danjohan Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Hvordan finner jeg ip'en til kompisen min når han er tilkoblet mitt lan nettverk? skal bruke et overvåkings prog for å se hva han driver med på kødd.. men finner ikke ipen hans.. kan ikke spørre han heller akkurat.. foresten? hva heter det programet hvor man skriver inn ip, og et kart viser hvor den ip adressa kommer fra? takk Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 foresten? hva heter det programet hvor man skriver inn ip, og et kart viser hvor den ip adressa kommer fra? rwhois Og ikke kødd med stakkaren:P ...Han blir nok bare paranoid! ...Hva het det programmet du brukte sa du? ...trenger det til å finne de folka som overvåker meg via Webkamerat mitt ved bruk av spyware!! Lenke til kommentar
hiper Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Hvordan finner jeg ip'en til kompisen min når han er tilkoblet mitt lan nettverk? skal bruke et overvåkings prog for å se hva han driver med på kødd.. men finner ikke ipen hans.. kan ikke spørre han heller akkurat.. foresten? hva heter det programet hvor man skriver inn ip, og et kart viser hvor den ip adressa kommer fra? takk 7716056[/snapback] du mener lokal ip? logg deg inn på router så står alt der. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Det er flere veier å finne det ur på. 1. Som hiper sier så logg deg inn på router 2. du kan sjekke det manuelt på pc en som du skal ha ip til a. start-> kjør-> cmdb. skriv ipconfig og du vil se en eller flere 192.168 adresser. Prøv dem 3. finne ip fra annen pc på nettverket a. som 2Ab. skriv net viewc. Du vil nå se navnene på alle pc ene som er på nettverket.d. plukk tu pc en du vil ha ip tile. skriv ping "pc ens navn" (merk: ingen "\\")da vil du se en melding som ser slik ut:Pinging 192.168.0.1 with 32 bytes of data: Reply from 192.168.0.1: bytes=32 time=1ms TTL=127 Reply from 192.168.0.1: bytes=32 time=1ms TTL=127 Reply from 192.168.0.1: bytes=32 time=1ms TTL=127 Reply from 192.168.0.1: bytes=32 time=1ms TTL=127 I dette tilfellet så er da ip en 192.168.0.1 Lenke til kommentar
BremnesX Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Evt så kan du sjekke denne siden http://www.nonags.com/nonags/lan.html. Fant den litt kjapt, så kan ikke godkjenne alt som er der, men prøvde den øverste, "SoftPerfect Network Scanner", og den fungerte i allefall slik som du spør etter. Fant alle enhetene på mitt LAN.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå