest alt.

Lenke til kommentar

Er vel litt enig i det Bear sier her. Men det var noe jeg stusset over. Likte ikke oblivion like mye som Zelda pga for mye eye candy? WHAT? Det er som å ikke like crysis for det ser for bra ut.

 

Men Grafikken i Zelda er i og for seg bra nok. Å animasjonene er faktisk ganske bra. Men Zelda sitt største problem er INGEN VOICE ACTING!!!

 

Jeg forstår at dette er noe mange mener det ikke skal være i et Zelda spill, men vi har nå kommet til 2007. Å man forventer litt mer av et spill idag. Personlig mener jeg at det er crap i Zelda og forstår at spillet ikke fikk noe full pott på gamespot. For det er virkelig et issue.

Lenke til kommentar

Takk gud at de ikke tok med voice-acting i Zelda. Voice-acting har ødelagt masse spill, og til og med i de beste spill så har jeg ennå til gode å spille et eneste hvor det ikke er minst en stemme som plager livet av meg.

 

Angående Wii: Kanskje en del folk burde tone ned forventningene sine. Wiimoten er intuitiv og innovativ og har masse potensiale, men det tar tid for utviklere å bruke det, og ikke minst så tar det tid for folk å bli vant med spillene med mer avanserte kontroller. Da jeg hadde spillt Doom 1 i 10 minutter da det kom ut, så greide jeg ennå ikke å sikte på noe, og så ingen grunn til at keyboard og mus var bedre enn joystick til Amiga, men.... Så feil kan man ta når man er tolv år. Ting tar tid. Synes Red Steel er et hederlig forsøk på avansert kontroll, som at på til fungerer mye enn utvikleres første forsøk på å få FPSkontroll på dual-stick kontrollere. Ennå ikke like godt som mus&keyboard på sitt beste, men mye mer intuitivt og med tiden vil det funke helt fantastisk.

 

Når det gjelder Zelda VS Oblivion så er sammenligningen urettferdig. Bethesda har alltid ofret teknikk og art-design for høye ambisjoner. De har ennå til gode å lage et spill med stabil frame-rate, og Oblivion var vel første gang de hadde NPCer som faktisk lignet grisen. Ikke akkurat pene å se på ennå, men ikke like pinligt dårlige som i Morrowind og ikke minst spillene som kom før(Eneste spill jeg har spill hvor alver faktisk er styggere enn orker). Men Elder Scrolls serien har andre kvaliteter(Som dessverre for det meste er tatt vekk fra Oblivion før man installerer mods til PCversjonen).

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
-Bare trådløs internett :dontgetit: (I'm not living in the future you know) (det vil si jeg ikke kommer på nett)

7716137[/snapback]

Du kan skaffe deg en Ethernet dongle på nettet. Tror Nintendo sin kommer i løpet av måneden også.

- Merkøren på skjermen virker litt "nervøs"

Har du kalibrert sensoren? Også sjekk at det ikke er noe framfor kontrollen som kan reflektere IR-signal.

 

 

Ellers er jeg ganske enig i det meste du skriver. Personlig savner jeg ikke HD noe særlig faktisk. Selv om jeg har 360. Har ikke spilt på min 360 siden jeg fikk Wii :)

Lenke til kommentar
Når det kommer til rekkevidden på kontrollen synes jeg den er god. Er jo ikke meningen man skal sitte 80 meter unna skjermen, med kikkert, og spille Wii da. Om rekkevidden ikke holder for å sitte i sofaen, er det bare å flytte deg litt nærmere. Har vel flyttbare stoler i huset vel?

7717284[/snapback]

Den der kommer jeg aldri til å bli enig i. Jeg har sofaen ca. 2 meter fra TV'en, og jeg må sitte og strekke meg framover for i det hele tatt å få kontakt. Dette er ikke god rekkevidde. Wiimoten fungerer helt fint på små avstander (bedre enn jeg hadde regnet med faktisk), men hvordan du kan si deg fornøyd med rekkevidden er langt utenfor min forståelsesevne i hvertfall. Fra et objektivt standpunkt, selvsagt.

 

At det bare er å dytte fram en stol er greit nok når en er alene. Men hva skjer om man er fire stykk som skal spille sammen?

Endret av Mr.FOXHOUND
Lenke til kommentar
Den der kommer jeg aldri til å bli enig i. Jeg har sofaen ca. 2 meter fra TV'en, og jeg må sitte og strekke meg framover for i det hele tatt å få kontakt. Dette er ikke god rekkevidde. Wiimoten fungerer helt fint på små avstander (bedre enn jeg hadde regnet med faktisk), men hvordan du kan si deg fornøyd med rekkevidden er langt utenfor min forståelsesevne i hvertfall. Fra et objektivt standpunkt, selvsagt.

 

At det bare er å dytte fram en stol er greit nok når en er alene. Men hva skjer om man er fire stykk som skal spille sammen?

7718171[/snapback]

Sett sensorbaren litt foran TVen.

Lenke til kommentar
Likte ikke oblivion like mye som Zelda pga for mye eye candy? WHAT? Det er som å ikke like crysis for det ser for bra ut.

 

Ble veldig fort lei av Oblivions grafikk, hadde du sett 1 gressland, 1 oblivion verden og 1 stein hadde du sett hele Oblivion, følte jeg. Etter det var det bare å oppdate de forskjellige tingene rundt om i verden. Zelda følte jeg var skikkelig delt. Det nydelige theme i Zoras Domain blir kraftig endret når du går gjennom en grotte og ende i en forfroset verden. De ligger ved værandre men forandringen er enorm og brutal, men vakker.

 

Eller Lake Hylia, vakkert vann, frodige gress enger og massive fjell rundt, men rett ved siden av ligger det golde og knusktørre Gerudos Mesa. Igjen, enorme forandringer tett innpå værandre.

 

Derfor likte jeg Zelda bedre enn Oblivion, grafisk. Det var hele tiden noe nytt som fenget øyet, som fikk deg til å krenke Epona hardt til ene eller annen side og springe i totalt andre retninger. Jeg vandret mye omkring i Oblivion, sjekket steder og folk, men fikk aldri den samme wow følelsen som jeg fikk da jeg først gikk ut av grotte greiene og fikk se Oblivions store områder. Etter det var det ingen WOWer i Oblivion.

 

Men Grafikken i Zelda er i og for seg bra nok. Å animasjonene er faktisk ganske bra. Men Zelda sitt største problem er INGEN VOICE ACTING!

 

Voice acting hadde vært en fin bonus ja, men da skulle den og jamme ta vært perfekt. Du ser tydelig at de leker litt med stemmebruk, siden de har tatt med noen små fraser her og der. Men ser ikke på det som en negativ side med TP, er bare fint at de avventer litt med fult utblåsing mot seriens grunn fudamenter, som har vart i 20 år men som fremdeles slår ann.

Lenke til kommentar
Sett sensorbaren litt foran TVen.

7718207[/snapback]

Lenger fram nå, og den havner på gulvet. Tviler på at det hjelper.

7718227[/snapback]

Ta en liten krakk, sett sensorebaren på krakken, og still in Wiien din til at sensorbaren er under skjermen. Spiller Wii på prosjektor nå, og har sensorbaren rundt en halvt meter foran lerettet, og alt funker perfekt. Har prøvd å ta sensorbaren enda lenger fram(Rundt en meter) også helt uten problemer. Fyker rundt i Red Steel og plukker ned fiende etter fiende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...