Dotten Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Så vidt jeg ser kan faktisk Cannabis øke kjøreegenskapene. Men rus og kjøring bør uansett ikke kombineres. Som sjåføren nevner, og som er standardunnskyldningen til de som mener dette så er det fordi man mener man konsentrerer seg mer, fordi man vet at man er ruset. Det er ikke til å komme utenom at reaksjonsevnen til en som er ruset på Cannabis er dårligere. Det er slikt som skjer når hjerneceller i praksis blir bedøvet. Når det kommer til barn som havner i koma så kan det godt hende det har vært andre ting inne i bildet, men når de først finner spor av Cannabis i kroppen så skylder de seff på Cannabis. Det finnes to registrerte tilfeller av barn som har spist cannabis-kaker og fått en overdose av cannabis, som medførte koma. Det var ikke spor av Cannabis, det var betydelige mengder som gjorde at det er en relativ enkel konklusjon. Barn spiser som oftest mye kake hvis de kommer over det og kroppene deres tåler rusmidler mindre siden kroppene er mindre. http://cat.inist.fr/?aModele=afficheN&cpsidt=3090383 De fleste som røyker er de som du aldri hadde forventa skulle gjøre det. 7734994[/snapback] Over en million nordmenn har prøvd hasj så dette finner man hos alle typer mennesker. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Underlig det der med de to tilfellene der barn har havnet i koma. Uansett er spising av hashbrownies o.l. litt annerledes enn vanlig røyking siden det ved spising er ofte slik at steinheten kommer mer plutselig i forhold til ved røyking. Munchies hindrer deg foresten ikke når det ligger en deilig skjokoladekake foran deg Ved for høyt inntak er det som regel søvn som er resultatet. Endret 16. januar 2007 av ArmenMinAU Lenke til kommentar
toth Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Uhm.. Withdrawal, som i sosial tilbaketrekning?Siden når førte kaffe til høyere nivå av dette enn cannabis? 7734198[/snapback] Withdrawal som i symptimer når kroppen "går tom" for stoffene som rusmidlet gir deg. Mao hvor kjipt det er å ikke lenger få "nok" av virkestoffet i rusmiddelet. Abstinens om du vil AtW 7734225[/snapback] Da er jeg med.. Jeg skal være den siste til å benekte kaffes evne til å skape avhengighet.. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Personlig så mener jeg at cannabis er noe dritt. Dette på grunnlag av egne erfaringer og jeg gir egentlig en god dag i hva diverse rapporter sier. Ettersom man har egne erfaringer så slipper man nemlig å lete opp "bevis" for hva som er rett og galt. Man VET det! Men denne tråden er et typisk bevis på at alle "bevis" som påstår at cannabis er bra er sanne mens de rapportene eller "bevisene" som påstår motsatt er løgn. Egentlig så blåser jeg i det. Jeg vet hva jeg har erfart og det jeg har lært er å holde meg langt langt borte fra alt stoff. Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Personlig så mener jeg at cannabis er noe dritt. Dette på grunnlag av egne erfaringer og jeg gir egentlig en god dag i hva diverse rapporter sier. Ettersom man har egne erfaringer så slipper man nemlig å lete opp "bevis" for hva som er rett og galt. Man VET det! Men denne tråden er et typisk bevis på at alle "bevis" som påstår at cannabis er bra er sanne mens de rapportene eller "bevisene" som påstår motsatt er løgn. Egentlig så blåser jeg i det. Jeg vet hva jeg har erfart og det jeg har lært er å holde meg langt langt borte fra alt stoff. 7742288[/snapback] Pass på hva du sier. Du blir fort kalt ignorant i denne tråden hvis du påstår noe slik. Alle vet jo at cannabis er bra! Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Har forsåvidt aldri sett noen bevis for de skadene de påstår Cannabis kan forårsake kroppen. Bare påstander som henger igjen fra 20-60 tallet. "Dritt" forklarer foresten ingenting. Bare viser at du er negativ til det. The History of Marijuana - Woody Harrleson Lenke til kommentar
V-by Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Personlig så mener jeg at cannabis er noe dritt. Dette på grunnlag av egne erfaringer og jeg gir egentlig en god dag i hva diverse rapporter sier. Ettersom man har egne erfaringer så slipper man nemlig å lete opp "bevis" for hva som er rett og galt. Man VET det! Men denne tråden er et typisk bevis på at alle "bevis" som påstår at cannabis er bra er sanne mens de rapportene eller "bevisene" som påstår motsatt er løgn. Egentlig så blåser jeg i det. Jeg vet hva jeg har erfart og det jeg har lært er å holde meg langt langt borte fra alt stoff. 7742288[/snapback] hvilken egne erfaringer? at en har tatt seg en joint innimellom, eller missbrukt stoffet? der har du en veldig stor og viktig forskjell. Lenke til kommentar
person Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) fra illustrert vitenskap: Sterke plantefibrer erstatter kunstfibrer: Hamp er fremtidens vidunderplante Hampplanter er sterke saker. Så sterke at de i fremtiden skal utkonkurrere dagens kunstfibrer i byggematerialer, som er blitt for dyre, for tunge og ikke nedbrytes i naturen. Forskernes mål er å bygge en vindmølle av hamp. http://www.illustrertvitenskap.com/Crossli...&a=1217&id=7461 Hasj er fremtidens medisin I dag vet forskerne hvordan hasj påvirker hjernen. Og faktisk har det vist seg at hjernen også selv danner hasjlignende stoffer, nemlig såkalte cannabinoider. Forskerne vil nå bruke både disse naturlige stoffene og aktivstoffet i hasj til å utvikle nye medisiner mot flere ulike sykdommer. http://www.illustrertvitenskap.com/Crossli...&a=1217&id=9192 Jesus helbredet syke med cannabis: http://www.illustrertvitenskap.com/Crossli...1217&id=8078_18 fra BBC: -Cannabis is less addictive than amphetamines, tobacco or alcohol, and does less harm to the body.-A government report found that high use of cannabis isn't associated with major health or sociological problems, unlike other harder drugs. -Its effects are beneficial to sufferers of various medical conditions, including cancer, HIV, multiple sclerosis, and glaucoma. -Cannabis has an effect on the heart, similar to the effects of exercise. It may be just as good for the heart as going to the gym. http://www.bbc.co.uk/science/hottopics/can...nnabis.xml#vote Endret 19. januar 2007 av person Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Fra BBC: - It may be psychologically addictive. Heavy users can display aggressive impulses if their supply suddenly stops, a side effect similar to that of anabolic steroids- Cannabis may be a 'gateway' drug to more harmful substances like heroin and cocaine - It has a higher tar content than tobacco, so smoking cannabis presents the same health problems: bronchitis, emphysema and lung cancer - It can disrupt the control of blood pressure increasing the risk of fainting. Even occasional use is bad for people with heart and circulation disorders, and for those predisposed to schizophrenia Post alt neste gang. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Ikke post random shit som hvem som helst kunne finne i et leksikon. Det eneste som beviser noe er forskning i dette tilfellet. NOT gateway drug Does NOT cause lung cancer. Less dangerous than tobacco smoke Orker ikke å finne noe særlig nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå