Gå til innhold

Cannabis: Argumenter du nå kan legge av deg.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For det første må det sies at lover mot all narkotika, har null effekt på det totale forbruket, uansett lovens "styrke," om du vil.. Dette er godt dokumentert

Riktig.. "null effekt".. kan du vise til NOE dokumentasjon? Dette er jo tross alt "godt dokumentert"..

Sannheten er at personer med psykiske plager, da bl.a shchizofreni, ofte selvmedisinerer seg med cannabis, noe som kan ha en legende effekt på bl.a angst og depresjoner. Placebo-effekten kan selvsagt virke inn for personer som har hørt at cannabis fører til disse plagene fra diverse statlige, eller statsstøttede instanser.

Sannheten er at Cannabis fungerer som en utløsende årsak. Hverken mer eller mindre.

Det mest fascinerende med alle disse cannabisretardene er at de på død og liv ikke vil stå for det valget de gjør. JA Cannabis ER usunt. Man må gjerne argumentere for at det skal legaliseres. Denne håpløse og intetsigende glorifiseringen er derimot et fullstendig bomskudd. Mennesker bør få gjøre sine valg selv, også dårlige valg.. som det valget å røyke dumme ting.

Lenke til kommentar
Og en ting til: Bare fordi jeg er 13 år, har jeg ikke lov til å uttale meg om cannabis? Bare fordi jeg har en liten livserfaring betyr ikke det at ikke vet hva det dreier seg om. Du må ikke ha røyket cannabis for å kunne diskutere det.

7722510[/snapback]

har lest flere innlegg av deg om cannabis...

du kan ingenting, du sier slik og sånn er det, du blir slik og sånn av å røyke.

Du sier wikipedia bekreftet det du trodde... alle kan redigere wikipedia, og skrive hva de vil omtrent. bruk litt kildekritikk.

Men jeg digger denne tråden, den skulle nesten ha vert en sticky, siden folk er feilinformert om dette emnet...

Lenke til kommentar
Og en ting til: Bare fordi jeg er 13 år, har jeg ikke lov til å uttale meg om cannabis? Bare fordi jeg har en liten livserfaring betyr ikke det at ikke vet hva det dreier seg om. Du må ikke ha røyket cannabis for å kunne diskutere det.

7722510[/snapback]

Du sier wikipedia bekreftet det du trodde... alle kan redigere wikipedia, og skrive hva de vil omtrent. bruk litt kildekritikk.

Men jeg digger denne tråden, den skulle nesten ha vert en sticky, siden folk er feilinformert om dette emnet...

7722674[/snapback]

Wikipedia bekreftet det jeg visste.

Sjekk ut de sidene jeg linket til. Tror du noen spøkefugler hadde satt seg ned og skrevet det der?

Ja, sånn skjedde det:

"Du, Bjarne?"

"Ja, Bjarte?"

"Skal vi dra på Wikipedia og skrive tre artikler om virkestoffene i Cannabis, som virker helt profesjonelle og se hvor mange på hvor mange forum som går i fella?"

"JAAAA!!11!1"

De som skriver på Wikipedia er vanligvis professorer o.l. Dessuten var det vår alles kjære Simen1 som ga meg linkene, og han er vel verdenskjent for sine kilder.

Foressten, hva trodde du det var i cannabis? Flower Power og Regnbuer? Det er et rusmiddel, og forbli forbydd skal det.

I'm out of here.

Lenke til kommentar
Og det mye av det som står på Wikipedia om Cannabis er uansett tull:

http://www.norcan.org/forum/index.php?showtopic=6558

7722385[/snapback]

Ut ifra det jeg ser på den siden, linker INGEN av linkene til det jeg linket til ovenfor. Dessuten er det ikke fra Wikipedia jeg hørte det for første gang, men wikipedia bekreftet det jeg sa.

Alt på film er ikke tull, men man gror ikke en svær afro pga. noen piller.    Du som trettenåring burde komme deg ut, få litt livserfaring, før du går inn på ett vanskelig tema som cannabis.

Det med afroen var en overdrivelse for å gjøre det morsomt, fordi det ganske enkelt var en sånn "haha-tvnorge" serie.

7722510[/snapback]

Ingen har sagt det. Røyking fører ikke til kunnskap vanligvis, nei.

Sannheten er at Cannabis fungerer som en utløsende årsak. Hverken mer eller mindre.

Det mest fascinerende med alle disse cannabisretardene er at de på død og liv ikke vil stå for det valget de gjør. JA Cannabis ER usunt. Man må gjerne argumentere for at det skal legaliseres. Denne håpløse og intetsigende glorifiseringen er derimot et fullstendig bomskudd. Mennesker bør få gjøre sine valg selv, også dårlige valg.. som det valget å røyke dumme ting.

Sannheten er at Schizofreni har sunket mye de siste 40 årene, mens bruken av Cannabis har økt betraktelig.

Cannabis kan være sunt for mange, spesielt for folk med sykdommer som MS o.l.

Foressten, hva trodde du det var i cannabis? Flower Power og Regnbuer? Det er et rusmiddel, og forbli forbydd skal det.

Ikke når det er tydelig at forbudet ikke virker og skader mye mer enn det gjør godt (hva gjør det egentlig godt?). Alkohol er også et rusmiddel.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=692787&hl=

Denver er foresten nylig den eneste staten i USA som har legalisert Cannabis. 11 stater har legalisert medisinsk bruk. Den samme tendensen ser vi i Europa. I Norge kan man foresten kun få bot om man har 15 gram hasj på seg. Før var grensa 5 gram og alt over førte til rettsak. Verden går fremover, selv om Norge henger litt etter akkurat her ;)

Flott at Nederland så hvilke skade forbudet gjorde så tidlig som i 70-tallet :w00t:

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar

7722510[/snapback]

7722674[/snapback]

Wikipedia bekreftet det jeg visste.

Sjekk ut de sidene jeg linket til. Tror du noen spøkefugler hadde satt seg ned og skrevet det der?

Ja, sånn skjedde det:

"Du, Bjarne?"

"Ja, Bjarte?"

"Skal vi dra på Wikipedia og skrive tre artikler om virkestoffene i Cannabis, som virker helt profesjonelle og se hvor mange på hvor mange forum som går i fella?"

"JAAAA!!11!1"

De som skriver på Wikipedia er vanligvis professorer o.l. Dessuten var det vår alles kjære Simen1 som ga meg linkene, og han er vel verdenskjent for sine kilder.

I'm out of here.

7722761[/snapback]

Må bare bryte inn der og fortelle deg at nei, cannabis er ikke ett rusmiddel. Cannabis er en plante som vokser ut av jorda, men blir bla. brukt som ett rusmiddel.

Check yourself before you wreck yourself :)

Endret av kverna
Lenke til kommentar
Sannheten er at Schizofreni har sunket mye de siste 40 årene, mens bruken av Cannabis har økt betraktelig.

Og helt ut av luften trekker du en sammenheng her? ;D

Fantastisk..

Vel, bruken av kokain har eksplodert siden 1940 samtidig med at antallet med leprasykdommen har minsket til nesten null.. Jeg tror vi kan konkludere med at kokain funker mot lepra!

hey ho for frisk logikk!

Lenke til kommentar

Og helt ut av luften trekker du en sammenheng her? ;D

Fantastisk..

Vel, bruken av kokain har eksplodert siden 1940 samtidig med at antallet med leprasykdommen har minsket til nesten null.. Jeg tror vi kan konkludere med at kokain funker mot lepra!

hey ho for frisk logikk!

7723275[/snapback]

Herlig sammenligning må jeg si.

Ny logisk lov kanskje? Når noe synker og noe annet stiger, kan man uansett sette disse i sammenheng.

Forøvrig tror jeg ikke på legalisering av Cannabis. Det er en prinsippsak.

Lenke til kommentar

De som argumenterer mot cannabis, er enten trettenåringer som har lest masse bull i vg osv, eller de som har dårlig erfaring med det.

Saken er den at, cannabis er ikke farlig. Ja, du kan få f.eks. psykoser, men det er ikke på grunn av rusmidlet i seg selv. En som får psykose har som regel det latent i seg, og cannabis kan kanskje forskynde den "prossessen". Men personen hadde nok opplevd det før eller siden, uavhengig av rusmidlet.

Det er heller ikke å utelukka at feilbruk av dette kan skade.

Tenk på at det er en plante som vokser villt i naturen. I noen kulturer kalles dette "Power Plant". Menneskene bruker dette i rituelle eller sosiale sammenhenger, akkurat som vi nordmenn har som kultur å ta en øl på byen med kamerater.

Nei, det trist at så mange er så feilinformert og lar seg påvirke av den syke propagandaen staten kjører. Våkn opp!

Har dere forresten sett reklamefilmene USA kjørte på 60-70 tallet? "Marihuana kills you", "You will become a massmurderer if you smoke marihuana". Idag kan vi le av dette, men det er fremdeles mange som fortsatt tror/mener dette bastant.

Lenke til kommentar
De som argumenterer mot cannabis, er enten trettenåringer som har lest masse bull i vg osv, eller de som har dårlig erfaring med det.

7725081[/snapback]

Her har jeg lyst til å spinne rundt "trettenåringer" og mentalt nivå, men av respekt for moderatorene og forumet skal jeg la vær. :)

Tenk på at det er en plante som vokser villt i naturen. I noen kulturer kalles dette "Power Plant". Menneskene bruker dette i rituelle eller sosiale sammenhenger, akkurat som vi nordmenn har som kultur å ta en øl på byen med kamerater.

7725081[/snapback]

Et annet godt alternativ er fluesopp! 100% naturlig og vokser villt!

Har dere forresten sett reklamefilmene USA kjørte på 60-70 tallet? "Marihuana kills you", "You will become a massmurderer if you smoke marihuana". Idag kan vi le av dette, men det er fremdeles mange som fortsatt tror/mener dette bastant.

7725081[/snapback]

Setter en hundrelapp på at du ikke vet om ett eneste konkret eksempel på noen som faktisk tror dette.

Lenke til kommentar

Hehe... litt enig med JBlack her... og til og med den "trettenåringen".

Selv har jeg hatt en del kompiser opp gjennom som har begitt seg ut på den high-way'en (tog'u an?)...

Nå kunne jeg sikkert brukt noe av tiden til å henge de ut og dokumentere at det ikke er sunt... for en ting er bra sikkert... det finnes ikke å nærheten av sunt.

Og de som røyker det slik andre tar en pils i nykk og napp er i mindretall...

Her snakker jeg av erfaring...

Kunne nevnt mange eksempler her... men nøyer meg med ett som sitter ferskt i minne.

Dette var et dophue som var på en fest hos en kollega av meg...

Røyka litt, satt apatisk i hjørnet sitt uten å si ett ord...helt fjern... klokka 0330 ringte han noen (bitcha si tydeligvis) og sa han måtte bare stikke... så "fløy" han ut...

Sunt...nope...

Det finnes fortsatt røykere som sier at sigaretter er sunt fordi de stresser ned med røyken... og stress er ikke godt for hjertet ikke sant?

Selvbedrag kalles det... og det er lett å se på de som faktisk benytter seg av stoffet at det ikke er helt bra...men tydeligvis ikke lett å se selv.

Endret av Griffin
Lenke til kommentar

Legaliser, vi har gått lenge nok og tråkket i det samme dødfødte "forbudssporet" vi alltid har gjort, uten merkbar forbedring, snarere tvert imot. De som legaliserer er de som har en reduksjon i problemene med narkotika, spesielt innen tunge stoff siden ungdommen slipper å måtte ta kontakt med belastede miljøer for skaffe seg noe så uskyldig som hasj, mindre påvirkning gir mindre problemer...

Lenke til kommentar
Hehe... litt enig med JBlack her... og til og med den "trettenåringen".

Selv har jeg hatt en del kompiser opp gjennom som har begitt seg ut på den high-way'en (tog'u an?)...

Nå kunne jeg sikkert brukt noe av tiden til å henge de ut og dokumentere at det ikke er sunt... for en ting er bra sikkert... det finnes ikke å nærheten av sunt.

Kunne nevnt mange eksempler her... men nøyer meg med ett som sitter ferskt i minne.

Røyka litt, satt apatisk i hjørnet sitt uten å si ett ord...helt fjern... klokka 0330 ringte han noen (bitcha si tydeligvis) og sa han måtte bare stikke... så "fløy" han ut...

Sunt...nope...

Det finnes fortsatt røykere som sier at sigaretter er sunt fordi de stresser ned med røyken... og stress er ikke godt for hjertet ikke sant?

Selvbedrag kalles det... og det er lett å se på de som faktisk benytter seg av stoffet at det ikke er helt bra...men tydeligvis ikke lett å se selv.

7728162[/snapback]

Rart. Det er nemlig veldig vanskelig å finne ut om en person er påvirket av Cannabis.

Når det kommer til schizofreni-delen så husker jeg at noen brukte det som argument i "Cannabis, hasj, marihuana"-tråden, og kom med noen statistikker. Om jeg gidder så skal jeg se om jeg finner de. Dessuten er schizofreni noe man påstår at man kan få av Cannabis, mens Lepra har aldri blitt påstått at man kan få av Kokain. Uansett, så kan det bare være en tilfeldighet at schizofrenien har gått ned, og bruken av Cannabis opp. Men slik er det hvertfall ;)

Skjønner ikke hva dere argumenterer for uansett. Færre bruker Cannabis hvis det blir lovlig, men dere sier at dere ikke vil legalisere fordi dere ikke liker dophuer e.l.?

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar

7728162[/snapback]

Erfaringen din er ikke nødvendigvis representativ for virkeligheten. Statistikk og fakta derimot...

Sunt...nope...

7728162[/snapback]

Dette høres da ikke veldig tiltalende ut, men jeg må få legge til at jeg har møtt personer med mye verre oppførsel som er ruset på alkohol. Alkohol er jo helt stuerent, og det er sikkert ikke en sjel i denne tråden som hadde argumentert for at det skal bli ulovlig.
Lenke til kommentar
Problemet er vel at legaliseringsskokken ikke synes å være villige til å betale det legalisering faktisk koster.. De vil helst så på barrikadene og rope om en urettferdig verden.

7722747[/snapback]

Ble litt nysgjerrig av dette innlegget. Hvilke utgifter i forbindelse med legalisering er det du tenker på?

Lenke til kommentar
Rart. Det er nemlig veldig vanskelig å finne ut om en person er påvirket av Cannabis.

Dessuten er schizofreni noe man påstår at man kan få av Cannabis, mens Lepra har aldri blitt påstått at man kan få av Kokain. Uansett, så kan det bare være en tilfeldighet at schizofrenien har gått ned, og bruken av Cannabis opp. Men slik er det hvertfall ;)

Skjønner ikke hva dere argumenterer for uansett. Færre bruker Cannabis hvis det blir lovlig, men dere sier at dere ikke vil legalisere fordi dere ikke liker dophuer e.l.?

7729033[/snapback]

Oh, yeah... du har sikkert prøvd det også så mye du vet?

Ingen har påstått at man kan lepra av kokain, men noen nevnte det for å slå ihjel logikken med at schizofreni har gått ned, mens bruken har gått opp.

Og mener du oppriktig at bruken går ned dersom tilgangen går opp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...