Gå til innhold

Valg av DVD-spiller

Anbefalte innlegg

Etter at min Dynabel spiller har plaget meg i 1 år skal jeg endelig kjøpe ny DVD-spiller.

Siden jeg ikke er ekspert på området tenkte jeg å be om hjelp til å velge.

Etter å ha snust rundt litt har jeg kommet frem til følgende kanidater:

Phillips DVP5960

Pioneer DV-490V

Pioneer DV-696AV (Jeg valgte denne)

Toshiba SD 350

Yamaha DVD S559

Har en knapp på Phillips og Pioneer, men valget er vanskelig.

Er åpen for andre forslag i samme prisklasse.

Endret av granhus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lest litt på nett, og pioner 696 får gode karrakterer og brukere er storsett fornøyde. den har jo to lasere og det gir jo noen fordeler.

490 :thumbdown: , har fått meget dårlig karakter og flere tester konkluderer med at den ikke ar å anbefale. Forskjellen på disse 2 er i fordel for 696, dobbel laser, dobbel bilde dekoder, sacd og innebygd dolby dekoder. Så hvis valget sto her ville jeg gått for 696, den koster 500 mer men er vert det.

Philipsen får fine karakterer og har usb :thumbup: , riktignok kun 1.0 men med riktig hd kan du spille av divx fra hd. Så da slipper du å brenne dvd og cder for å se på divx.

Når det gjelder sonefri, kan du gjøre dette med pioneer via remote, men på Philipsen vet jeg ikke, men sikkert fult mulig det også.

Philipsen så jeg på Coop OBS til 990,- Pioneer 490,- 999,- hos siba og 696 1490,- hos netshop.

de andre kjenner jeg ikke til.

Så da er det opp til deg.

Lenke til kommentar
Jeg har lest litt på nett, og pioner 696 får gode karrakterer og brukere er storsett fornøyde. den har jo to lasere og det gir jo noen fordeler.

490 :thumbdown: , har fått meget dårlig karakter og flere tester konkluderer med at den ikke ar å anbefale. Forskjellen på disse 2 er i fordel for 696, dobbel laser, dobbel bilde dekoder, sacd og innebygd dolby dekoder. Så hvis valget sto her ville jeg gått for 696, den koster 500 mer men er vert det.

Philipsen får fine karakterer og har usb :thumbup: , riktignok kun 1.0 men med riktig hd kan du spille av divx fra hd. Så da slipper du å brenne dvd og cder for å se på divx.

Når det gjelder sonefri, kan du gjøre dette med pioneer via remote, men på Philipsen vet jeg ikke, men sikkert fult mulig det også.

Philipsen så jeg på Coop OBS til 990,- Pioneer 490,- 999,- hos siba og 696 1490,- hos netshop.

de andre kjenner jeg ikke til.

Så da er det opp til deg.

7732833[/snapback]

Hjertelig takk for en meget ryddig gjennomgang. Jeg hadde 90% bestemt meg for Pioneer 696, og er med dette svaret 100% sikker i mitt valg. Jeg tror jeg bestiller en ekstra til modern. :)

Takk!

Lenke til kommentar

Jepp, tipper du blir fornøyd. Har en etterhvert gammel Pioneer DV-370 som har fungert bra lenge nå - og fortsatt. I samme slengen kan jeg anbefale en side med en hel del "user reviews"; Videohelp

Og der går det frem at du har valgt en god spiller!

NB! Det er verdt å merke seg kommentarene angående UDF når det gjelder MP3/DivX.

GOD SPILLING!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...